Všetky riešenia potrebujú peniaze, takže ako prvú vec by som navrhoval zaviesť parkovne pre mimo bratislavských odchádzajúcich napr 3€/deň t. J. 60€/mesiac to by bol pekný základ pre investície do budúcej MHD
To je pekne co sa vypravy tyka, ale prakticky sa jedna stale o rovnaky pocet vozidiel. Ba naopak, bolo k dispo viac K2 a niektore starsie T3 resp este toho casu podaktore T2. Kedy zhruba sme mali k dispo najvacsi vozopark? ked som sledoval linkovo, tak 2000 bolo hadam najviac liniek. Avsak interval ziadna slava. Predosle roky menej liniek, viac spojov/hod.
Súdruhovia neboli megalomani, treba si uvedomiť, aká bola výprava koncom osemdesiatych - začiatkom deväťdesiatych rokov (24 poradí len na linke 12). Práve vtedy sa dorábala "tretia stojánka", keďže vozovňa kapacitne nezvládala. O Cíferi, kde stáli vozy na každom metri koľají ani nehovoriac.
Ad veľkorysé rekonštrukcie : Stačí zohnať peniaze. Ale inak stav zvršku okrem spojky pred výpravňou nie je na Juráku nijako tragický. Trolejové vedenie na Trnávke (trolejbusy) prešlo kompletnou obnovou pred pár rokmi.
Súdruhovia boli istým spôsobom megalomani a podľa môjho názoru ani nemali poňatia čo sa bude diať v roku 2014-2015 vo vozovni ? po revolúcii som skôr čakal,že vozovňu JRD + Trnávku budú nejakým spôsobom zmenšovať a prenajímať (len aby čosi zarobili) a k môjmu prekvapeniu sa doteraz nič také neudialo,čo sa teraz ukázalo ako dobré.
Neviem v akom stave je koľajový zvršok vo vozovni (asi však v úbohom keďže sme v Blave) tak by nebolo na škodu poriešiť nejakú tú rekonštrukciu celého koľajového zvršku v Juráku + trolejového vedenia Jurák & Trnávka a prípadne vybetónovať odstavné plochy pre BUSy & Trofle v oboch vozovniach prípadne nový asfalt na príjazdových cestách nech sa tie nové vozé nerozd*bú do ďalších komunálnych volieb ?
Mám však pocit,že som až príliš veľký optimista čo? ?
Dakovala za odpoved.. Cize uz len mimosietove obluky. Fajn. A k prepojkam tunel?
Inak take bokovne OT: ak som po polozeni T3 spravne ratal, tak deponovacia kapacita juraku je na stojanke 3x60T cize 180 vozov. Navyse je este srotovna kolaj, skusobna, dielne a hala denneho. Pri lepsej sebakazni sa da polozit medzi kazdu stojanku zvlast kolaj s deponovacou kapacitou 15xT cize 30T. To je uz 210T. Mam pocit, alebo je jurak kapacitne predimenzovany? Ak by veskere linky zacinali a koncili v meste, tak je prakticky mozne veskere kolajove vozitka schovat a vypravovat z JRD... Je to nahoda? ci nejaky byvaly tajny umysel?
to sa tu uz riesilo, snad si dakto presnu odpoved pamata...Hanulova urcite este dako v polke 90.rokov napojena bola, ja ked som chodil tam na ZS tak si pamatam ako tam stala pokazena suprava T3, po r. 2000 uz urcite nie...neboli vyhybky a kolaj triangla bola zaliata asfaltom, obluky este boli...pri tej reko krizovatky boli vybrate casti z cesty...a zvysky oblukov pri vyhybkach este dakedy medzitym? uz si to presne ani ja nepamatam ?
Dneska som si všimol na konečnej a zároveň nástupnej zastávke linky č. 78 oproti Eurovei asi na polovici dĺžky nástupišťa je kompletne prevalený obrubník do cesty, resp. tam nie vôbec, dlažba sa uvoĺňuje a padá tak na cestu.
A už som to tu písal ,že pracujúci z okresov hlavne PK nechávajú autá na "divokom"parkovisku P+R pri Račianskom cintoríne. Odtial prestup na električky zo zastávky Záhumenice.
Tak ,keď spomínaš Račiansku tam v prvom rade treba dobudovať roky plánované spojky.
-dokončenie spojky predĺžením Bojnickej ul až po Peknú cestu cez Žabí Majer
-predĺženie Tomášikovej ul. po Račiansku
-samozrejme malá priepustnosť na Rybničnej ul. až po napojenie na D1 tiež preplňuje tranzitom momentálne Račiansku ul.
Križovatka pri BEZke je roky nachystaná v štyroch pruhoch na prepojenie zo Seneckou cestou a D1. No realizovalo sa to iba v polovičnom profile s mini kruháčom na začiatku Vajnor.
Račiansku neupchávajú iba CP ,ale aj neustále sa rozširujúca výstavba na území bývalých vinohradov nad Krasňanmi až po Raču.
Je pravdou, že v kompetencii primátora by mala byť doprava v BA. Iste, veľké množstvo osobných automobilov stojacich a parkujúcich v meste patrí "hurá, rodinný dom v Rovinke" obyvateľom, kde osobný automobil pre každého dospelého člena je nevyhnutnosť. A toto primátor prehliadať nemôže. Tu by však mal nastúpiť na scénu kraj. Primátor BA by mal podniknúť kroky vedúce k eliminácii tejto nežiadanej dopravy a kraj by mal zabezpečiť alternatívne riešenie. Budovenie S-Bahn alebo HÉVu je fajn. viem si pod Filiálkou predstaviť podzemnú stanicu napojenú na pochod na Trnavskom mýte, ale tu by mal primátor BA len spolurozhodovať, resp. korigovať návrhy ostatných zainteresovaných strán (kraj, MDVaRR) s cieľom najlepšieho riešenia pre Bratislavčanov. Rozhodne by nemal byť iniciátor a stavať na tom svoj program.
Čo si od primátora predstavujem je nastavenie vedenia mestských podnikov tak, aby skutočne riešili situáciu v BA udržateľne (DPB a preferencia) a predovšetkým aby viac loboval za BA na vláde. Menovite spomeniem zákon o Bratislave a pokojne by mohol otvoriť aj otázku administratívneho členenia, ktoré v súčasnej podobe poškodzuje ako BA, tak aj mimo-Ba okresy v kraji
Ale kym sa zapchy nepresunu na uzemie BSK, tak dovtedy si bude BSK so Slovak lines budovat ten svoj tunel. A az vtedy pochopia Pezincania a ostatni na co vlastne maju zupana a co je jeho zodpovednost.
Petto: Na to samozrejme nie je nic zle. Ked vyriesi primarne problemy Bratislavcanov, nech riesi aj CPckarov. Mna fakt nezaujima, ze niekto podlahol osialu "rodinnnny dooooom" a teraz krici "postavte mi 10 pruhu dialnicu"
A prave preto aby nezapchavali Raciansku treba upravit semafory na Puchovskej tak, aby pustali len tolko aut, aby zapcha zacinala smerom na Pezinok od Krizovatky s Detvianskou. Ti ludia budu stat v rovnakej zapche ako doteraz, akurat sa ulavi Bratislavcanom z Krasnan.
To iste sa tyka zapch na Gagarinovej. S velkou pompou nam prezentovali rozsirenie vypadovky na Samorin. A jedine co sa stalo, je ze zapchy sa posunuli a su nehorazne aj na Gagarinke. A pritom by mali zacinat na krizovatke s Kazanskou.
Dalsou blbostou je, ze toto mesto, snad ako jedine hlavne mesto v EU, vytvorilo zelene vlny pri ceste do centra. Vsade sa to robi naopak. zelena vlna smer z centra, cervena vlna smer do centra aby sa centrum nepreplnovalo autami. Len tu dopravni inzinieri, a skoda dalsich reci.
Vybudovanie takejto trate nič nerieši. Ide totiž o to, že priepustnosť medzistaničného úseku Lamač - hl. šťanica je skoro plne využitá a na postavenie tretej koľaje fyzicky najmä v oblasti kramárskych tunelov nie je veľmi miesto.
Skôr mi príde rozumné uvažovať o vybudovaní rýchlodrážnej električkovej trate v osi Predstaničné nám. - Brnianska - Lamač - Záhorská Bystrica s prepojením na dúbravskú radiálu cez Harmincovu, resp. Alexyho. Vybudovanie trate by však nebolo lacné a bez zníženia jazdných pruhov na Brnianskej a Lamačskej ani technicky ľahko realizovateľné (vzhľadom na zastavanosť by bolo treba uvažovať minimálne v niektorých úsekoch aspoň o hĺbení trate z povrchu).
Sám si to napísal: "Keď môžete ísť vlakom."
A keď nemôžeš? Tvoje riešenie, nie je riešenie, je to len stavanie barikád. Tým, že obmedzíš vstupy do mesta, to rovno ako by si povedal: "Sem mi nelez, toto je moje mesto!" A takto sa nikam nedostaneme...
Neviem co je zle, ked chce primator riesit dennych dochadzacov do prace do BA. Ved ti tu vyuzivaju cesty a platia dane inde a zahlcuju mesto autami. Ani mna netrapi ze stoja auta mimo uzemia BA, ale aby zapchavali rano Raciansku ? . Primarne treba BAckarov, no ti cezpolnich tiez netreba davat na "poslednu" kolaj.
prekecol sa a povedal pravdu: "Poznám to dobre z Nemecka, tam si rozmyslíte, či ísť autom do centra a stáť v nekonečných zápchach, platiť parkovné a strácať čas, keď môžete ísť vlakom."
To znamena, ze ziaden mestsky vlak problem zapch v meste nevyriesil, akurat zmiernuje obrovitanske zapchy na obrovske.
Co vyriesi zapchy v meste je ich presun za hranice mesta. Mna ako Bratislavcana skutocne netrapi a nezaujima, ze Pezincan, Samorincan ci Malccan stoji 30-60 minut v zapche na hranici mesta. Na hraniciach tak treba urobit lieviky a prostrednictvom nich treba regulovat intenzitu dopravy v meste.
Zaroven treba tie desiatky milionov € zainvestovat do komplexnej a kompletnej siete cyklistickych tras. To znizi dopravne napatie v meste.
Kedy konecne pride primator, ktory bude riesit veci pre obyvatelov Bratislavy a nie pre turistov ci CPckarov.
Tých potenciálnych tratí by tu bolo viacero. Ale je to prakticky nepriechodné v dvoch rovinách:
1) nie je to diaľnica a teda je to zbytočné
2) Bratislava
nehovorím o tom, že toto je už nad rámec kompetencií primátora BA. Myslím, že má k tomu čo povedať nie len predseda BA kraja ale aj MDVaRR.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ad veľkorysé rekonštrukcie : Stačí zohnať peniaze. Ale inak stav zvršku okrem spojky pred výpravňou nie je na Juráku nijako tragický. Trolejové vedenie na Trnávke (trolejbusy) prešlo kompletnou obnovou pred pár rokmi.