Chcel by som reagovať na èlánok, ktorý je uverejnený na internetovom portáli, pod názvom "Vyhodiť cestujúceho z autobusu je ťažké i ¾ahké", zo dòa 1.5.2008, a to konkrétne k spoju N70, ktorého hlavnými hrdinkami sú dve podnapité sleèny, a to z toho dôvodu, že som bol šoférom autobusu N70.
Áno, videl som uvedené sleèny na zastávke a videl som aj to, že skutoène neboli v podnapitom stave - ony totiž boli doslova ožraté, a to je ve¾ký rozdiel. Autor èlánku síce videl v rukách sleèien cest. lístky, ale už nezaregistroval to, ako jedna z dotyèných sleèien hlavou narazila do oznaèníka zastávky. Autor èlánku nevidel ani to, ako po nastúpení sleèien a následnej mojej výzve, nech predložia cest. lístky sa tieto snažili kúpiť odo mòa. Takže neviem, èo držali sleèny v rukách pred nastúpením do autobusu. Èo sa týka vulgarizmu na ich adresu, musím podotknúť, že to boli práve ony, ktoré použili taký slovník nadávok, že by sa zo ne nemusel hanbiť ani posledný koèiš na bývalých JRD.
Èo sa týka èasu otvorenia dverí pred odchodom, tak k tomu len to¾ko, že dvere otvárame v primeranom èase pred odchodom zo zastávky.
Èo sa týka "hovenia v teplej kabíne" - mám nárok po každej jazde na primeraný odpoèinok a je len na mne, èi sedím v kabíne alebo sa prechádzam po nástupišti.
Ïalej - sleèna si nepomýlila ukonèenia lišty s tlaèítkom otv. dverí, ale si pomýlila sklíèko smerovky s tlaèidlom otv. dverí. Mne to nevadilo, bolo to dokonca smiešne, ale keï zaèala búchať do autobusu, otvoril som dvere a povedal som jej, že môže si na to zabudnúť, že ju zoberiem.
A èo sa týka autora odpovede pod menom "PUKI", má pravdu. Ako vodièi noèných spojov, máme ve¾mi negatívne skúsenosti s cestujúcimi, hlavne poèas víkendu. Zneèistené autobusy, špinavé sedadlá od topánoch vyložených nôh, zlomené madlá na sedadlách, porozhadzované plastové f¾aše, obaly od keksíkov, prázdne f¾aše od alkoholu - to predsa produkujú cestujúci a nie vodièi autobusov.
"PUKI" má pravdu - je rozdiel, èi má cestujúci vypité, k¾udne si sadne a ticho cestuje, alebo po nástupe do autobusu sa správa drzo, arogantne, hluène, robí neporiadok,je na ťarchu spolucestujúcim a vyrušuje šoféra so svojim spávaním. Aj mne je to dosť nepríjemné, keï musím niekoho vylúèiť z prepravy.
Na záver prajem všetkým cestujúcim v prostriedkoch MHD, aby sa im cestovalo pohodlne, bez problémov sa dostali do cie¾a svojej cesty a mali len samé pozitívne skúsenosti s prácou všetkých vodièov MHD.
Áno, videl som uvedené sleèny na zastávke a videl som aj to, že skutoène neboli v podnapitom stave - ony totiž boli doslova ožraté, a to je ve¾ký rozdiel. Autor èlánku síce videl v rukách sleèien cest. lístky, ale už nezaregistroval to, ako jedna z dotyèných sleèien hlavou narazila do oznaèníka zastávky. Autor èlánku nevidel ani to, ako po nastúpení sleèien a následnej mojej výzve, nech predložia cest. lístky sa tieto snažili kúpiť odo mòa. Takže neviem, èo držali sleèny v rukách pred nastúpením do autobusu. Èo sa týka vulgarizmu na ich adresu, musím podotknúť, že to boli práve ony, ktoré použili taký slovník nadávok, že by sa zo ne nemusel hanbiť ani posledný koèiš na bývalých JRD.
Èo sa týka èasu otvorenia dverí pred odchodom, tak k tomu len to¾ko, že dvere otvárame v primeranom èase pred odchodom zo zastávky.
Èo sa týka "hovenia v teplej kabíne" - mám nárok po každej jazde na primeraný odpoèinok a je len na mne, èi sedím v kabíne alebo sa prechádzam po nástupišti.
Ïalej - sleèna si nepomýlila ukonèenia lišty s tlaèítkom otv. dverí, ale si pomýlila sklíèko smerovky s tlaèidlom otv. dverí. Mne to nevadilo, bolo to dokonca smiešne, ale keï zaèala búchať do autobusu, otvoril som dvere a povedal som jej, že môže si na to zabudnúť, že ju zoberiem.
A èo sa týka autora odpovede pod menom "PUKI", má pravdu. Ako vodièi noèných spojov, máme ve¾mi negatívne skúsenosti s cestujúcimi, hlavne poèas víkendu. Zneèistené autobusy, špinavé sedadlá od topánoch vyložených nôh, zlomené madlá na sedadlách, porozhadzované plastové f¾aše, obaly od keksíkov, prázdne f¾aše od alkoholu - to predsa produkujú cestujúci a nie vodièi autobusov.
"PUKI" má pravdu - je rozdiel, èi má cestujúci vypité, k¾udne si sadne a ticho cestuje, alebo po nástupe do autobusu sa správa drzo, arogantne, hluène, robí neporiadok,je na ťarchu spolucestujúcim a vyrušuje šoféra so svojim spávaním. Aj mne je to dosť nepríjemné, keï musím niekoho vylúèiť z prepravy.
Na záver prajem všetkým cestujúcim v prostriedkoch MHD, aby sa im cestovalo pohodlne, bez problémov sa dostali do cie¾a svojej cesty a mali len samé pozitívne skúsenosti s prácou všetkých vodièov MHD.
Solider