Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #210162:
Tak tak. Už 1983 som si za krvavo zarobené peniaze z brigády kúpil predražený Sony Walkman a na ňom točil dokola svojich dvadsať kaziet. Ale najdrahšia bola prevádzka, pri celodennom posluchu aj dvakrát štyri "tužkové" monočlánky á 1,60 Kčs, keď náhodou boli kovové Varty alebo ruské, tak aj 2,- Kčs.
Reakcia na: Mike #210168:
Taktiež veľmi ďakujem za odpoveď a podobne ako v druhom komentári by som sa chcel opýtať či náhodou nemáte prístup k návodu od typu 30T. Veľmi rád by som si ho preštudoval 🙂

Ďakujem
dňa 12.10.2015 o 15:00h bude zasadať komisia dopravy informačných systémov, pričom ako bod 4 je na programe "Stav preferencie MHD v Bratislave – informácia, aktualizácia k 09.2015". Ako pikošku sem dávam z bodu ohľadom bus pruhov:
V septembri roku 2012 v rámci týždna mobility sa zrealizovalo experimentálne
vyznacenie docasných vyhradených pruhov pre MHD na Štefánikovej od Hodžovho námestia
po Leškovu; na Panónskej od zastávky MHD Aupark, cez Most SNP, Staromestskú a cez
Hodžovo námestie až do Štefánikovej ul. Po jeho ukoncení oddelenie dopravného inžinierstva
spracovalo vyhodnotenie experimentu, kde bola podrobne zhodnotená zmenená dopravná
situácia na dotknutých komunikáciách. Zo záverov vyplynulo, že vyznacenie „BUS pruhu“ od
Panónskej po Hodžovo nám. sa v praxi neosvedcilo a opodstatnenost vyhradeného pruhu pre
MHD na Štefánikovej ul. je podmienená:
• Dopravným zatažením Štefánikovej ul. neprevyšujúcim 850 voz/hod
• aplikovaním neštandardného systému riadenia križovatky SAV s cielom
zvýšenia priepustnosti a s následným rizikom vzniku kolíznych situácií
• nezasahovaním príslušníkov polície do riadenia križovatky SAV -- tieto sú
však vykonávané v prospech plynulosti dopravy na Šancovej ul., teda aj
v prospech vozidiel MHD na nej
• akceptovaním miery zneužívania vyhradeného pruhu pre MHD ostatnými
úcastníkmi premávky v rozsahu 15-20% hodnoty dopravného prúdu
• Ak však bude splnená podmienka neprekrocenia zataženia Štefánikovej ul.
v rozsahu 850 voz/hod, potom nie je dôvod ocakávat zdržania vozidiel, teda
ani vozidiel MHD.

Ďalej sa podkladoch píše o dobrej spolupráci KDI a ODI.... tak asi aj vďaka tejto super psolupráci dodnes nie je namiesto prakujúcich aút bus pru od Karpatskej po Račko a napriek úsiliu mestskej časti Lamač na Lamačskej od Harmincovej po križovatku ako sa napája cesta z dialnice..... už bolo x zastupiteľstiev, kde o to žiadali = vždy zamietavé stanovisko KDI....

Samozrejme je tu aj zaujímavé čítanie o električkovej preferencii.
Link na stiahnutie PDF: http://zastupitelstvo.bratislava.sk/samosprava/material/id:3563/-

Prajem príjemné čítanie 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #210167:
Ďakujem za rýchlu odpoveď 🙂 Ešte by som sa chcel dodatočne spýtať ako sa to zatiaľ vidí s 29T/30T? Či sú dobre skonštruované a tak. Viem že 14T pre Prahu boli niečo otrasné, 15T neskutočne nákladné na údržbu a 26T/28T mali iba pevné podvozky. Sú tieto nové typy ako-tak vyladene?

A ešte takú otázočku, nemáte náhodou prístup k návodu ku 30T? Veľmi rád by som si ho preštudoval, podobne ako som študoval T3/T6/KT8D5 🙂

Ohľadom tých palubákov, dalo by sa na nich napríklad nastaviť aby to hlásilo zmenu pásma, prestupy na električky alebo trebárs že to nahlási čo to je za linku/ide do depa a takéto? Myslím si že by to bolo veľmi praktické.

Opäť ďakujem za odpoveď, veľmi mi pomohla 🙂
Reakcia na: medzernik #210166:
1. Tušim od 21.
2. Úplné ovládanie jednotlivých typov vozidla, palubných počítačov ako aj všetkých predpisov.
3. Štandardne z autoškoly by to malo byť T3 a K2S. Na ostatné si potom robíš rozširujúci zácvik (podľa typov). Vybrať si v princípe môžeš. ale to je veľmi obmedzené a ovplyvnené mnohými faktormi.
4. Môžeš si spraviť zmluvu na kratší pracovný čas (už od 5 hod. týždenne alebo ľubovolne viac až po 37,5, odstupňované je to po 2,5 hod.). Ale v tom prípade si platíš celý kurz sám (cca 900€)

7.BS100 je pre väčšinu ľudí jednoduchý na obsluhu. Pre Teba ako vodiča slúži na ovládanie tabúľ a kontakt s dispečingom (obsluha vysielačky). Okrem toho je napojený na označovače (teda oni naňho) a k tomu má ešte zopár funkcionalít. Tá karta je na to, že tam sa nahrávajú údaje o priebehu služby (odchýlky od cp, otváranie dverí a ďalšie činnosti počas služby..). Tie nové palubáky sú pre všetkých veľká neznáma a v porovnaní s tými starými sú tam funkcie značne obmedzené, aj keď ak sa raz niekedy využije naplno, tak toho bude ponôkať oveľa viac..
Reakcia na: medzernik #210166:
1. - 21 rokov
2. - naučíš sa jazdiť (defenzívne), ovládať základné poruchy (prípadne ich odstránenie), núdzovú jazdu vozidla, sieť električiek (kde, čo ako, kde si dávať pozor a spol), typy a ich ovládanie (štandardne T3 a K2S, pre krasňancov pribudne aj T6, a zbytok doškoľováky na jednotlivé podtypy - to je súčasne odpoveď na 3tiu otázku)
4 - brigádnici. Ovšem, tu si celý kurz (cca 1200€) hradíš sám. Ten kurz, kde ti to platí DPB je pre stálych zamestnancov (tie "8" hodinové sližby)
5 - jediné, čoho sa bojíš je IAD. Zásadne vodiči IAD nevidia 32m dlhé, 3m vysoké (s pantografom 6m) a 2,5m široké kovové monštrum..... Zato vidia každú slečnu na okolí.....
Užíva si každy to svoje. Niektorí fanatici šlapáky... iný zvuky výzbroje TV1/TV3... Ďaľší (tých je asi najviac) obyčajný, neprerušený a nepresunutý...FAJRONT....
6 - K2S - 29/30T....proste to, čo má poľohovateľné sedadlá (aj vyhrievané), klimatizáciu (aspoň vodiča), a dá sa s tým jazdiť (teda, vynecháme prvých 7 K2S).... ale každému podľa chuti 🙂 takže nájdeš aj vodičov, čo by so šľapákom T3 jazdili aj v roku 2999.....
7 - Info sú dohľadateľné u DPB bez problémov. Čo konkrétne ťa zaujíma?
Chcel by som sa opýtať na niekoľko vecí ohľadom električkovania (povolania). Sám by som možno túto prácu chcel v budúcnosti vykonávať, len mi nie je jasných pár vecí. Na internete som si dlho hľadal veľa informácií, avšak nie všetko sa dá nájsť a väčšina informácií je platná hlavne na DP Praha. Na tieto otázky bude najlepšie vedieť odpovedať asi vodič DPB.

1. Nedávno som videl docela mladú slečnu v kabíne. Nevyzerala že by mala viac ako 20 rokov. Od akého veku sa dá pracovať ako vodič električky? Hľadal som na viacerých miestach a nenašiel som jednoznačnú odpoveď. Viem len, že musím vlastniť vodičský preukaz skupiny B.

2. Čo všetko sa naučím na kurze autoškoly v DPB (v záučbe)? Predpokladám že niečo ako čo kde ako funguje, ovládanie BUSE základné veci sa naučím. Sú tu aj neaké extra požiadavky (veci ktoré by som nečakal) ktoré sa musím naučiť? Možno neaké ktoré niesú v "podvedomí ľudí"?

3. Na akých typoch vozov ma naučia jazdiť? Predpokladám že asi T3 je základ. Môžem si vybrať typy vozov?

4. Dá sa dostať pracovná zmena aj ako "vypomáhacia"? Myslím tým, či musím pracovať okolo 8 hodín denne na plný úväzok, alebo či sa dá aj za nižší plat "vypomáhať"? Trebárs cez víkendy a tak.

5. Čoho by som sa mal najviac báť ako vodič a čo je taký najväčší "pôžitok" zo služby?

6. S ktorým typom sa najlepšie jazdí? Pýtam sa skôr zo zvedavosti. Predpokladám že sú to asi typy ktoré nemajú pedále.

7. Posledná otázka je ohľadom palubákov BUSE BS 100 a 301. Nikde neviem nájsť poriadne informácie o týchto počítačoch (na akom systéme bežia, čo dokážu, BS 301 ako keby ani neexistoval, o BS 100 len to čo je na 20 rokov starej stránke BUSE). Preto sa chcem spýtať vodičov/iných technicky uvedomelých ľudí, čo to vlastne dokáže a čo je to zač. Viem že to má GPS, vie to počítať grafikon a ovláda to transparenty BUSE.

Vie to napríklad prehadzovať zastávky podľa GPS? Má to niečo ako sieťový režim v APEXu? Sú tam špeciálne hlásenia, keď sa poškodí vozidlo? Všimol som si že sa tam zasúva aj neaká karta, to je karta vodiča kam sa zapisuje jeho grafikon? V čom sú lepšie nové BS 310 (okrem prehľadnejšieho displeja)?

Veľmi pekne dopredu ďakujem za čas a za odpovede. Ospravedlňujem sa pokiaľ sú moje otázky priblbé, len skutočne už neviem odkiaľ by som sa dozvedel odpoveď (okrem samotného DPB). Chcem sa taktiež poďakovať všetkým vodičom MHD, nakoľko je to skutočne namáhavá činnosť a služba druhým je jedna z najoddanejších povolaní.

Reakcia na: Andy #210164:
Je to možné, aj sa mu v tom celkom darilo ?
Reakcia na: skopi #210163:
Možno chcel zvýšiť podiel nízkopodlažných vozidiel v zajtrajšej výprave. 🙂
Ďakujem poobednému pánovi vodičovi vozidla (kontajneru) 6630 ? Meškanie doháňal príkladne, a to takmer cez každú jamu a každý kráter v Prievoze ?
Reakcia na: 810zssk #210161:
A pritom chodiť po ulici so sluchátkami vymysleli Japonci v časoch, keď aj Jozefa bolo ešte možné považovať za mládež.
Reakcia na: jozefzba #210159:
Veru, treba zaviest povinnost cestovat s valaskou v ruke, nech ti mladi vyzeraju ako "normalni Slovaci"! Ziadne americke dekadentne vymysly ako mobily a sluchadla!
Reakcia na: jozefzba #210159:
To bude tak vzdy, ze starsim vadi, co robia mladsi, lebo to nie je podla ich predstav 🙂 O co, ze aj tebe dochodcovia pred 40-45 rokmi hovorili, ze "ach ta nevychovana mladez" a vadilo im vela veci 😉
Reakcia na: richardhudec #210158:
Neviem, kde si ma starsi 50 tnik najst robotu? Som rad, ze ZSSK zamestnava starsich. Vyuzivam vlaciky casto a mne starsi sprievodca nevadi. Skor mi vadi, ze mladi su vacsinou obleceni a spravanim pripominaju mladych Americanov ako normalnych Slovakov. Sluchadla v usiach a mobily v rukach, zavislost. Mam tiez mobil zo sebou ale vo vrecku a vonku telefonujem v nudzi. Jozef 63 rocny technik PC.
Reakcia na: Peon #210156:
JE to diskriminačné! ZSSK nechce mladých šikovných, ktorí sú touto firmou diskrimonovaní. Tento štátny moloch berie len nadurdených, starých, škaredých a hlavne nepríjemných ľudí 😃 (samozrejme, že často stretávam veľmi milých sprievodcov aj v ZSSK 🙂 )
Reakcia na: Peon #210156:
Čo je na tom diskriminačné? Akože, dokým mi záleží na spokojnosti cestujúcej verenjosti s obsluhou a jej výzorom či "atraktivitou," dokým nemám v mojej súkromnej firme medzi obluhujúcim personálom rovnomerný pomer bezdomovcov, rómov, dôchodcov, liečených feťákov a škaredých ľudí, tak dovtedy je môj postoj diskriminačný? Resp. prečo by som v kapitalizme mal zamestnávať napr. ľudí pred dôchodkom namiesto atraktívnych perspektívnych mladých?
Hej lidi, to je nejaká novinka, že Regiojet na štátom dotovanej trase vydáva ručne vypĺňané cestovné lístky? Či to len bola pokazená prenosná pokladňa?

Regiojetom a Student Agency cestujem iba výnimočne, ale stewardky čo som videl boli vždy iba mladé a zároveň pekné dievčatá (rovnako aj stewardi). Naproti tomu, medzi sprievodcami ZSSK sú často aj starší ľudia. Nie je toto náhodou tak trochu diskriminačné?
Reakcia na: 4004 #210109:
1. Kvoli comu su tu dva pary tlacidiel na otvaranie a zatvaranie dveri? (Jeden v pravo, jeden v lavo, nedaleko tych klucov).
2. Naco je tam tlacidlo "bez funkcie"? To je kvoli tomu, aby sa mohli pridat funkcie v pripade potreby, ako snezny pluh?

1. V pravo je ovládanie len prvých dverí a v ľavo všetkých dverí.
2. Tlačidlo bez funkcie kryje dieru po nejakom ovládacom prvku po nejakej úprave.
Reakcia na: 810zssk #210150:
Tak tak.
Reakcia na: Ike #210139:
Upresňovanie lokalizácie napr. pomocou BTS už ale nie je GPS ale nadstavba.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.