Reakcia na: Petto #214940:
Originálny koncept počítal aj s využitím druhej cifry v poradí. Je jasné, že to dá realizovať len pri obmedzenom počte liniek, teda sa v prípade "kolízie" liniek vytipovali tie významnejšie (21,23,34,50,56,pôvodná 65,67,70,75,pôvodná 78,83,92,atď). Druhá vec samozrejme je, že tú druhú cifru nikto nesleduje aj keby náhodou dedukoval trasu linky podľa oblastného číslovania, nakoľko tá sedí len občas...
Mirtschi
Ak má byť v číslovaní prehľad, tak efektívnejšie je počet liniek znížiť na minimum ich zlúčením a zrušením zbytočných. Pre porovnanie ak to mám dobe spočítané, Bratislava má 64 denných mestkých liniek a porovnateľne veľké Brno len 35. Príklad: L93 a 94 by sa kľudne dali zlúčiť do jednej, hoci za cenu niečo nadbytočnej kapacity v úseku Smolenická - Vyšehradská. Kto potrebuje na Holíčsku - peší presun, alebo prestup na L68. Do oblasti Kolárovho Nám. , Vazovovej - pestup na električky / L39. L31 a 39 zlúčiť podobne. Tiež by sa dala zlúčiť 61 a 63 atď. Potom zrušiť, L82 a podobné, ktoré sú takmer pre nikoho. Zatrolejovaním úseku Molecova - Patrónka by sa dala možno zlúčiť i 32/33 a ako posilu pre Dlhé Diely predĺžit napr. L139... Proste znížiť súbehy, optimalizovať linkovanie.