Bavili ste sa o tom, aku povolenu dlzku moze mat vlak. Ma to kazda trat stanovene inak. Dlzky vlakov pre jednotlive trate vid tu:
http://www.zsr.sk/ponukatras/zeleznicnasiet-3.3.php
Samozrejme, jedna sa asi o max povolenu dlzku akehokolvek vlaku, aby sa vosiel na kolaj. Teda uvedene dlzky nezarucuju, ze tam osobny vlak uvedenej dlzky zastavi nejak inteligentne.
http://www.zsr.sk/ponukatras/zeleznicnasiet-3.3.php
Samozrejme, jedna sa asi o max povolenu dlzku akehokolvek vlaku, aby sa vosiel na kolaj. Teda uvedene dlzky nezarucuju, ze tam osobny vlak uvedenej dlzky zastavi nejak inteligentne.
Juro
Vyvysene 30cm nastupistia, ktore su na Slovensku strasne "oblubene" mam najradsej. Najlepsie je ked okolo teba prechadza rychlik, oproti tebe sa vali chlapik na jasterke s batozinou,... No proste ala tutti.
Inak v Presove su len miestne stavane vymeny. Tak moderna vec ako elektromechanika tam este nedorazila.
Andy: Co uz na to povedat. Rychlikovy priplatok sa mi zdal zvrateny uz pred 10rokmi vo vtedajsom tarifnom chaose. Myslim ze nema ziadne opodstatnenie, ide len o buzeraciu. ZSSK oponuje, ze tarifu im stanovuje ministerstvo financii. Ale ked nie je zaujem, tak je lahsie sa vyhovarat. Asi im to vyhovuje.
tulenique:
Z hlavy ti neviem povedat, ze aky dlhy vlak a nemoze ist. Obmedzene je to hlavne dlzkou kolaje. Pokial sa vlak vleze na kolj je to OK. Na to ze s nevlezie k peronu sa vyda nejake trapne nariadenie, ze sprievodca ma upozornit cestujucich v zadnych voznoch, ze ked si nechcu namlatit drzku, tak maju laskavo upalovat dopredu. Plati to myslim pre BA hl.st., Nove Mesto, Trenc. Teplu a dalsie stanice pre 11 voznov.. V zivote sa mi nestalo ze by ma spievodca upozornil.
Inak dnes su vlaky kratke, kde su 20 vozove Dukly a 15-16 vozove Dargovy a podobne vlaciky v obdobi sociku.
Pre koridory su normy stanovene UIC, kde su minimalne dlzky nastupist. Petrzalka je uz podla toho budovana.
Filialka: sny a tuzby ZSR - tvrdy odpor Noveho mesta - nulove financne krytie. Nechajme sa prkvapit. Bol som optimista.