Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #205219:
Teoreticky i prakticky áno, v celej dĺžke to je prakticky električka (metro), išlo mi skôr o narážku na to, že pri trasovaní na hl.st. sa prakticky dá vybabrať aj s 93, čo sú dve, značne nafullované linky ktoré majú teoreticko-praktický súbeh. Preto sa naskytá otázka, či by nemalo zmysel radšej 2-3 vozmi posilniť už dosť predimenzovanú 99, ktorá jazdí po priečnej osi Petržalky, a šalina to vezme pozdĺžne. Tým síce navýšiš počet vzkm pre 99 (aby zvládala nápor) no uvoľníš si 12+15 klobás na nosných linkách, čo je neporovnateľne viac. Šalinove vzkm jednoznačne budú nižšie, čiže celkovo vezmeš celú Pe do mesta a na hlavnú stanicu, bude sa dať aj 84 skrátiť do podoby pôvodnej 34 (uvoľníš si daľšie vozy), a prakticky toto celé zvládneš vyjazdiť pri 5min takte električiek na predpokladám 12-13 poradiach (pri príjemnom prestávkovaní ako dnes na 95)
Reakcia na: VLK #205216:
Pretože na železnici to je úúúplne neobvyklé. Lebo nikdy nemáme na tej istej koľaji obsadené dvoma vlakmi, že? 😉 Ukážkový príklad je Brno hl.n. - na tú istú koľaj vchádzajú dva vlaky, jeden od Šlapaníc, druhý od Židenic. Žiaden problém. Nitra - Na obsadenú koľaj vchádzajú naraz dva vlaky, jeden od PD, druhý od NZ. Oba vlaky zastavia čelom pri sebe s odstupom cca 3m, pričom na peróne stojí výpravca s vlajočkou (červená) dávajúc znamenie kde maximálne môže zastaviť čelo vlaku. Keď to zvládaju pri takých rýchlostiach na veľkej dráhe, električková premávka ako taká toto musí vedieť hravo zvládnuť. Prakticky situácia v štýle že dve električky by naraz vošli voči sebe sa dá ošetriť signálom na riviére, kedy pustenie do odbočky bude možné len v situácii kedy má už molecka stoj. Takže nidky sa ti nestretnú dva, proti sebe idúce vlaky. Takže sitácia bude vždy rovnaká : Do jednej zastávky obsadenej jedným vlakom vchádza druhý vlak. A takúto situáciu sme tu ešte v BA nidky nemali, na jednej zastávke aby stanicovali dva vlaky..... 😃 nikdyyyy.... 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #205196:
Vsak L95 je planovana ako docasna nahrada elektriciek, ci nie? Ta urcite pojde dolu (ciastocne) po otvoreni FJ mosta...
Reakcia na: Michal111 #205217:
funkčné sú, prenášajú obraz k vodičovi (ktorého displej je viditeľný ? )... iná otázka je už nahrávanie a vyčítavanie dát, k tomu neviem nič povedať
http://bratislava.sme.sk/c/7612218/dopravny-podnik-vyzyva-cestujucich-na-obozretnost-v-bratislavskej-mhd.html

DPB neustále informuje o vandalizme, ale zmienka o tom, že väčšina nových vozidiel disponuje kamerovým systémom ani slovo. Preto sa naskytá otázka, načo tie kamery vôbec sú??? Sú vôbec funkčné??
Reakcia na: fanatikmhd #205215:
fuuha, pustiť proti sebe dva vlaky to chce značnú dávku odvahy a nezodpovednosti... neviem neviem čo by na to povedal správny orgán
Dokonca ciste teoreticky, ak by konecna Molecova sluzila len na okamzite otacanie vlakov, dala by sa spojka umiestnit v obluku riviery, a voz by prakticky prisiel na protismernu kolaj, vodic by si presiel na druhe stanoviste, a medzitym by sa aspon vystriedali vsetci vlci. Zastavke je dostatocne dlha, aby pojala dve supravy, takze znacka vymedzujuca polovicu zastavky v kolajisku, po ktoru by musela 30T prist by bola dana, a vozidlo od KV/Doom by prislo prave po tu znacku. To otocenie vlaku sa da zniest, a ak grafikon nespravi zase retardovany simpanz, je nadej, ze prichod tohto vozu do zastavky bude v diere medzi spojmi iducimi od KV..... jednoduche, a ucinne. Ale jednalo by sa iba o priechodziu konecnu, cize prestavka aj vyrovnavacka by musela byt na druhom obratisku, co navysi pravdepodobne pocet vozov a zhorsi presnost.
Inak, to protismerne zastavenie si viem predstavit aj obycajnym semaforom (gulami) v polovici zastavky, kde bude na volno svietit stale, avsak, v momente, ked bude od botanickej zahrady prestavena vexla do odbocky, zhodi na stoj, a podrzi trebars 1-2minuty. TO staci na zastavenie. A netreba vobec prekopavat celu krizovatku, menit CSS ani nic podobne. Ziadne obmedzenie dopravy ( ale rovnako aj ziadne zlepsenie uzlu molecova).
Keďže pri akokoľvek navrhovanom variante sa bude musieť trať tak či tak prerobiť, nebolo by najjednoduchšie zaoberať sa celým priestorom komplexne? Myslím terminál, posun odstavných koľají bližšie k nadchodu, zrušenie zastávky Jurigovo nám (príp. by zostala len pre tam končiacu linku).... OI LD by mohla spracovať peknú omaľovánku. ?
Reakcia na: MatejBA #205209:
čiže inštalovať detektor na odstavnú koľaj a podľa neho potom prehadzovať fázy v zaťaženej križovatke ❓ to by šlo, ale nebolo by to vôbec jednoduché, naopak to by chcelo výnimočného projektanta a ladenie aspoň dva-tri mesiace
Reakcia na: Mike #205210:
No ved o tom hovorim. Ze inde na trati by to nevadilo, ale v krizovatke s CSS aj hej.
Reakcia na: MatejBA #205209:
Môžeme byť hocikde, ale Molecova - Karloveská je dosť zaťažená križovatka s umožnenými všetkými pohybmi a relatívne hustou premávkou aj busov a tbusov.. A z pohľadu riadenia križovatky ide o to, že či električka prichádzajúca z mesta na protismernú odstavnú koľaj zablokuje električku smerujúcu z Karlovky do mesta, alebo električka vychádzajúca z odstavnej koľaje (teraz na strane pri pumpe) na koľaj smer mesto zablokuje elinu smer do Karlovky - v oboch prípadoch môže priamy smer po Karloveskej využiť naraz iba jeden smer (hoc aj 2 vlaky), lebo ten protismerný bude blokovaný.. (asi toto myslel 810 zssk).
Alebo sa môže predĺžiť zelená v priamom smere o potrebný čas, aby sa vedeli električky vhodne vyhnúť, ale to by bolo obávam sa viac ako polovica cyklu zelená v priamom smere...
Alebo sa môžu posunút odstavné koľaje tak, aby medzi spojovacou výhybkou a križovatkou Molecova bolo miesto na jeden vlak (aspoň 34 m).
Reakcia na: 810zssk #205208:
Aký prejazd? Prejazd vozu oproti. Áno bude zdržaná električka do mesta o cca 15-20 sekúnd, čo by nevadilo. Vadilo by skôr to, že električka smerom do mesta asi nestihne voľno v tom cykle a odstojí si celý cyklus..
Reakcia na: 810zssk #205208:
Ono kebyze nejsme v Bratislave, tak by sa to dalo lahko vyriesit preferenciou/semaformi, aby sa cyklus dynamicky riadil prichodom elektricky na odstavnu kolaj 🙂
Reakcia na: Mike #205207:
Hovorim o vjazde do odstavnej kolaje (protismernej).

V kazdej z variant musi bud pri vjazde, alebo pri vyjazde prejst cez protismer a vtedy zablokuje prejazd.
Reakcia na: 810zssk #205206:
Ale v opačnom smere to nevadí, lebo tam nikomu nezavadzia.
Reakcia na: Mike #205205:
Podla mna by v takomto pripade vzniklo to iste, akurat by blokoval elektricku v opacnom smere...
Reakcia na: 810zssk #205204:
Ale keby hneď po prejazde križovatkou prešla cez spojku na protismernú odstavnú koľaj, tak by to zdržanie mohlo byť menšie... keďže prejazd výhybkou proti hrotu do odbočky je 15 kmh, ale rovno je 20 kmh.. takže to by snáď nebolo o moc viac ako keby išiel priamo.. Ďalšie zdržanie by tam však nastalo kým sa odblokuje výhybka a kým si ju cez kontakt to vozidlo prehodí (keďže rátame že z Molecky smer KV prejdú na signál 2 vlaky..)
Reakcia na: david1 #205203:
Problem je ze na "akomkolvek mieste na radiale" ak zdrzis premavku na 15 sekund (kym prejdes cez spojku), tak ostatne vozy zdrzis na tych 15 sekund. Ak to vsak spravis priamo v krizovatke, tak tie ostatne vozy zdrzis pravdepodobne na dlzku celeho cyklu krizovatky, cize niekolkonasobne viac. Mne sa tiez spojka na Molecovej paci ako ekonomicke riesenie, ale z tohto dovodu nie je jednoducho realizovatelne. Bohuzial.
Reakcia na: 810zssk #205202:
Také zdžanie by bolo na akomkolvek mieste na radiále. Toto mi prišlo ako najlacnejšie riešenie pre využitie odstavných kolají .
Reakcia na: david1 #205201:
Pochopil som to. Lenze z tej odstavnej by nejako musela vyjst - a vtedy by zablokovala prejazd elektriciek cez krizovatku, pretoze by prechadzala na druhu kolaj priamo v priestore tej krizovatky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.