Reakcia na: Peon #195120:
Stalo sa niekoľkokrát, najznámejšoí bol Vincov zabudnutý voz, keď pred zváračákom smer mesto namiesto elektriky rozpojil na 2xT6A5 mechaniku, odpálil s prvým vozom preč a pot ho zalial, keď sa na Nám. SNP/ Hurbanovom nám./Obchodnej pozrel do zrkadla, či to ide za ním cez výhybku. Nešlo.Osobne som videl, keď sa v zastávke Botanická záhrada rozdrapila 7749+50 na ktorej delenej 1/?, asi pred 10-12 rokmi. Vtedy to bol vcelku slušný hrkotáč, búchali o seba vozy, hlavne pri zastavovaní. Súprava normálne zastala v zastávke, po výstupe a nástupe vodič odzvonil, zavrel dvere a spáchal rozjazd smer Lafranconi. Odišiel však len 1.voz. V momente rozjazdu sa prejavil starý lom materiálu čapu spriahadla, ten povolil, gravitáciou vypadol do koľaje, 1.voz odišiel síce bez zadnej kuplovačky, ale zato s vytrhnutým káblom. Druhý tam zostal stáť, stíchnutý, zhasnutý, so zavretými dverami a jednou kuplovačkou naviac v mieste, kde obvykle stoja druhé vozy prvej súpravy. Odovza vodiča bola vcelku rýchla, došiel na to podľa toho, že 2.zberač nehlásil stratu 600 V pod najbližšou, asi 350 m vzdialenou sekciou. Keďže pri tom rozdrapení kábla sa nič nepodarilo vyskratovať, tak po príchode dispečerstva prvý voz normálne dokončil svoju poslednú jazdu na stanicu a druhý odišiel taktiež po svojich a vlastnou silou ovládaný dispečerom z bývalého zadného, vtedy už riadiaceho stanovišťa. Prestoj zlikvidovaný asi za 10 minút aj s príchodom nehodárov, ktorí boli vtedy jediná dvojčlenná dispečerská posádka.
BigMac
ČB síce zavrú, ale zavrú v dôsledku straty riadenia, trolejové napätie s tým nemá nič spoločné, netrep nezmysly.
U 2xT6 sa po roztrhnutí aktivuje záchranná brzda, teda EMgB+KB+Zv, PAS-y musia byť mimo polohy "S". Prevádzkové nastavenie je v 1.voze v polohe "Z", 2.voz "P".
Nabudúce poprosím nepísať drísty držiteľov inštruktorských preukazov, ako sú páni Štefan S., Karol Š. a Pavel G., ktorí sa tiež vyznačujú tým, že len tušia, ako to v tej tramvaji funguje. Tušenie jedného z nich sa doteraz prejavuje na technickom stave vozového parku PET. Hovno tomu rozumel, ale mudroval viac ako MUDr. Hilda Múdra a najdôležitejšie boli nálepôčky na vonkajšej strane vozovej skrine.