Už sa mi druhý krát stalo že po nehode v centre mesta stojí neúmerné množstvo električiek odstavených napriek paralelnému vedeniu tratí. Toto je stav s ktorým treba niečo robiť. Včera 28.1. idem podvečer L5 smerom do Rače. Na križovatke Kolarovo nam / Obchodna sa v smere do centra zrazila električka s autom. A teraz som rátal až som narátal 6 električiek stojacich bezradne pred STU a ďalšiu L8 ktorá tam smerovala. Toto sa nemôže jednoducho stať! Tam môžu čakať tak max 2 vozy. Predstavujem si to takto. Vodič samozrejme nahlási na dispečing že búral. V tom momente má dispečer celí úsek medzi floriánskym a poštovou uzatvoriť a presmerovať spoje inam. L1 miesto doprava odboci smer blumental-> stočí sa pred justičákom-> kamenné -> snp -> vysoká. L5 blumental-> americke -> snp -> vysoka. L8/3 Točí opačný oblúk centrom podla toho ktorá kolaj je volná. Také jednoduché! Stačí aby na poslednej plánovanej zastávke vodič cestujúcim oznámil odklon tak ako sa to robí u autobusov ked niektorý most stojí kvoli havárii. Treba len trochu rozmýšlať páni na dispečikgu ludia ktorý vám za dopravu platia vonku mrznú a nemajú ani šajnu prečo električka nejde. To je ďalšia vec na všetky postihnuté zastávky má okamžite štartovať auto a oznámiť čakajúcim že spoj nepríde to je tiež také ťažké? Druhý prípad bola búračka na super hyper interkontinentálnej zastávke blumentál. Samozrejme že všetky prichadzajuce stroje sa nadrbali sprepacenim až za vyhybky čo nieje až taky problem ked za vami nikto nieje ved cuvat eliny vedia, miesto toho aby odbocili. Racianske spoje smerom na justicak a ruzinovske smerom na vinohrady/ vozovnu krasnany ked sa mohli otocit a obsluzili by ason nejakych cestujucich. No jednoducho vodiči a dispečeri zapojte tie štuple na krku čo tam zjavne mate len aby vám do krku nepršalo.
MatejBA
Co sa tyka upravy CSS - stacilo by, aby si elektricka pri vjazde/vyjazde k odstavnym kolajam vypytala zelenu (ci uz automaticky, ako vyhybky, alebo tlacitkom + dat semafor z KV pred vyhybky + zaroven by bola zelena aj v smere rovno, ak by stala ako druha v poradi, aby ta elektricka prednou mohla prejst) a zelena pre elektricky by sa predlzila o potrebny cas, kym by presla.
Takto by predsa v smere na/z odstavnych pytala preferenciu iba raz za 8 minut (v jednom smere), co nie je tak hrozne A kym by sa toto dialo, mohla by byt zelena bud v oboch smeroch (KV - Centrum) alebo zelena sipka vpravo z Molecovej a v smere do KV (podla hustoty dopravy).
Ako hovorim, toto by nebolo ani prilis komplikovane, ani prilis drahe a mozno aj dokonca zrealizovatelne, lenze "nikdysatotaknerobilo" v Bratislave a dopadlo by to tu katastrofalne.