Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
vy ste vsetci taki mudri....nechce niekto ist do beusu, a zmenit to tam cele???
Príklad (teda nehovorím, že toto je jediné ideálne riešenie) jedno-prestupného električkového systému v BA s vyznačením prestupných bodov. Samozrejme, o jednotlivých radiálach sa dá polemizovať. Pravidelný interval 8 minút. Ospravedlňujem sa za grafickú neprecíznosť (po grafickej stránke som to spravil za 15 minút).
Reakcia na: rasto.f #210538:
Základom bola premisa, aby bol v celom meste pohodlný a atraktívny prestup na každú radiálu, teda aby v rámci pohybu po električkovej sieti bol potrebný max. 1 prestup. Ale uznávam, že v podmienkach BA je toto ťažko reálne (jednak tu nemáme takto výrazný okruh a jednak pohyb po tratiach v meste je ukrutne pomalý a takto riešené trasovanie by znamenalo, že podstatná časť jazdného času by sa obetovala v prospech tour de centrum).

K prvej vete: presne tam som smeroval. Tieto polradiálové konečné majú zmysel, no nie na každej radiále sú (Ružinov, Petržalka [?]). Každopádne 1+1 linka na radiálu by bolo ok.
Reakcia na: rasto.f #210537:
A ako by si to riesil v 1 linkovom variante? Takto? https://goo.gl/NzLiOx 🙂
Reakcia na: Ike #210535:
Ten úvod je pravda a riešením je napr. v BA ukončenie časti spojov na ŽST NM, Vinohrady alebo KV.

K tomu obrázku - máš tam zbytočné okružné jazdy okolo centra - prečo nie linky Východ-Západ, Sever-Juh + 2 posiláky?
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Haha, takže ak do centra vstupujú z východu 3 radiály a v centre sú 2 trate, tak potrebujeme 7 liniek bez možnosti prestupu, večer a cez víkend s "atraktívnym" intervalom 15 min? ? Sorry, ale extrámne pomalej MHD takto ešte pomáhane 15min čakaním na "nosné linky" = motivácia prečo MHD nepoužívať.
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Alternatívne trate v centre sú v Bratislave naviac argument pre jednolinkový variant, kedy je možné ísť každým spojom priamo alebo s prestupom na alternatívnu trať.
Pri dvojlinkovom variante si treba počkať na príslušný priamy spoj, nakoľko s prestupom sa dá dostať len na tú istú trať a nie na alternatívnu ( napr. od Polusu).
Takže cez víkend super atraktívne raz za 15 minút.
Reakcia na: rasto.f #210533:
Ja som kedysi navrhol toto. Nemám to podrobne prepracované, ale princíp by bol ten, že každá linka by mala svoju radiálu a navyše by obsluhovala aj časť druhej radiály. Keďže počet cestujúcich vo vozidle rastie v radiálovom systéme +- lineárne od konečnej do centra, jedna linka by mohla znamenať zbytočnú kapacitu v oblasti konečných (ak sa predimenzuje) alebo slabú kapacitu v oblastiach širšieho centra (ak sa poddimenzuje). Ale biť sa za to nebudem ?
Reakcia na: rasto.f #210533:
Spomínaná Plzeň je hlavne príkladom toho, že má úplne iné usporiadanie električkovej siete. Nemá napríklad alternatívne trate v centre.
Reakcia na: Majo #210532:
Práveže väčšinu ciest máš s 1-2 prestupmi už teraz (lebo tram nejde všade), akurát v 2 linkovom variante prestupy len komplikuješ (obvykle nemáš inú možnosť ako ísť prestupom a čakaním 10-15' na tú správnu tram). No a čerešničkou je že tento systém neumožňuje prestupy ani medzi tram navzájom...

Spomínaná Plzeň je krásny príklad veľmi podobný Bratislave - 6 radiál, 3 linky, interval v špičke od 3'. Bratislava - 6 radiál, 8 liniek, interval od 8'...
Reakcia na: ufo #210531:
Nič sa nezmenilo? Veď sa úplne zmenila organizácia električkovej dopravy. Či to, že namiesto 3 liniek na radiálu s 12-minútovým intervalom sú 2 s 8-minútovým, nie je pre Teba dostatočne veľká zmena? Považujem 2-linkový variant za optimálny pre Bratislavu, keby sme mali charakter siete ako Plzeň, bolo by to o inom, samozrejme. Treba zohľadniť aj to, že ľudia mnohokrát už na električku z niečoho prestupujú, niekedy ešte na to niečo prestupujú z niečoho iného a nechce sa im počas polhodinovej cesty prestupovať 3-krát. A ak sa im chce, majú možnosť aj teraz.
Reakcia na: Vladimír #210516:
Súhlasím. Robiť kozmetické úpravy bez koncepčných zmien nemá zmysel. Doteraz sa nič nezmenilo, po uzavretí trate na stanicu logicky linky na hl.st. zanikli. Ale stále v podstate zostal neprestupný linkový variant s linkami zovšadiaľ všade okrem hl.st. (príklad cesta linkou 4 od Polusu na Trn. Mýto umožňuje prestup na linku 9 takisto na Špitálsku) Rovnaké kozmetické úpravy sa chystajú v trolejbusovej doprave. Toto šotoušské hranie sa s linkami bez zásadného zosškrtania počtu liniek nikdy nič neprinesie, len chaos.
Reakcia na: MatejBA #210529:
O vchod nie ale o štyroch ..., ktorý sa uzniesli za väčšinu...
Reakcia na: david1 #210528:
Tak ale nezabudaj, ze minimalne o 1 vchod ta elektricka pride, lebo nejde tam Tram-Train, nejde to pod Dunaj a nie je to podla predstav urciteho spevavca ?
Reakcia na: Petto #210527:
Ak to bude jednolinkový variant tak počítam s int.4 min.
Pešia dochádzka na Hodžovo + zácpy.... mne to vychádza pre spádovú oblasť Farského určite rýchlejšie a pohodlnejšie.
Reakcia na: david1 #210524:
No podla mna teda nie. Pre spojenie Petrzalka - "Obchodna" uz su dnes 83/84, ktore obsluhuju vacsie uzemie ako elektricka L1. A naco by mali prestupovat na Farskeho na L1 predsa ?
Reakcia na: Petto #210518:
nie, vodic si iba presadne do druhej kabiny a vyrazi opacnym smerom (joke)
Reakcia na: Valec #210523:
Aha aspoň že tak,len ten počet 150kusov do starých vozov sa mi nezdal aj ked to bude asi tak že v 150tych vozoch sa nebude prerábať jeden starý ?
Reakcia na: 810zssk #210508:
Podľa mňa bude relácia Petržalka- Obchodná využitá dostatočne. Zvyšný úsek tiež určite viac ako v súčasnosti. Preberie na seba čiastočne ludí z L83,84,93.

Aj L95 bola velmi atraktívna a využívaná pokial išla priamo po Starom moste.
Reakcia na: petoo #210520:
Lístok z karty bude možné kúpiť v každom vozidle. Nové vozidlá majú OCL predpripravené, staršie budú mať po jednom novom OCL.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.