Reakcia na: david1 #212635:
Jaguar elektrifikaciu neprinesie. V subehu s Jaguarom a jeho vleckou, ktoru mmch. skryto zaplati stat vo forme stavby verejneho TIP-u ZSR v susedstve J-LR...V Luziankach sa upravi Leopoldovske zhlavie s predlzenim kolaji a rovnako tak aj Risnovce, mozno Hlohovec, aby sa dlhe vlaky vedeli vykrizovat a celkovo zlepsila momentalne katastrofalna priepustnost tejto trate. Toto slubila vlada SR Jaguaru, tak uvidime. Inak, Jaguar bude napojeny na R1, cize eventualne urcite pocita aj s planom, vozit 100% TIR.
Joyki
1. obr.: Takto sa dá spraviť v priemere nonsense 13 minútový interval v úseku Senec - Bratislava ráno od 5:00 do 7:30. Tri vlaky, nič viac... samozrejme hustý interval len v špičke, inokedy by to bolo zbytočné, podobne, ako pre rameno TT-BA-MA. (popoludní do BA v priemere 30 min.)
2. obr.: Popoludní by však boli problémy s vlakmi v Senci.
Ak chceme mať zmysluplný interval do Senca z Filiálky, musíme odtiaľ poslať dva vlaky v špičke, aby stanica neslúžila len pre jeden vlak pre tento smer. Jedine XX:52 a XX:22 (pre príklad 16:52, a 17:22)
16:52 - v jazdných časoch má vatu na predmestí, nech pred ním prejde EC 131 Varsovia cez Odb. Močiar. Príde do Senca o 17:20, veľmi tesne pred R 843 Krivín na druhú koľaj vľavo.
- / Ak by to predsa nevychádzalo, predĺžme ho až do Galanty s odchodom 17:25 po odchode Os do BA. Po ďalšom úseku sa tam vytvorí nezmyselný 9 min. odstup, takže ho predsalen necháme v Senci. /
- Príde / odíde Os z BA do NZ a KN (17:34). Prejde bystrický R 840 Urpín do BA okolo 17:39. Vlak stále stojí na druhej koľaji. Prejde EC 272 Csárdás smer BA dajme tomu o 17:48. A o 17:50 už má prísť ďalší posilový vlak z BA, o 17:55 aj REX 877 Podlužan do NZ.
Čiže dva vlaky sa nemôžu vybaviť v Senci. Ergo musíme zrušiť ten druhý vlak z BA s prích. o 17:50 (a aj ten predošlý o 16:50, atď...červené, prečiarknuté)
Tým pádom nám zostáva len jeden jediný vlak z Filiálky s odchodom o XX:52 (žlté). = a aby nedochádzalo v Senci k problémom príchodom pred rýchlikom z BA, môžeme ho presunúť na XX:45. Túto časovú polohu môžeme napchať zrejme aj na Hl.st., ale len tým, že v Bernolákove bude odstavený pred EC (vlak slabožltým 17:52 - 18:17).
Do Senca príde o XX:17 pred rýchlikom, počká si odchody Os do BA, prechod R a EC do BA, REX do NZ, a odíde do BA o XX:59, príde o XX:27 a naspäť XX:45, a takto môže pendlovať.
Celkovo dajme tomu 5 vlakov pre potreby špičky od 14:45 do 18:45. Interval rovných 20 minút, viacej nevopcháme (teda dá sa, ale to už by bolo o niečom inom).
Čiže Filiálka na Galantu by mohla vypraviť len jeden vlak za hodinu, ak teda nechceme príliš veľa odstavení na vedľajšiu koľaj vo Vajnoroch a Bernolákove (riziko kumulovania meškaní kvôli bystrickým R a EC).
TrMy je atraktívne miesto, ale Filiálka zmysel bude mať len keď tú regionálnu trať v ÚP VÚC BA po Senec postavia.
Návrh zahustenia intervalu S60 v úseku Senec - Bratislava
Návrh zahustenia intervalu S60 v úseku Bratislava - Senec