Prestupy (skutona hlavnej su vacsinou medzi EC a R, R a RJ, RR a RJ, a pod. Prestupy od osobnych na dialkove su skutocne marginalne. Empiricky odpozorovane za roky stravene na peronoch hlavnej šťanice?
Ak by bola spustena regio Bf. Filialka, asi by sa reorganizovala aj MHD v dotknutej oblasti, logicky mi vyplyva... Nem?
Vsetky tieto dobijacie riesenia su podla mna dost krok vedla. Pokial ti nestaci bezkontaktna karta na jeden listok, tak to riesenie bude vzdy nestastne. Vid. kupa viedenskeho Parkscheinu cez mobil ci web. Mam dojem, ze tam sa to nejakemu zahranicnemu este nepodarilo a miestnym iba tym, co to riesenie navrhovali...
Sprejazdnovanie vlakov z Viedne dalej smer TT alebo GA je absolutne nerealne! Ako by tento vykon hradila ZSSK OBB? UZ teraz si to nemaju ako vyrovnat, tak platia rakusanom. A OBB nechce viac ako dva vozne od ZSSK (logicky) To uz nehovorim o dodani trakcneho vykonu... Preplacal by to akcionar IDS BK tuto srandu zeleznicnej spolocnosti? Odpoved je asi jasna...
Mas pravdu, aj rok 2089 je po roku 2020?
Nesnivaj, jedine, ze by nam to cinan postavil v ramci zbytkov stavby Belehrad-Budapest... ale asi ani to, kedze cinan si vybral v ost-europe madarov - btw., uz zalozili v HU aj kamennu Bank of China ?
Jaguar elektrifikaciu neprinesie. V subehu s Jaguarom a jeho vleckou, ktoru mmch. skryto zaplati stat vo forme stavby verejneho TIP-u ZSR v susedstve J-LR...
V Luziankach sa upravi Leopoldovske zhlavie s predlzenim kolaji a rovnako tak aj Risnovce, mozno Hlohovec, aby sa dlhe vlaky vedeli vykrizovat a celkovo zlepsila momentalne katastrofalna priepustnost tejto trate. Toto slubila vlada SR Jaguaru, tak uvidime. Inak, Jaguar bude napojeny na R1, cize eventualne urcite pocita aj s planom, vozit 100% TIR.
Vyhladovo sa pocet vlakov zvysovat ma a to aj v sedlach X dni a aj v 6,7,sv. Porovnaj si cestovne poriadky v GVD 1996,2006,2016 - pocet spojov od PK,SC,MA je stvornasobny oproti roku 1996. Ak raz budeme reformovat regionalne busy, co budeme (raz, mozno???), tak navysenie vlkm bude nevyhnutne. Opakujem, vyhladovo v blizkej buducnosti.
Inak som prekvapený, že na Slovensku neexistujú služby ako www.sejf.cz či www.paysec.cz , ktoré umožňujú elektronicky (napr. zo smartfónu) kúpiť si lístok na MHD či na diaľkový spoj. Ich nevýhodu vidím v tom, že na takú službu si treba najskôr nahrať kredit - z neho sa potom platia aj cestovné lístky.
Na podobnom princípe elektronickej peňaženky je kúpa cestovných lístkov v aplikácii pre smartfóny Poseidon (IDS JMK). Oni majú vlastnú elektronickú peňaženku či používajú niektorú z vyššie uvedených?
Kvôli jednoduchosti a univerzálnosti použitia som skôr za také možnosti platieb, ktoré priamo využívajú produkty kartových spoločností (napr. VISA, MasterCard). Napr. cestovné lístky na vlaky aj autobusy RegioJet sa dajú kúpiť priamo takouto platobnou kartou cez internet [aj zo smartfónu], ale navyše ponúkajú aj vlastnú elektronickú peňaženku = Kreditový cestovný lístok. Tam je možné navýšiť kredit aj platobnou kartou cez internet.
Napr. tuším v internetovom obchode Alza.sk som si všimol, že umožňujú [vraj bezpečne] uložiť si číslo a ostatné údaje platobnej karty zákazníka, a preto ich zákazník nemusí znova zadávať pri ďalšom nákupe. Na podobnom princípe funguje aj PayPal - na platby tiež stačí už iba užívateľské meno a heslo. Ak tam má zákazník pridanú svoju platobnú kartu (že nenavýši si kredit cez www.paypal-dobijanie.sk ) tak tiež nemusí znova zadávať údaje zo svojej platobnej karty, lebo v PayPal ju už má pridanú.
Ja som počul zatial iba o zrušení plán.elektrifikácie Leopoldov - Šurany, ktorá im ako píšeš ekonomicky nevyšla. Závod Jaguar pri Nitre však ešte môže všetko zmeniť...
Akurát, že tí prví chlapci akosi nevnímajú dostatočne realitu, lebo každá štúdia čo som čítal konštatuje, že trate v regióne neumožňujú kratší ako 20 min. interval regionálnych vlakov. Aj to niekde len s odretými ušami. V takom prípade snívať o 15 min. je úplne zbytočné.
Naviac, robí sa predsa štúdia BA-uzla, takže hádať (rozumej diskutovať) o Filiálke je stále predčasné.
1. obr.: Takto sa dá spraviť v priemere nonsense 13 minútový interval v úseku Senec - Bratislava ráno od 5:00 do 7:30. Tri vlaky, nič viac... samozrejme hustý interval len v špičke, inokedy by to bolo zbytočné, podobne, ako pre rameno TT-BA-MA. (popoludní do BA v priemere 30 min.)
2. obr.: Popoludní by však boli problémy s vlakmi v Senci.
Ak chceme mať zmysluplný interval do Senca z Filiálky, musíme odtiaľ poslať dva vlaky v špičke, aby stanica neslúžila len pre jeden vlak pre tento smer. Jedine XX:52 a XX:22 (pre príklad 16:52, a 17:22)
16:52 - v jazdných časoch má vatu na predmestí, nech pred ním prejde EC 131 Varsovia cez Odb. Močiar. Príde do Senca o 17:20, veľmi tesne pred R 843 Krivín na druhú koľaj vľavo.
- / Ak by to predsa nevychádzalo, predĺžme ho až do Galanty s odchodom 17:25 po odchode Os do BA. Po ďalšom úseku sa tam vytvorí nezmyselný 9 min. odstup, takže ho predsalen necháme v Senci. /
- Príde / odíde Os z BA do NZ a KN (17:34). Prejde bystrický R 840 Urpín do BA okolo 17:39. Vlak stále stojí na druhej koľaji. Prejde EC 272 Csárdás smer BA dajme tomu o 17:48. A o 17:50 už má prísť ďalší posilový vlak z BA, o 17:55 aj REX 877 Podlužan do NZ.
Čiže dva vlaky sa nemôžu vybaviť v Senci. Ergo musíme zrušiť ten druhý vlak z BA s prích. o 17:50 (a aj ten predošlý o 16:50, atď...červené, prečiarknuté)
Tým pádom nám zostáva len jeden jediný vlak z Filiálky s odchodom o XX:52 (žlté). = a aby nedochádzalo v Senci k problémom príchodom pred rýchlikom z BA, môžeme ho presunúť na XX:45. Túto časovú polohu môžeme napchať zrejme aj na Hl.st., ale len tým, že v Bernolákove bude odstavený pred EC (vlak slabožltým 17:52 - 18:17).
Do Senca príde o XX:17 pred rýchlikom, počká si odchody Os do BA, prechod R a EC do BA, REX do NZ, a odíde do BA o XX:59, príde o XX:27 a naspäť XX:45, a takto môže pendlovať.
Celkovo dajme tomu 5 vlakov pre potreby špičky od 14:45 do 18:45. Interval rovných 20 minút, viacej nevopcháme (teda dá sa, ale to už by bolo o niečom inom).
Čiže Filiálka na Galantu by mohla vypraviť len jeden vlak za hodinu, ak teda nechceme príliš veľa odstavení na vedľajšiu koľaj vo Vajnoroch a Bernolákove (riziko kumulovania meškaní kvôli bystrickým R a EC).
TrMy je atraktívne miesto, ale Filiálka zmysel bude mať len keď tú regionálnu trať v ÚP VÚC BA po Senec postavia.
Ono tá diskusia je zaujímavá z iného hľadiska.
Kým chalani čo sú za delenie Os vlakov na dve stanice vychádzajú z predpokladu 15min interval a nedostatočná kapacita pre tie vlaky na HLST, tak Samo píše o dostatočnej kapacite (aj vďaka sprejazdňovaniu smer DNV) s tým že nepočíta 15 min. int z každej trate.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Technopol
Kým chalani čo sú za delenie Os vlakov na dve stanice vychádzajú z predpokladu 15min interval a nedostatočná kapacita pre tie vlaky na HLST, tak Samo píše o dostatočnej kapacite (aj vďaka sprejazdňovaniu smer DNV) s tým že nepočíta 15 min. int z každej trate.