Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #214160:
A "zelená nesvietiaca šípka" nie je doplnkovou šípkou?
Reakcia na: zlomok #214164:
Samozrejme som zabudol dodať, za za to všetko môže ten hnusný, škaredý, rádioaktívny, hlučný, krivý ale najmä ÚZKY rozchod tratí. ☠
Reakcia na: Lbr #214163:
A každé steblo trávy bude mať svoje vlastné kolaudačné konanie, vďaka čomu sa kolaudácia tratí predĺži na roky.
Nesrovnal: "električkové radiály sa zatrávnia"
https://dennikn.sk/minuta/446443/
Keď už je to oficiálne, môžme spraviť progress bar, niečo v zmysle "Zatrávnené trate: 0,1% splnené"
Reakcia na: zakaznik #214160:
Ja si pamätám, že za socializmu sa používala nesvietiaca zalená šípka aj u nás. Bola aj vo vyhláške o pravidlách cestnej premávky (áno, vtedy pravidlá cestnej premávky neupravoval zákon, ale len vyhláška).
Reakcia na: zakaznik #214160:


Tu je príklad jednej nesprávne použitej doplnkovej zelenej šípky:
https://goo.gl/maps/JtNyedfJJF72
1. keď svieti zelená šípka spolu s červeným svetlom, odbočovanie je bezkolízne, nie je komu dávať prednosť. Vodiči si na to zvykli a ak by sa to zmenilo, bol by prúser.
2. križovatka je naprogramovaná tak, že doplnková šípka zhasne a zostane svietiť červená, takže vodič nemá žiadne varovanie, že šípka ide zhasnúť a ak neubrzdí, prejde jednoznačne na červenú
Z týchto dôvodov by tam správne mali byť dva semafory, jeden pre jazdu vľavo a druhý pre jazdu vpravo (rovno je zákaz vjazdu). Namiesto toho tam dali do protiľahlého rohu križovatky signál pre opustenie križovatky, ktorý svieti vždy spolu so zelenou, pretože autá z protismeru majú vtedy červenú.
Mimochodom pred nejakým časom tam signál na opustenie križovatky nebol, protiidúce autá mali tiež zelenú a spôsobovalo to kolízie, pretože pri vypnutých semafóroch idú protidúce autá z vedľajšej a platila vtedy opačná prednosť ako pri zapnutých semafóroch - príliš zložité pre našich vodičov.
Reakcia na: S499.1023 #214158:
To by som rád videl, kde je to v zahraničí nejak masívne rozšírené. Rozumnejšia by bola zelená nesvietiaca šipka ako v Nemecku.
Reakcia na: S499.1023 #214154:
- Viedenský dohovor niekde prikazuje používanie doplnkovej zelenej šípky?
- V minulosti by som ťa postavil na 10 minút ku kriźovatke pri trnavskom cukrovare, zistil by si, prečo je to hovadina. Lenže už tam tú šípku s pochopiteľných dôvodov zrušili.
- Za druhej svetovej vojny, keď americkí piloti zaťahovali podvozky na zemi namiesto ovládania klapiek, tak zmenili dizajn ovládačov. Lebo pochopili, že ak vznikajú chyby z toho, že niečo vyzerá podobne ako niečo iné, treba to zmeniť. A to boli piloti, nie človek milión v aute.
Reakcia na: 810zssk #214157:
To samozrejme nie, ale ani nevylučuje, takže neznalec vyrazí do zahraničia a bude páchať chaos tam.
Reakcia na: S499.1023 #214154:
Viedensky dohovor predsa jej pouzivanie neprikazuje.
Reakcia na: TeBeCe #214155:
Však Pangrác je dobrý inštruktor ? .
Reakcia na: zakaznik #214153:
Nie je pravda. A máme nejaký Viedenský dohovor, že?
Reakcia na: S499.1023 #214152:
Doplnková šípka by sa podľa mňa mala prestať používať. Prax ukázala, že pre priemerného vodiča je to príliš zložité.
Reakcia na: roman2 #214147:
Na kruhový signál voľno alebo na signál v tvare šípky? Lebo odbočovanie na kruhový signál (vrátane doplnkovej šípky) nie je bezkolízna a ani nikdy nebolo.
Reakcia na: Miro #214132:
Netuším, ja som to len pridával ako ideový návrh pre prípad, že by neprešla kolaudácia istého mosta... ?
Reakcia na: roman2 #214147:
Mohol to schvalit tak ze je to uplne normalna vec v zmysle zakona. To je pointa plneho zeleneho signalu.
Reakcia na: roman2 #214147:
Viedenský dohovor k cestnej premávke:

Čl. 16 ods. 2
"While changing direction, the driver shall, without prejudice to the
provisions of Article 21 of this Convention regarding pedestrians, allow oncoming
vehicles on the carriageway he is preparing to leave, and cycles and mopeds moving
on cycle tracks crossing the carriageway he is about to enter, to pass."

Čl. 21 ods. 2, časť písm. a
"drivers turning into another road at the entrance to which
there is a pedestrian crossing shall do so slowly and give way, if necessary
stopping for this purpose, to pedestrians already using, or about to use, the
crossing"

K augustu 2014 podpísalo 73 štátov.
Reakcia na: 810zssk #214145:
Na Slovenské pomery nič neobvyklé keď odbáčaš vľavo na signál "voľno" a chodci na druhej strane kam odbáčaš (dajme tomu spomínaná križovatka) majú tiež "voľno" ? na niektorých križovatkách bežná vec,nerozumiem ako toto mohol niekto schváliť ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.