Teória je jedna vec, prax druhá. Vieš namerať chrono aj na normál a vieš ju namerať aj na meškania v zápchach. Len to má drobný háčik: Nevieš, či budú alebo nebudú zápchy, resp. nevieš určiť, aké silné budú a kedy sa ich intenzita zmení, keď už sú.
Asi najideálnejším riešením by bolo tie a-busy trasovať len po najbližšiu vhodnú žst. a tam garantovať prestup do vlaku. Len to by sa a) muselo chcieť, b) nesmeli by sa bezhlavo rušiť trate (napr. Stupava) a c) museli by to pochopiť aj súdruhovia zo SL a SAD.
Chromometraz v PAL je to najhoršie co môže byť napríklad zoberme si linku Senec - Bratislava...
Ráno ide napríklad o 5:10 autobus na Zlaté piesky cca 22 minút, po 6:20 to už je 35 minút okolo 7:00 je to 45-60 minút podľa stavu D1tky. Väčšinou sa volí zlata stredna cesta na minimalizáciu meškania ale ako sa hovorí stačí jeden tukanec stoji všetko.
K tomu poviem SL ma postihy za skoré odchody ak ide z BA toto dodržiavajú vodiči avšak neviem si predstaviť napríklad na zlatých stáť 6 linesov ktorí dôjdu s náskokom kde potom zastaví MHD?
Regionálna doprava je na Slovensku kapitola sama osebe, to všetci vieme. Ale minimálne Slovak Lines má také jazdné doby, že spoje okolo 7. hod - 8.30 v smere do Ba majú jazdnú dobu robenú na zápchy, takže 2-3 dni v týždni vedia prísť načas (zo smeru Rača, resp. Stupava), prípadne zo smeru Ivanka a Šamorín 1 deň v týždni. Zvyšné dni sú také kolóny, že aj ich "zápchovú" chropnometráž zmeškajú, často aj 40-80 min..
Ale potom prídu "voľnejšie" dni - napr jeden deň medzi víkendom a sviatkom, alebo nebodaj taký extrém ako bol tento piatok že väčšina vodičov prirovnávala premávku k 25. decembru. A v tej rannej špičke mala prevažná väčšina spojov už na vstupe do Ba náskok aspoň 1-5 min., a kým prišli na Prievozskú, čo je posledná zastávka kde niekto mohol teoreticky nastúpiť, tak mali náskok už 8-20 min a našli sa aj spoje čo prišli na Nivy aj o vyše 20 min skôr...
Ale na opakovaných a známych úsekoch by asi bolo vhodné tie jazdné doby premerať a upraviť... teraz nemyslím len mesto, ale aj v regionálnej doprave, napr. na strednom Slovensku mám s týmto neblahé skúsenosti, že autobus ide aj o 5 min. skôr.
Áno, má sa šuchtať a "zdržovať premávku" vyčkávaním po zastávkach. Je to výrazne lepšie ako zdržiavať dynamickú dopravu jazdou 30 km/h, pretože pán šofér má času dosť a šetrí naftu. Ak si smutný autobusový dopravca myslí, že to tak byť nemá, môže si podľa železničného vzoru doplniť do CP k časovým údajom "obrátené téčko" alebo čierny polmesiac.
Dlhé roky je napr. DPB kritizovaný, že nevidí za humná Bratislavy. Že by si mohol zobrať aspoň nejaký príklad z vyspelého sveta.
V BID vidím opačný extrém - povýšenie analógie na najvyšší princíp.
Autobus Lajnsov ma byt napriklad 13:15 na Patronke. Vdaka prazdnemu mesto pride 13:10. Dalsi ide o 30-60-90 minut neskor. Potesilo by ta, ak by ti usiel?
K skorsim odchodom smer ASMN poviem len toľko keď vodič nemá cestujúcich má sa po meste "šuchtať" a zdržiavať premávku na zastávkach vyckavanim? Jazdné doby sú uvádzané dnes na plnšie mesto treba brať do úvahy aj tieto fakty predtým ako niekto napíše sťažnosť ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike