No ja som jediný problém mal s predavačkou fornetti na stanici, ktorá jednoducho naštvane oslovila ďalšieho zákazníka keď mi nerozumela ? ale zas nemožno očakávať zázraky, všakže
Od kedy to nerobí BKV, ale BKK, je to improve o 300%... ak je hoc len malinká výluka (ako teraz - mala 3 dni a žiaden veľký rozsah), v metre a iných prostriedkoch začne hlásiť po anglicky "this is customer service update...." a pekne popíše čo sa deje, to je len sen na Slovensku.
Keď som bol naposledy v Budapešti, bol som príjemne prekvapený s tým ako sa tu dalo dohovoriť. V novších vozidlách boli dokonca informácie po anglicky. Celkovo to mesto na mňa pôsobilo príjemne z hľadiska dorozumenia. Neviem sa vžiť do cudzinca v BA ale myslím si, že sme na tom podstatne horšie. Síce máme anglické pomenovania budov takmer na každom rohu, relevatných informácii v AJ je tu však žalostne málo. DPB nekomentujem.
Nie je to o neznášanlivosti na BA, ja tam mám 90% kamarátov a som tam často... Ak si všimneš, článok nižšie na webe je hejt na DPMK ? A ak si všimneš, väčšina ľudí v BA hejtuje presne to, čo ja... ?
Nie je to jednostranný článok. Ak raz prídem do predpredaja, kde sa očividne otrávená predavačka ani nepozdraví a neprejaví ani štipku snahy, well... Aká je teda tá reálna situcia? ?
Porovnávaš BA, PHA a BP... Si na omyle... v týchto mestách som veľmi často a zhrniem to takto:
- v BA je ochota personálu (stanica, DPB...) najnižšia, informácie, oznamy majú nula percent bilingválnosti, ľudia v meste sa snažia (mladí, tí čo vedia..)
- v PHA je ochota veľmi vysoká, najmä u súkromníkov v centre, ľudia sa tiež snažia...
- v BP je to najlepšie s angličtinou u dopravcu. Koordinátor dopravy v BP - Budapesti Közlekedési Központ - má všetky oznamy dvojjazyčne, sú krásne, prehľadné, rovnako jeho zamestnanci sú ústretoví a infocentrum je krásne (viď http://www.bkk.hu/apps/docs/img/uc/dsc_5106.jpg). Obyčajní ľudia (mimo súkromníkov v centre) EN nevedia dobre...
The grass is always greener on the other side of the fence.
Velmi jednostranne s nepoznanim realnej situacie ?
samozrejme vzdy to moze byt lepsie, no fakt je ten, ze z troch blizkych postkomunistickych hlavnych miest (Praha - Budapest - Bratislava) sa turisti najlahsie dohovoria prave v Bratislave. Su to info z tripadvisoru a podobnych stranok ale aj priamo od turistov. Mozno je to dane tym, ze Slovaci chodia viac umyvat hajzle do Londyna ako Cesi a Madari.
Ako je to v Kosiciach neviem.... Ale najblizsie ked ta pojdem, skusim hovorit v meste po anglicky a ked tak o tom napisem nejaky ten neznasanlivy blog...
Pozerám, že za 24 h sme stihli prísť od vlakov k Ukrajine ? Teraz vážne, ak by chcela pani redaktorka urobiť skutočne objektívny článok, tak porovná dopravcov aspoň na podobnej trati. Lebo zákonite porovnávala 3 odlišné druhy vlakov. Moja osobná skúsenosť je taká, že IC vlaky sú všeobecne pohodlnejšie a kvalitnejšie. A samozrejme, EC vlak má meškanie dané tým, že na prvej stanici čaká na iný EC vlak a ako tu všetci dopraváci vieme, čím dlhšia linka, tým viac sa prenáša meškanie. Moje osobné skúsenosti hovoria, že kvalita je porovnateľná. A navyše veľké množstvo nedostatkov (meškanie, wifi) neovplyvňuje dopravca.
To máš to isté ako ,,objektivita,, SMEtí, Projektu Nula a podobne. Vôbec sa tomu nemožno čudovať. Príslovie ,,koho chleba ješ, toho pesničku spievaj platí aj na Slovensku. Či už v ekonomickej ale aj politickej oblasti, viď adorovania všetkého amerického a pľutia na všetko ruské. Vyvážená žurnalistika Ti má ponúknuť klady aj zápory oboch strán a človek si má urobiť názor sám, nie Ti nadiktovať, čo si máš myslieť...
Jednoducho: Vacsie pohodlie a lepsi servis. Ked si porovnam Relax alebo Business RJ a business triedou LE (co je ekvivalent) tak v kazdom parametri z toho vitazne vychadza LE. A to som este nezacal hodnotit personal. Neviem preco by vagon klasickej stavby mal byt v kazdom pripade automaticky lepsi.
Aký Ficoid? O tom, čo presne zahrnuje pojem „neoliberalizmus“, sa môžeš dočítať v rôznych publikáciách od významných svetových filozofov a politológov, ktorí sa tomu venujú vo svojej vedeckej činnosti. Čiže to nie je pojem, ktorý „Fico dakde vyslovil“. Neoliberalizmus je rovnaký extrém ako komunizmus, iba na opačnom konci spektra. Takéto ideológie by v slušnej spoločnosti nemali mať priestor na verejnú prezentáciu.
Mňa nezaujíma vlastnícka štruktúra médií, tá je úplne nepodstatná, mňa skôr fascinujú fanatickí novinári, ktorí sú poplatní tej-ktorej ideológii. Podľa mňa je v poriadku, ak je nejaký denník ľavicový (The Guardian) alebo pravicový (Le Figaro), alebo aj aj (Der Spiegel), podstatné je, aby robil objektívnu žurnalistiku, a nie šíril klamstvá, „pretože to nezapadá do ich konceptu“. HN, respektíve konkrétni novinári tohto periodika, vo viacerých článkoch vyslovene úmyselne zavádzajú a krivia verejnú mienku a použitím týchto lží sa snažia vymodelovať takú pravdu, akú oni uznajú za vhodnú. Toto boli ochotní robiť aj ako obhajobu tých najzvrátenejších neoliberálnych čínov bývalých vlád. To je podľa môjho názoru vysoko neprofesionálny prístup.
Ja som to nemyslel tak, že by v tom čase mal jazdiť šukafón. To som len dal ako prirovnanie, aby bola predstava koľko ľudí tým vlakom cestuje. Ja som to skôr myslel tak, že daný vlak v danom čase úplne zrušiť a namiesto neho zaviesť iný vlak v danom smere, v inom, rozumnejšom čase.
Menit radenie vlaku v tomto pripade urcite nie je vhodne riesenie (hoci vsetky Bdtmee by som najradsej poslal do spalovne), ono tahat sukafon po koridore vseobecne nepatri medzi najlepsie napady (hoci napr. posledny Os smer Kuty je bageta), navyse po elektrifikovanej trati to tiez nie je prave ideal. Okrem toho by si ten sukafon nejak musel dostat do Sale a potom z Bratislavy naspat (naprazdno?). Navyse by to mozno vyzadovalo o jeden voz do "vypravy" viac. V neposlednom rade, zduplovanie toho vlaku (teda v existujucom case sukafon + poobede novy vlak) by stalo peniaze.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk