Ja som pred Schengenom nevedel, ze po Kopcianskej ul. sa da dostat do Rakuska... To tam ich vojaci strazili? To tusim neboli policajti. Na tej asfaltovej ceste naozaj nikdy nebol oficialny hranicny prechod pre chodcov a cyklistov?
To si robíš srandu? To máš odkiaľ, že ešte v roku 2007 Maďari a Poliaci strieľali ľudí za nelegálne prekročenie hranice (mimo oficiálneho hraničného prechodu)?
Kde konkrétne si prekračoval SK/AT hranicu? Čo robili Rakúšania dobrú pol hodinu - čo ti rozprávali? Dali ti pokutu? Koľko? A potom si sa vrátil na Slovensko alebo si zostal v Rakúsku?
A čo polia priamo na hranici, boli obrábané na slovensko-rakúskej / slovensko-maďarskej hranici?
K Poľsku: Pred pár rokmi (už v Schengene) som bol v obci Zwardon. Pozri mapu (Google mapa tam má aj Street view): Tam vedie hranica priamo na okraji prístupovej cesty k domom a rovno pri tých domoch. To by Poliaci nemohli spraviť z okraja svojej cesty ani krok na trávnik, lebo nelegálne by sa dostali na Slovensko... Strážili to tam slovenskí pohraničiari?
Keby si skúšal svoje psychopatické myšlienkové pochody deň pred Schengenom na poľských alebo maďarských hraniciach, tak by ťa Poliaci alebo Maďari bez diskusií zastrelili.
Ja som raz pri překračování SK/AT hranice nedostatočný počet krát (lebo mi jeden Rakúšan mával, že mám ísť, čo som si ja vyložil, že ďalšia kontrola už nebude ale, ako sa neskôr ukázalo, mával mi len, že sa mám posunúť k ďalšiemu Rakúšanovi) a prcali ma tam za to dobrú polhodinu. Ak si chceš vyskúšať prechod medzi schengenskou a neschengenskou krajinou EÚ, skús si hranicu HU/RO. Len pozor, lebo ten Rumun ťa pri tom "naháňaní po poli" zastrelí tiež.
Boli ste tam (Kopčianska / Pressburger Strasse) niekto pred Schengenom v praxi? Rakúski pohraničiari tam nikoho nepúšťali ani v jednom smere a prípadného odvážlivca po poli naháňali?
Aká bola pokuta tesne pred Schengenom za prekročenie hranice mimo oficiálneho hraničného prechodu? Naši to nestrážili, ich to vôbec nezaujímalo? Takže občiansky preukaz ani pas nepomohol?
A toto je čo za hlúposť ten dopravca na rakúskom území? ?
Zaujalo ma ešte, že na OpenStreetMap.org vo vrstve "Dopravná mapa" niekto zakreslil linku 297 [Kittsee - Wolfsthal]. Vidím tam aj nejaké v Parndorfe a Hainburgu, ale napr. linka 299 [Kittsee - Neusiedl am See] tam chýba. Hmm to tam nakreslil nejaký slovenský fanúšik verejnej dopravy alebo Rakúšan?
Ja osobne povazujem za nestastnu neobmedzenu platnost VO. Osobne by som bol za povinne absolvovanie nejakeho zjednoduseneho kurzu + skusky raz za povedzme 5-10 rokov (so zameranim na predpisy a nudzove situacie, nie na samotne soferovanie). Jednak sa meni legislativa a jednak sa na zaklade novych poznatkov aktualizuju aj odporucane postupy v niektorych situaciach (pripadne aj riesenie infrastruktury).
Nedávno som bol svedkom ako na priecestí smer Eisteinová jeden takýto vodič prechádzal hneď po zdvihnutí závor pri blik. červených svetlách, pričom ďalšie auto za ním bola polícia. Tá si ho hneď odchytila. Stáli za ním 1-2 minúty, takže predpokladám že o nich vedel a jediné prečo sa rozhodol prejsť, je že neovláda PCP.
"..ALEBO zmeniť logiku PZZ tak, že by závory išli hore až po ukončení výstrahy"
Toto mi pride ako najvhodnejsie riesenie. Pocas vystrahy tam beztak nema nikto vchadzat, takze tie zavory su hore uplne zbytocne (ak neratame casovu usporu asi tri sekundy oproti sucasnemu rezimu kedy sa vodic moze pohnut okamzite po skonceni vystrahy a nemusi cakat na zavory).
Pretože v okamihu, keď idú závory hore, ten vlak ešte v približovacom úseku nie je, tan si šliapol v okamihu, keď závory zase spadli. Keby sme to chceli eliminovať, tak by sme museli zaviesť ešte predpribližovací úsek ALEBO zmeniť logiku PZZ tak, že by závory išli hore až po ukončení výstrahy.
Druha vec je ze ked uz tam vosiel, tak mal prejst a nie pred tou rampou zastat. Na toto by konecne mohli uz aj u nas upozornovat nalepkami priamo na vnutornej strane rampy.
Zial ta technika jazdy niektorych vodicov cez priecestia je vskutku tragicka
Na to priecestie nemáš vstupovať hlavne preto, že svieti stále svetelná signalizácia.
Aj keď som nepochopil, prečo za tých niekoľko desiatok rokov železnice nezačali používať zopár relátok naviac, ktoré by podržali rampy dole, keď už je vlak v približovacom úseku a zopol svetelnú signalizáciu, asi sa to tak nikdy nerobilo...
Tu je krásne video (aj s dôsledkami), prečo dodržiavať predpisy a nevstupovať na železničné priecestie kým sa otvárajú závory: https://youtu.be/xMkkaNNngYE?t=4m39s
Inak svedkom nedodržiavania tohto predpisu som takmer vždy. Dokonca občas za mnou aj nedočkavý vodič zatrúbi. Škoda, že sa to nepropaguje viac.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023