Igorko: diky presne toto som chcel počuť: "v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži." A vieš mi aj povedať ako sa to bude rozoznávať?
U nás sa tiež s niečim takým uvažuje? A od kedy?
Nedávno tu bola diskusia o vnútorných transparentoch BUSE a jeho nastavení v BA. Uvedomil som si, že je to naozaj na houby a tak ma napadlo takéto nastavenie:
Príchod na zastávku otvorenie dverí:
94 VYŠEHRADSKÁ ->Terno (94 trvalo, názvy by behali)
Rozbeh. Na 5 resp. 10 sekúnd (5 ak sa pásmo nemení, 15 ak áno, v súčasnosti je to 20s a je to veľa):
pásmo: 1 čas: 14:38
Potom:
94 -> Terno
By sa striedalo s:
94 cez: Smolenická, ZŠ Budatínska (toto by behalo)
Ak by budúca zastávka bola na znamenie tak by sa striedalo:
94 -> Budatínska
s:
zastávka je na znamenie
žiadne iné info by počas príchodu do zastávky na znamenie nebolo. Myslím si, že nie je nič dôležitejšie ako info, že si má cestujúci zazvoniť.
Čo vy na to?
Aj Igorko mal pravdu v tom, že ak niečo vtvorím tak by som si to mal predstaviť ako by som sa vyznal napr. vo Viedni a tak ma napadlo, že by šípka(->) bola nahradená slovom next a cez slovom via, ktoré znamená smerom cez. Avšak pri percentuálnom podiely slovenských a zahraničnýh cestujcich by som sa prikláňal k slovenskej verzii. Možno by mohli na linkách 21, 61, 81, 82, 90, 93, 201, 206 a 210 (iné ma v rýchlosti nenapadli) byť v angličtine.
Vladimír: No nebol by som si taký istý, keďže po zavedení rádiového prehadzovania výhybok u trolov v BA sa u vodičov rozmohla taká zábavka, že z vodiča pred sebou si chceli vystreliť a tak mu prehodili výhybku skôr ako to stihol on. Neskôr od toho upustili. Asi si medzi sebou vynadali, komu by sa chcelo furt vyliezať z voza.
Avšak ak sa niečo také stane pri trole, vylezieš von a prehodíš parohy. Chcel by som niekoho vydieť prehodiť elinu. jedine, že by sme zamestnali supermana
Je mi jasné, že to nejak vymyslené musí byť a že Praha nekupuje mačku vo vreci, ale ja som skôr chcel mať dopodrobna vysvetlené ako.
si, igorko,...: Ja keď vleziem na elinový pás, hlavne v ružinove) tak prv pozrem do spätného, potom dopredu na elinu potom znovu do spätného a keď v dohladne nejde žiadna vojdem na pás. Až potom sledujem či môžem ďalej. nie je v silách žiadneho vodiča pozorne sledovať dva smery eliny, jeden smer v dvoch prúdoch proti idúcich vozidiel a musíš sledovať aj to čo sa deje za tebou v tvojom prúde(RZP, PO, ktorý púšťajú sirénu tesne za tebou) a ešte eventuélne nejakých chodcov. Okrem iného keby som mal čakať kým mám všetko voľné som tam hádam do dnes. Pretože na väčšine prejazdov,okrem tých račiankých) sa dá postaviť na pás tak, že blokuješ len jeden smer.
Nestretávam sa často s tým, že by vodiči nejak obmedzovali v takomto smere eliny. Vždy sa nájde ten chumaj, ktorý proste vidí na ceste len seba(chudák v posteli mu to moc nejde). Ak si svedkom niečoho takého tak väčšinou sedíš v eline a len ťa to rozčúli avšak nevieš koľko tam už stojí a čaká.
Dnes som videl pár obrázkov z Lodýna a som bol prekvapený aké veľké transparenty majú na busoch v predu. Sú raz také veľké ako tie na krátkych TAMbusoch. V prvom momente som sa začudoval: prečo majú číslo na pravej strane a prečo nemajú bočné transparenty. Potom som si uvedomil že sú to opačníci. (resp. my sme opačníci)
Niektoré busy majú transparenty aj vzadu. Teda nie len číslo ale aj popis.
Martyk: A nemôže to byť proste len tým, že prechádzajú na široký rozchod a do údržby 1000 neinvestujú? A preto je rozhrkaná.
Bol som vo Viedni a viezol som sa aj Duwagom aj ULF a nemal som nejak lešpí pocit z trati ako v BA keby som to mal porovnať s jazdou v súčasnosti na kvalitne rekonštruovaných tratiach ako Kamenné námestie(1998). Uvidíme ešte čo vznikne na Mostovej-Jesenského. Takisto po nedávnej údržbe v Rači je to tam hodne pohodlnejšie a oveľa tichšie.
Qwerty: Ale veď 56 stále stojí na Zlatých pieskoch a 53 tiež. Veď to je taký kúsok prejsť peši do Tesca. Presne ako keby si zaparkoval na konci parkoviska. Nenarsalo ťa skôr, že cukor už nebol a ty si sa zbytočne tlačil v MHD
V Bratislave sa niektoré výhybky prehadzujú rádiom - podobne ako v PO:-). U električiek je to trochu komplikovanejšie, pretože výhybky sa budú rádiom stavať zatiaľ manuálne, prepínačom doľava-rovno-doprava, neskor automaticky podľa linky, v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži.
Inak, preveril som všetky fakty ohľadne trolejbusu 6635 a jeho vodičov - t.j. viem na 99%, na ktorého vodiča sú sťažnosti aj som ho sprostredkovane upozornil, aby to nerobil. Jediná nezrovnalosť je, že ani jeden vodič z tohto trolejbusu nenosí okuliare.
I.
Pripájam sa k Andymu #19464). Veď ani trolejbusy si rádiovo neprehadzujú výhybky pol kilometra predom. Signál sa pravdepodobne vyšle až tesne pred výhybkou (aspoň predpokladám, že v BA prehadzujete výhybky rádiovo).
Pozri #19465. Ja to uz naozaj nebudem komentovat, ale svedci to o "kvalite" tych autobusov, pricom 3619 bol jeden z tych lepsich vozov (vodic sa o neho dobre stara).
Lenže nezabudni, že tam v skutočnosti tie električky nie sú. Ak by tam boli, tak tam nebude odbočovací pruh. Odbočovací pruh je napr. na Bielom kríži ale je tam tak, že je to jeden z tých dvoch priebežných pruhov.
I.
hmm nepoznam sirku daneho stredoveho pasu a tak ti neviem povedat kolko miesta by v nom bol pre kolajove teleso a kolko by pripadne zostalo na ten dalsi jazdny pruh... mam ale taky matny dojem ze tam niekde je rovnakym sposobom spraveny pruh odbocovaci takze ak sa tam zmestil ten, tak nevidim preco by sa nemohol zmestit aj tej zaradovaci....
Aha. Tak prosím o vysvetlenie, kam umiestnim ten pripájací jazdný pruh konkrétne pri tej vozovni (v stredovom páse virtuálne jazdia električky!) Rozšírim cestu o cca. 3,5 m v dĺžke niekoľko stoviek - nie desiatok - metrov (pretože nemôžem s priebežnými pruhmi len tak naraz uhnúť o 3,5 m doprava a potom späť)? Tým pádom posuniem chodník, premiestnim inžinierske siete a náklady nebudú pár desiatok tisíc ale pár miliónov korún?
I.
vytvorenie pripajacieho jazdneho pruhu, pokial je dost siroka cesta da sa iba zmenou vodorovneho znacenia (v tom pripade su fakt naklady minimalne) alebo ked nie je je potrebne spravit par metrov dalsieho jazdneho pruhu - v tom pripade su naklady priblizne niekolko desiatok tis. Sk
dalo by sa, vyzadovalo by to iba drobnu a financne relativne nenarocnu upravu danej krizovatky. [poznam aj krizovatky kde by to bolo horsie a obtiaznejsie, ale mne sa jedna o to, ze zdrzanie elektricky je nevhodnejsie ako zdrzanie gumokolu a kedze gumokolistov je problem spacifikovat mieorvymi sposobmi treba ist na nich silou...]
No tak to teda už vôbec nechápem, ako môžeš ako skúsený vodič prehlásiť taký nezmysel. Skús napríklad vyliezť od vozovne Cífer smerom do Rače (alebo z Peknej cesty) tak aby si nemusel zastať v tom stredovom páse (pre tento účel si predstavuj, že tramvaj nie je na kraji ale v strede cesty.
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír