U všetkých liniek sú tu všetky poradia, pokiaľ dané vozidlo vysiela signál. Menej poradí je tu dnes (a vo štvrtok), lebo boli školské prázdniny, takže sa vypravuje menej vozidiel.
Poradia 5/17- 5/20 sú tzv. "striedači", to znamená, že to je iba vodič, ktorý za službu vystrieda viac vozov (zabezpečuje iným vodičom prestávky). Na týchto službách žiadne vozidlo nie je.
Zdravím. ? Môžem, sem otázku ohľadom výpravy vozidiel, ak by niekto vedel ?
Ako pozerám výpravy, tak napríklad u L5 nebývajú uvedené poradia 17. až 20. napr. 27.3.2015 .
Podobne je tomu aj u iných liniek. Prečo vlastne?
Nie, hovoril som o tom ze sucasne vlaky by sa nahradili tramtrainami. Pokial ide o kapacitu, tam by bolo potrebne zvazovat ake su mozne riesenia. Neviem co technicky umoznuje tramtrain, ani ci by pripadne bolo mozne nejak jednoducho (bez dlheho spriahania a posunovania) kombinovat cast supravy co by isla ako tramtrain a cast co by sla len na zeleznicnej sieti, teda by na useku MA-BA hl.st. nedoslo k znizeniu kapacity.
Za vyhodu nepovazujem az tak priame spojenie do Petrzalky (hoci je mozne za tam dopyt bude stupat ak sa dourbanizuje uzemie okolo elektrickovej trate), ako spojenie priamo do centra mesta.
Ale nie som nejaky horlivy zastanca tramtrainu. Len hovorim ze v takom pripade by som si este ako-tak vedel predstavit jeho vyuzitie, na rozdiel od nejakej haluze Rajka - hlavna stanica.
(Inak naozaj sa bavime o systematickosti na linke ktora ma dnes asi 6 variantov trasy spojov?)
"bez redukcie vlakov do samotnych Malaciek"
Takže k súčasnému rozsahu linky S20 by si pridal ešte kapacitou nie veľmi systematický TT, ktorého výhodou by bolo akurát to, že ide cez prestupu už z Petržalky?
To by sa ale potom musela trať smer Záhorie zoštvorkoľajniť, lebo by sa tam už nezmestila rýchla vrstva. A keďže vidíme, že na SK je problém aj peronizácia, ak na to nie sú eurofondy, tak neviem, neviem.
Platí to vždy. Os koľaje by bola posunutá o polovicu rozdielu rozchodov, t.j. o 21,75 cm, takže by tramtrainy museli byť o 43,5 cm širšie, než električky a tak široké by asi neboli. Vo svete je obvyklá šírka tramtrainov 2,65 m.
Ono by to bolo zaujímavé aj keby mali jazdiť električky oboch rozchodov napr. po tých trojžliabkových BKV paneloch do Ružinova - asi by sa muselo odbúravať z nástupných ostrovčekov a vozidlá na metrovom rozchode by boli pekne ďaleko od nich.
Zaujímavé je, že to vedenie DP veľmi trápilo pri potenciálnom nákupe KT4 z ex-DDR (vozidlá sú široké 2,2 m, takže by boli o 15 cm ďalej od hrany nástupišťa) ale keď išlo o poltretinizáciu Bratislavy, tak to asi bolo tolerovateľné.
Stupava by bola problematickejsia, musel by si pridavat dalsie vlaky. Pri Malackach by si vyuzil kapacitu trate pridelenu uz existujucim vlakom (resp. isiel na maximum co to da, bez redukcie vlakov do samotnych Malaciek).
Stupava by kolajovu dopravu potrebovala, ale to by sa malo riesit rychlodraznou elekrickou Hlavna stanica - Patronka - Stupava (s odbockou do Dubravky pri Tescu Lamac). Netahal by som to zbytocne cez Bory. Otazne je najma ako riesit vedenie trate v samotnej Stupave (ak odmyslime variant "stupavske metro" :)). No a samozrejme by to bol velmi drahy projekt - je skoda ze ho nikto neriesi v ramci eurofondov. Dokonca trat cez Patronku nie je ani v zadanie generelu dopravy, co je uplna haluz.
Problém TT je kapacita infraštruktúry na tratiach z BA. Ja teda neviem kde všade vo svete prevádzkujú TT, ale predpokladám že nikde na hlavných tratiach, ktoré sú len dvojkoľajné, navyše zaradené do medzinárodných koridorov.
BTW, ak už TT na Záhorie, tak radšej cez Bory do Stupavy (i keď kde tam využiť tú časť "train")... Malacky sú už dosť ďaleko na to, aby sa odtiaľ ľudia vozili "električkou".
Plati to aj ak "spolocna" kolajnica je ta blizsie k nastupistu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
berny
ale možno to chcú napojiť na tie staré koľajnice ktoré sú pred mlynskymi nivami a pustia tam dvojrozchodnú električku