Reakcia na: Peon #195128:
Čeľusťová. Žiadna iná, len čeľusťová. Pokiaľ je nastavená, ako má byť, postačuje so slušnou rezervou. Pokiaľ nie (zápis v knihe: slabé čb, v kopci cúva) môže byť veselo. Veľmi veselo, hlavne v najbližšej súprave po spáde...
BigMac
Osobne som videl, keď sa v zastávke Botanická záhrada rozdrapila 7749+50 na ktorej delenej 1/?, asi pred 10-12 rokmi. Vtedy to bol vcelku slušný hrkotáč, búchali o seba vozy, hlavne pri zastavovaní. Súprava normálne zastala v zastávke, po výstupe a nástupe vodič odzvonil, zavrel dvere a spáchal rozjazd smer Lafranconi. Odišiel však len 1.voz. V momente rozjazdu sa prejavil starý lom materiálu čapu spriahadla, ten povolil, gravitáciou vypadol do koľaje, 1.voz odišiel síce bez zadnej kuplovačky, ale zato s vytrhnutým káblom. Druhý tam zostal stáť, stíchnutý, zhasnutý, so zavretými dverami a jednou kuplovačkou naviac v mieste, kde obvykle stoja druhé vozy prvej súpravy. Odovza vodiča bola vcelku rýchla, došiel na to podľa toho, že 2.zberač nehlásil stratu 600 V pod najbližšou, asi 350 m vzdialenou sekciou. Keďže pri tom rozdrapení kábla sa nič nepodarilo vyskratovať, tak po príchode dispečerstva prvý voz normálne dokončil svoju poslednú jazdu na stanicu a druhý odišiel taktiež po svojich a vlastnou silou ovládaný dispečerom z bývalého zadného, vtedy už riadiaceho stanovišťa. Prestoj zlikvidovaný asi za 10 minút aj s príchodom nehodárov, ktorí boli vtedy jediná dvojčlenná dispečerská posádka.