Tak poprve, cintorinov aj kupalisk je v Bratislave habadej, takze taky ciel neurcuje konecnu nijakym sposobom. To tam potom rovno moze byt Konecna 1 a Konecna 2 a bude to rovnako zbytocne ako Cintorin a Kupalisko. Lepsie by bolo ked tak premenovat konecnu pri kupalisku do tvaru "Kúp. Matadorka" - je to oficialny nazov, pod tymto nazvom ho poznaju generacie kym Udernicku najde malokto, navyse sa to elegantne vojde velkym fontom na jeden riadok.
Po druhe, si aspon trocha slabozraky, aby si mohol hodnotit, ako sa taki ludia orientuju v MHD?
Mozem ti za seba povedat, ze vo vacsine pripadov nie je problem najst si nejaku pomocku. Vseobecne sa linky rozoznavaju farbou ci velkostou vozidla, kde sa da tak smerom odkial prichadzaju, ak mas dilemu typu 83/84 a vies kam obe idu (a nerozlisis ani tvar cisel gulate/hranate) tak poctom riadkov (a pri 83/93 som si dokonca pomahal tym, ze ci je spodny riadok kratsi alebo dlhy, ale pri silnejsich chybach zraku by to uz samozrejme neslo).
L80 su sice rozne spoje rovnakej linky, ale aj tu sa da podla riadkov velmi dobre orientovat - bud uvidis velke Kopcany, alebo dve male mazanice (a popravde, niekomu od cintorina pomoze aj spoj k Matadorke, nebude predsa hodinu cakat na zastavke). Takze sa mi zda, ze robis z komara somara.
A na zaver, neda mi nereagovat na 95. Neviem, kde ju zvyknes vidiet, ale prazdna v spicke nejazdi. Jedina anomalia nastane, ked sa jeden voz oneskori a druhy ho dobehne alebo ide kratko po nom. Vtedy je 10-15 ludi moznych, ale za beznych okolnosti nedosiahnutelny sen. Dokaz najdes, ked uvidis tie baliky migrovat medzi nastupistami Farskeho. Sice som este nesiel ako sardinka, ale na solo to zdaleka nie je.
Povedzme si, ze L95 je integralna sucast nosneho systemu, akurat docasne posadena na asfalt. Zvazka su vymetaky typu L99.
"sa tlačiť v Buse už od Zochovej"
Už od Zochovej kam? Na Einsteinovu?
"Ako tak sledujem že L95 ide v špičke každé 4minúty a vozí 10-15 ludí."
No neviem, ja som vždy na Farského videl prestupovať minimálne 30 ľudí. Zvyčajne ich bolo viac, nakoľko všetkých 44 miest v autobuse obsadili.
"vozí cca 60-80ludí v 12m voze."
Maximálna kapacita sólo vozidla je podľa výrobcu 94 ľudí, pri plánovaní sa uvažuje s nižšou - 80 ľudí. Takže áno, 60-80 v 12m voze je v rámci štandardu.
A ved su nejake standardy nie ? 21 a 80 funguju na rovnakom principe . 91+191 a 92+192 na rovnakom. 21 a 80 maju striedavo ciele pocas celeho tyzdna .Neratam zachadzky na cintorin ktore su vlastne len predlzene verzie z kupaliska. Kdezto 191 a 192 su len doplnkove linky so skratenou trasou a obmedzenou dobou prevadzky . Rovnako aj 33+133 len 133 ma dlhsiu trasu.
Prehanas . Asi mas na mysli poobednu spicku,ale na 80 som nevidel nikdy problem ked mam semtam cestu zo Zochovej smer Petrzalka . To musel fakt spoj predtym vynechat len. A ak fakt vysoskolak nepochopi piktogram v CP tak to sme na tom fakt zle ?
Myslel som o tom že starý ľudia v tom majú zmätok ktorý spoj ide na ktorú konečnú.Nie každý má zrak v 70tke ako rys.Tie šípky a hviezdičky v CP je ťažko rozlúštiť.Bolo by dobré aspoň dajako rozdeliť CP keď už nie zvlášť čísla liniek.
To som nevedel, ze to bolo az tak zle. Ale som rad ze sa s tym opatovne uvazuje, pri EP to dava vacsi zmysel.
Co sa nevycerpanej sumy, su dve moznosti: Bud to zakaznikovi umoznit vybrat, alebo proste stanovit ze to je nerefundovatelne (a je na zakaznikovi aby si dobil len prislusnu sumu). Ono aj v Rige ked neminies ten konkretny pocet ciest, tak mas prakticky ten isty problem
Ono to vydrzi pomerne malo Preto sa to pouziva prave v pripadoch kde sa ocakava kratke pouzivanie, napr. niekolkodnove listky v mestach kde uz bezne listky nepouzivaju.
Preto som to navrhoval ako turisticku "kartu" s EP, ktora by platila povedzme dva tyzdne. Na dlhodobe pouzivanie to je samozrejme nevyhodne.
Inak samozrejme sa pouziva tvrdy papier s niekolkymi vrstvami.
Banke žiaden zákon neprikazuje vydávať bratislavskú mestskú kartu. Rozhodol si sa o mestskú kartu zrušiť takže vyplakávanie, že banka akceptovala žiadosť o zrušenie nie je na mieste. Treba si zvykať na to , že zodpovednosť za vlastné skutky treba niesť. Za hlúposť sa bohužiaľ platí
Zrušili sa preto, že ročne sa predalo tak päť prenosných PCL. So zavedením prenosných kariet sa ráta v budúcom roku.
Neviem ako v Dubline, ale v Rige (alebo tiež napr. Belehrade) si na papierovú kartu kúpiť konkrétny počet ciest, resp. určitý druh lístka (napr. denný), ale u nás si môžeš odpočítať sumu akú chceš. Čo potom s tou nevyčerpanou?
Rozmýšľam nad tým, že sa zamestnám v DPB ako vodič... čo myslíte, oplatí sa? nejsom žiadny šotouš, ale tak príde mi to ako zaujímavé povolanie, rád jazdím a ako každý sníval o tom byť smetiarom tak ja vodičom autobusu...
Chlapec by bol vo Viedni úplne stratný. Tam nielen autobusy, ale aj metro jednej jedinej linky v jednom a tom istom smere končí v troch rôznych staniciach, podľa potreby...
Fakt je problém s troma konečnými? Aká je to komplikácia pre neveľký počet obyvateľov Kopčian, pôvodných RD pri cintoríne a pracovníkov skladov si miesto CP "svojej linky" pozrieť CP L80 spoje so "svojím písmenkom"? Navyše, keď kľúčovú frekvenciu sám uznávaš medzi ŽST a Zochovou.
V nezmestení sa do autobusu má toto mesto dlhú tradíciu. Keďže máme linky, kde dnes nestíhajú ani kĺby, tak nevidím priestor, aby sa " kľudne nasadili" 18m na L80, keď ich je neodstatok. Avšak kľudne môžeš skúsiť bombardovať poslancov, nech podporia taký plán obnovy vozoparku, ktorý neokreše počet kapacitných vozidiel, nech nepodporia zbytočné znovapredlžovanie L95 ktoré by zhltlo ďalšie kusy, nech iniciujú ekonomicky efektívnejšie využívanie kapacít (načo sa v sedle sušia sóla vo vozovniach a na viacerých linkách zbytočne pália naftu prázdne kĺby?) aby boli peniaze na posilňovanie dopravy...
---------
810zssk: papierové čipovky? To už aj také existuje? Že sa na papier aplikuje magnetický pásik, mám odskúšané. Ale upevniť naň čip s anténkou tak, aby to aj dáku manipuláciu vydržalo, si veľmi predstaviť neviem...
Ja vlastne dodnes celkom nechapem preco sa s IDS zrusili prenosne PCL (a teda aj prenosne BCK).
Inak ked uz by sa prenosne karty znovuzavadzali, tak idealne by bolo vydavat aj papierove cipove karty pre turistov (ako napr. v Rige ci Dubline).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Po druhe, si aspon trocha slabozraky, aby si mohol hodnotit, ako sa taki ludia orientuju v MHD?
Mozem ti za seba povedat, ze vo vacsine pripadov nie je problem najst si nejaku pomocku. Vseobecne sa linky rozoznavaju farbou ci velkostou vozidla, kde sa da tak smerom odkial prichadzaju, ak mas dilemu typu 83/84 a vies kam obe idu (a nerozlisis ani tvar cisel gulate/hranate) tak poctom riadkov (a pri 83/93 som si dokonca pomahal tym, ze ci je spodny riadok kratsi alebo dlhy, ale pri silnejsich chybach zraku by to uz samozrejme neslo).
L80 su sice rozne spoje rovnakej linky, ale aj tu sa da podla riadkov velmi dobre orientovat - bud uvidis velke Kopcany, alebo dve male mazanice (a popravde, niekomu od cintorina pomoze aj spoj k Matadorke, nebude predsa hodinu cakat na zastavke). Takze sa mi zda, ze robis z komara somara.
A na zaver, neda mi nereagovat na 95. Neviem, kde ju zvyknes vidiet, ale prazdna v spicke nejazdi. Jedina anomalia nastane, ked sa jeden voz oneskori a druhy ho dobehne alebo ide kratko po nom. Vtedy je 10-15 ludi moznych, ale za beznych okolnosti nedosiahnutelny sen. Dokaz najdes, ked uvidis tie baliky migrovat medzi nastupistami Farskeho. Sice som este nesiel ako sardinka, ale na solo to zdaleka nie je.
Povedzme si, ze L95 je integralna sucast nosneho systemu, akurat docasne posadena na asfalt. Zvazka su vymetaky typu L99.