Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #213359:
Tu su potrebne dve opatrenia:
1. Oddelenie CP (aspon na urovni obehov) pre noc pred vikendom/kladivkom. Tam kde je to nutne pridat v noci pred vikendom voz, aby sa neprenasali meskania do dalsieho kola (potencialne aj zmena chrono) a podla moznosti iste zahustenie intervalu cez vikendy (ale to na ziadnej linke nie je akutne, hoci taka N95 si to pyta).
2. Zaujem o kvalitu poskytovanych sluzieb - a tam spada aj dodrziavanie zakona o cestnej doprave, ktory hovori ze doprava sa vykonava podla cestovneho poriadku a nie podla toho ako sa vodicovi hodi. Kontrola kariet po kazdej sluzbe a za predcasne odchody najma v okrajovych casoch premie dole automaticky. Idealne mala suma za kazde jedno prekrocenie: raz si sa pomylil a odisiel o minutku skor? Ok, stane sa, dole pojde minimalna ciastka (do eura). Si hovado a mas na haku? Nakopi sa ti to a dole mas cele premie.

Plus sucastou noveho systemu hodnotenia prace vodicov musi byt odmenovanie tych dobrych, nie len sankcionovanie zlych.
Reakcia na: Ike #213356:
Z pohladu meskani tam v noci vstupuje isty domino efekt kedze je ovela viac pripojov ako cez den (v bratislavskych podmienkach, zial, cez den pripoje neexistuju prakticky vobec, az na asi dva zufalo aplikovane pokusy).
Reakcia na: 810zssk #213352:
Dobre vedieť, lebo pokaždé sa na stanici pred rozjazdom čaká buď na N61 alebo na N70, aj keď je pravda, že štatisticky to vyhráva skôr tá N70-ka a tiež, že to mám odsledované skôr cez víkendy (rozumej aj z piatka na sobotu), nie cez týždeň.
Reakcia na: Ike #213356:
Práve tá nočná doprava býva problém, lebo jednak kvôli tomu, čo píše david1, potom po druhé kvôli tomu, že vždy všetky vozy čakajú na poseldný čo príde (hoci by nemuseli vždy) a tak sa stáva, že sa celú noc už zo stanice odchádza 3,4,5.. min zmeškaný.
Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..
Reakcia na: david1 #213357:
cely problem je, ze ta banda stale zabuda, ze tu ni su na to aby sa vozili po meste. Su tu na to aby vozili ludi.
Furt sa spravaju, ako keby si stavali kolajisko v mierke 1:1.

A novy riaditel ? odkedy prevzal urad o nom nie je ani chyru ani slychu, karavana ide dalej.
Reakcia na: Ike #213356:
Presne to nejde skoro každý deň.

Príčina je spoločný rozjazd. Na jednu zelenú logicky neprejdú všetky vozy už na CSS pred SAV. Prípadné čakačky na zmeškané vozy.
Chcel si asi napísať že vypnutej CSS je minimum.
Meškanie mi až tak nevadí , ale skorší odchod vďaka pár pretekárom je fakt neakceptovateľný.
Reakcia na: 810zssk #213354:
Možno to chápem zle, ale nočná doprava by mala byť výkladnou skriňou presnosti. Príležitostí na meškanie je vďaka prázdnemu mestu a vypnutej CSS minimum. Ak DPB nedokáže v takomto režime prevádzky zabezpečiť maximálnu presnosť, potom je jasné, že to nedokáže počas dopravnej špičky.

A samozrejme máš pravdu ohľadom 60 min intervalu.
Reakcia na: 810zssk #213353:
Takze preto mi pravidelne L32 od Zoo o 20:09 ci 20:29 chodi cca o 2 minuty skor... A ja ze preco vzdy len tak tak v poslednej dobe dobieham na zastavku 😕 No nic, tak asi budem musiet zacat nahlasovat jak bonzak, ked im je zatazko pockat par sekund na zastavke.
Reakcia na: Andreas.Papak #213351:
Osobne nevidim dovod aby na nocakoch bola tolerancia vacsia - prave naopak, vzhladom na interval az 60 minut by na NV mali byt akekolvek predcasne odchody absolutne nepripustne (akoze to by mali aj cez den, ale v noci dvojnasobne). To ze v noci sa jazdi nahodne je len blby zvyk.
Reakcia na: ................ #213347:
Nejake konfrontacie a vodicom nema zmysel riesit (ale ked uz sa to stalo a spraval sa ako opisujes, rozhodne by to malo byt predmetom staznosti.. Bol dispecer svedkom danej konverzacie?). Su exaktne data o tom ako isiel, takze najlepsie je podat staznost, oni taketo veci riesia. Bohuzial sa tiez v poslednej dobe stretavam s nadbehom oproti CP aj pri vecernych spojoch (napr. 21 o 23:13 z Borov nadbehnuta tri minuty, dalsi spoj ide o pol hodinu). Takze treba to hlasit, hlasit a hlasit. Bohuzial na rozdiel od mnohych inych podnikov, DPB toto neriesi automaticky, ale az ked pride staznost.
Reakcia na: Jadran #213348:
N61 od zmeny chrono v predstihu naozaj jazdieva, nie raz som zazil ze sme vetrali. Plati pre oba smery.
Reakcia na: Jadran #213348:
Ale čoby, stáva sa - aj 2-3 minúty smer Letisko. Naopak neviem, ale to kľudne môže byť aj viac. Ale ešte pri nočákoch to je strpiteľné, kto nimi cestuje častejšie, vie, že zvyknú chodiť aj skôr. Ale to, že sa to pravidelne stáva aj na denných linkách je už iná káva.
Reakcia na: piggee #213340:
1. Popisuješ presne to čo je v návrhu, pred križovatkou vznikne odbočovací pruh smer Jantárová. Ale kvôli tomu netreba 4 pruh na Kutlíkovej ( od križovatky s Romanovou po Jantárovú). A o nejakom upchávaní mi nehovor , za 30 rokov som tam nikdy nestál dlhšie ako minútu. Jedine čo sa stáva odkedy funguje semafór Kutlíková x Romanova, je , že v poobednajšej špičke niektoré z prvých vozidiel čo dostalo zelenú od dostihovej dráhy dá prednosť chodcom na prechode pri ramene a tým musí zastaviť celá kolóna čo sa nazbierala za semafórom a tie autá potom blokujú križovatku.
2. Semafór som nemyslel na tej križovatke, ktorú spomínaš. Ale ani tam netreba semafor písal som už o tom tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15238/Pokracovanie-petrzalskej-elektricky-menej-asfaltu-a-viac-zelene?dfpi=129#129
Reakcia na: Andy #213344:
Nebol ešte dlh 22 miliónov eur za zimný štadión ?
Reakcia na: ................ #213347:
N61 v predstihu? Neuverím, kým neuvidím.
Včera som mal neobvykle zlú skúsenosť zo šoférom DPB a rád by som vedel, aká je šanca, že sa to rozumne vyrieši pre dobro slušných cestujúcich a teda zákazníkov.

Žiadam aj iných šoférov z tohto fóra aby nejazdili v predstihu, je to veľmi závažný a častý problém. Sťažnosť som už zaslal.

Šofér, ktorý vykonával službu v noci z utorka 1.3.2016 na stredu 2.3.2016 na linke N61, vozidlo 1105. Zo zastávky Cintorínska v smere na Hlavnú stanicu má podľa cestovného poriadku odchod 1:21 no išiel o tri minúty skôr, preto som ho nestihol. Telefonicky som kontaktoval dispečing Dopravného podniku Bratislava, dispečer mi po pozretí údajov z dátovej karty potvrdil, že naozaj išiel v predstihu.

Mal som záujem prestúpiť na Hlavnej stanici na linku N21. Využil som teda spoj N72, ktorý meškal a šiel z tejto zastávky až po ňom, na Hodžovo námestie, odtiaľ som pokračoval pešo, no svoj spoj som samozrejme nestihol. Prišiel som teda na Hlavnú stanicu pešo približne v čase 1:35 a o situácií som informoval aj osobne dispečera prítomného v osobnom vozidle dispečingu. Ten mi oznámil, že daný šofér si práve čerpá pracovnú prestávku, tak som šiel za ním, slušne som ho oslovil a čakal aspoň ospravedlnenie. Ten už bol o svojom prešľape a mojej telefonickej sťažnosti informovaný, preto som sa dočkal len vulgárneho správania, zvýšeného hlasu a vyhrážok o fyzickom násilí. Toto správanie považujem za neprijateľné. Rád by som aby sa zopakovali psychotesty a krvné testy na návykové látky u tohto zamestnanca a jeho zvýšenú kontrolu, jednoznačne jeho správanie nebolo normálne a je nebezpečné, ak takýto človek vykonáva tak zodpovednú prácu ako šofér DPB. Aj takýto zamestnanci prispievajú k znižovaniu úrovne mestskej dopravy a k nepriamej podpore IAD. V horšom prípade môže napadnúť iného cestujúceho či spôsobiť dopravnú nehodu.

Tomu, že nejde len o to, že svojím nezodpovedným prístupom k práci výrazne skomplikoval moju cestu, ale o reálnu hrozbu, nahrávajú aj nasledujúce fakty. Spomínaný šofér, po skončení pracovnej prestávky išiel opäť vykonať kolo na linke N61 s vozidlom 1105, odchod 2:30. Znova nedodržoval cestovný poriadok a minimálne v smere na Hlavnú stanicu obslúžil v predstihu aspoň dve minúty zastávky:

Solivarská, reálne 3:10 (podľa CP má ísť 3:13),

Drieňová, reálne 3:12 (podľa CP má ísť 3:14),

Trhovisko, reálne 3:15 (podľa CP má ísť 3:17),

Dulovo námestie, reálne 3:16 (podľa CP má ísť 3:18) a ďalšie.

Za zmienku stojí fakt, že predmetná linka patrí svojím charakterom vďaka chronometráži k tým, ktoré často meškajú, čo mi v noci potvrdili aj dispečeri počas telefonického rozhovoru ako aj osobne na Hlavnej stanici. Za prešetrenie teda stojí aj spôsob jazdy a dodržovanie maximálnej povolenej rýchlosti týmto šoférom, keď sa mu aj na tejto linke darí premávať v tak výraznom predstihu.

Rád by som aj pochválil prácu a slušný, prozákaznícky prístup dispečerov, ktorý mali v tú noc službu na telefonickej linke ako aj na Hlavnej stanici.
Reakcia na: Ámos #213342:
No vlastne by sa to vyriešilo rovnako ako je to pri Antolskej či Romanovej (pri Kauflande) na to som ani nemyslel.
Na ono spominane esicko a teda i ten nestastny prechod sa stazovalo uz x ludi, a x rokov mesto a mestka cast tvrdili, ze sa to vyriesi az pri elektricke do Petrzalky. Bohuzial tuto univerzalnu odpoved pouzili takmer pri kazdom probleme. Tak sa teraz necudujte, ze ked uz sa uz konecne rozpravka o elektricke stava realitou, tak sluby o rieseni problemu sa zas hodili na vedlajsiu kolaj. To nove premostenie budu musiet raz urobit, tak preco nie teraz, ked je prilezitost... ?
Reakcia na: Ámos #213343:
Ešte nedávno nebol problém z mestských peňazí prerábať a rozširovať celé ulice. Mierová, Galvaniho, Obchodná, Prístavná, Miletičova, Košická, Záhradnícka, a kopa ďalších čiastočných rekonštrukcii. A to neboli len nejaké 100-metrové kúsky a ani eurofondy na to nešli, teda aspoň o tom neviem.
To vtedy padali peniaze z neba, alebo čím to je? 🙂
Reakcia na: piggee #213340:
a kto tuto nepotrebnost na 100metroch v radovo za 4 mil€ zaplati?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.