Pamatame L39 rano namraza na oknach zvnutra ? . Inak vcera to bol iny pripad ako kosa v kabine nakolko si vodic este aj okienko nachvilu pootvoril ked sme stali na semaforoch.
To sa dialo kedysi aj pri Karosách. Pri otvorení prvých dverí ti dokonalo vyvetralo kabínu a nohy ti mohli odmrznúť pri celodennej šichte.
Väčšina mala všakovaté upchávky + pridanú hadicu z kúrenia z predného radiátora ktorý bol na vstupe pri prvých dverách.
Pri Ikarusoch mali dobre oddizolovanú kabínu. Tam s dverami problém nebol. Tu bolo však pravidlo absolútne nevykúrený salón, kde si ani ruku niekedy nevedel bez rukavíc udržať na tyčiach ...
Toto sa deje predovsetkym v zimnom obdobi. Podaktori vodici naschval zastavuju prvymi dverami za oznacnikom (alebo co najdalej od ludi), aby dvere nemuseli otvorit a tak si pustat zimu do kabiny. Ak vozidlo nema dopytove tlacidlo pri prvych dverach, tak ani klopkanie nepomoze a treba sa prejst k druhym dveram... Cest vynimkam.
Treba vyskusat zaslanie podnetu na vodica, ak to robi pravidelne.
Bohuzial toto sa skutocne v poslednej dobe vyskytuje a to vo zvysenej miere. Hlavne ze potrebujeme 5-dverove autobusy. Zial, ide o dalsi dosledok anarchie v DPB ktora sa systematicky zavadzala v ostatnych rokoch. Ziadna kontrola, ziadne vyzadovanie dodrziavania predpisov, ziadne spravodlive hodnotenie vodicov...
Keďže nepoznám tento žargón, neviem, ktorý model myslíš pod NB10.5 (aj som pozrel zoznam vozidiel, ale žiadne NB10.5 som nevidel), no pokiaľ viem, tak dopytové tlačidlo na predných dverách nemajú prinajmenšom Mercedesy CapaCity. Teda napr. L83. Áno, je pravda, že niekedy vodiči neotvárajú predné dvere, ak niekto zvnútra tade nevystupuje. Už som sa stretol aj s klopkaním na dvere cestujúcim zvonku. Asi to budem aj ja tak robiť.
V posledenj dobe si vsimam jeden veky nesvar vodicov MHD a tym je neochota otvarat prve dvere na vozidle. Dnes to dotiahol do dokonalsti magor na L70 konkretne vozidlo 1821 ktory zastavoval cca 10m za oznacnikom cize pri oznacniku boli prve dvere za klbom a len tie otvaral. Okrem toho v prednej casti vozidla nefungovalo osvetlenie co navodzovalo dojem ze vozidlo zacina nikde pred klbom a cestujuci su tu vnimani ako neziaduci element. Samostatnou kapitolou su vraky NB10.5 ktore pre mna z nepochopitelneho dovodu nemaju dopytove tlacidlo zvonku na prednych dverach a uchylaci to vo velkom zneuzivaju tym ze dojdu na zatavku a otvori iba druhe a tretie dvere. Je to narodny sport a vodic ktory sa sprava normalne je uplna vynimka. Na L67 je to jeden z piatich ale inde to nieje o nic lepsie.
Zalievanie z polievacích áut je nedostatočné.To dopadne ako v Košiciach toto leto.
Pokial sa vybudujú studne tak samotné zavlažovanie nie je tak finančne náročné. Na Záhradníckej to funguje už dlho bez problémov.
Najlepšie na tom je to, že v KV sa plánuje zatrávnenie ale polievanie sa plánuje novo zakúpenými polievacími vozidlami na to určenými, pričom trávnik majú zalievať z cestnej komunikácie. Som zvedavý koľko im to vydrží. ? Keby ide o akékoľvek iné mesto tak by som to chápal, ale stačí sa pozrieť ako sa (ne)stará mesto o svoju zeleň, napr. novo položený kobercový trávnik pred predsedníctvom, ktorý vyschol ešte prvý týždeň predsedníctva. ? Na druhú stranu automatické zavlažovanie na takej dlhej trati by zrejme stalo veľmi veľa takže ostáva dúfať, že ho naozaj budú zalievať.
Nizka hladina spodnej vody? Lebo jedna pani povedala a pritom staci ist na stranky MC a najst tam rozne udaje k hladine spodnej vody z povoleni na stavbu studni - 8,5m, 13m a tak... to nie je nizka hladina spodnej vody..
A aj keby, vzdy sa da vybudovat cisterna na dazdovu vodu a polievat nou.
Co sa preferencie tyka, dufam ze bude coskoro spustena, ano nue je to chyba reko.
Z-priechody sú super, ale iba v prípade, ak sú správne (nie ako pri BoryMall) a ak oddelujú odlišné smery premávky. V opačnom prípade sa chodec minimálne raz približuje ku komunikácii chrbtom, čo je nebezpečné. Druhá vec je kapacita tých Z-priechodov v Dúbravke. Viac matiek s kočíkom, bicykel, ľudia s kufrom a nehovorím o nejakom školskom výlete a je problém.
Zvršok môže byť tichší ako BKV, ale celá ta rekonštrukcia a použité prvky na mňa pôsobia, ako keby sme mali rok 1991. Ak by sa vtedy urobila takáto rekonštrukcia, potom by to bolo "z iného sveta".
K tej signalizácii. Myslím si, že v Európe je iný trend: dopravné upokojovanie a preferencia nemotorovej a verejnej dopravy. Očakával by som teda, že by sa namiesto budovania jedného priechodu riadeného signálmi postavia dva bez signálov, prípadne s fyzickým spomaľovacím prahom a optickou alebo akustickou psychologickou brzdou. Takto je to o zelenej vlne pre autá (preferencia fungovala pre električky a nefunguje, chodci preferenciu nemajú).
Tá rekonštrukcia určite pomohla, ale potenciál bol inde a tá pomyselná latka je podľa mňa dosť nízko.
Bol som už na stretnutí k rekonštrukciám, viem ako policajti reagujú, ale tuto, mám pocit, úplne chýbala akákoľvek nadčasovosť.
Samozrejme, ze je to vyrazne lepsie ako trat z BKV panelov a aj tichsie. No,:
Mohlo to byt este tichsie, keby bola trat zatravnena. O estetickom dopade na cele sidlisko ani nevravim.
Pri tej sume za rekonstrukciu sa uz mohlo najst par desat tisic na vysadbu pricestnej zelene, ale to je stale ta esteticnost a kultivovanie verejneho priestoru.
Chybajuce priechody na oboch stranach zastavok su celkom podstatne ako aj dostatocne osvetlene nastupistia. A to cele, nielen v priestore pristresku. Na to mozno je este aj na drahe nejaky predpis predpokladam ? .
Riesenie bezbarieroveho pristupu na kazdu zastavku, o tom vela rozpravat nemusime. Nie ze, pri jednej to proste ozelieme.
Ked uz neboli financie na multifunkcny automat na kazdu zastavku, tak aspon na tie prestupne v jednom smere.
Chybajuca/nefungujuca preferencia na krizovatkach a priecestiach.
V tom vypocte nie su ziadne blbosti, ale celkom zasadne nedorobky.
S niečím by som súhlasil, s niečím nie - Z-priechody sú presadzované v celej Európe. Zvršok je tichý. Svetelná signalizácia namiesto reštrikcie IAD - tomu som neporozumel. Chcel by si zakázať vjazd IAD do celej Dúbravky? Dopravnému značeniu taktiež nie. Estetika trakčných stožiarov - ak sa nedohodne DPB so Siemensom, lepšie to nebude. Samozrejme integrované zastávky by byť mohli ale ako celok by som to rozhodne nenazval paškvilom. Moja sestra tam býva a veľmi si to pochvaľuje.
Dúbravská trať je jedna z najtichších. Pochopiteľné, záleží aj na vozidle, ktoré v danom mieste po nej ide. Škodovky takmer nepočuť. Zdá sa mi, že je ešte tichšia ako nová trať do Petržky, vďaka tým diskutovaným kostrbatým zvarom a absencii prebrúsenia a aj hlučnému prejazdu cez oblúk medzi Farského a konečnou.
Veď tie trakčné stožiare máš pri trati v celej Karlovke. Hluk z trate v Dúbravke je minimálny oproti iným otvoreným zvrškom napr. Vajnorská či Račianska alebo Karlovka. Samozrejme že je hlučnejší ako zatrávnený no to tam nebolo ani v pláne pre nízku hladinu spodnej vody.
Preferencia tam fungovala neviem ako to je teraz. Jedine tie prístupy k zastávkam mali poriešiť vždy na obidvoch koncoch zastávok.
O info paneloch a prístreškoch na všetkých zastávkach budeme napr. na Račianskej ešte dlho snívať...
To co napisal Ike a to, ze v pripade Dubravky neslo o ziadnu modernizaciu. To bola klasicka rekonstrukcia a tu si ma DPB platit sam a nepouzivat na to eurofondy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023