Reakcia na: Mike #213359:
Tu su potrebne dve opatrenia:1. Oddelenie CP (aspon na urovni obehov) pre noc pred vikendom/kladivkom. Tam kde je to nutne pridat v noci pred vikendom voz, aby sa neprenasali meskania do dalsieho kola (potencialne aj zmena chrono) a podla moznosti iste zahustenie intervalu cez vikendy (ale to na ziadnej linke nie je akutne, hoci taka N95 si to pyta).
2. Zaujem o kvalitu poskytovanych sluzieb - a tam spada aj dodrziavanie zakona o cestnej doprave, ktory hovori ze doprava sa vykonava podla cestovneho poriadku a nie podla toho ako sa vodicovi hodi. Kontrola kariet po kazdej sluzbe a za predcasne odchody najma v okrajovych casoch premie dole automaticky. Idealne mala suma za kazde jedno prekrocenie: raz si sa pomylil a odisiel o minutku skor? Ok, stane sa, dole pojde minimalna ciastka (do eura). Si hovado a mas na haku? Nakopi sa ti to a dole mas cele premie.
Plus sucastou noveho systemu hodnotenia prace vodicov musi byt odmenovanie tych dobrych, nie len sankcionovanie zlych.
Mike
Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..