Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S tymi linkami od 2.9. je to dost zaujimave. Ta linka 24 bude ocividne plnit inu funkciu ako som si myslel, lebo bude chodit nie ako spojenie medzi vratnicami, ale asi ako spojenie na zast. J. Jonasa. Na 25 sa mi nepaci, ze 5:05 z ASMN pojde 2x, radsej mohli dat jednu z nich o 4:55. To by bolo lepsie. Spojenie 25kou z ASMN na VW-2 nie je mozne(24 vtedy nechodi, 26 ide "pred 5 minutami" a a 25 na VW-2 nezachadza nikdy, co som povodne necakal), co vadi akurat asi mne ako jedinemu cestujucemu. Inac celkovo ta zmena ma prinos pre cestujucich.
Neviem co sa menilo na trolejbusovych linkach, ale vsetky nevychytane muchy zostali nevychytanymi. Prve ranne denne, posledne ranne nocne a posledne vecerne denne odchody stoja za dieru z kolaca tak ako predtym.

Ked objavim este nejaku pozitivnu zmenu, tak napisem. 🙂
Reakcia na: J #19525:

Brnenske vnutorne BUSE:
Tak ako u nas, s tym rozdielom, ze ked je zobrazena nasledujuca zastavka, tak je tam piktogram oznacnika, ked ciel, tak piktogram sipky. Ciel je velkymi a dalsia zastavka malymi.
vonkajsie BUSE:
Tak ako u nas, akurat, ze nepreblikuje stale 1. najblizsia dolezita zastavka, ale vsetky najdolezitejsie zastavky.

Ostravske vnutrone BUSE:
po zatvoreni dveri:
"pristi zastavka" 10s
"NAMESTI REPUBLIKY" 10s
"pres " - ten beziaci text su vsetky najblizsie vyznamne zastavky. "pres" je stale na rovnakom mieste.

Uz sa nepamatam, ci sa tam zobrazovalo pasmo a cas, tusim nie. Po otvoreni dveri sa tusim napise linka a smer. Uz neviem presne. Ale kazdopadne v Ostrave je to najlepsie zo vsetkych mnou navstivenych miest.

vonkajsie: V dolnom riadku je "pres" a postupne sa menia najblizsie vyznamne zastavky.
Reakcia na: SDF #19524:
Ano su, take, ze vsetko co mi doteraz celkom dobre sedelo, odteraz je dost na nic. Napriklad linka 21.
Andy, COLOR: Veď popíšte Brnenské a Ostravské nastavenie vnútorného buse.

COLOR: Ja som sa vo viedni viezol ULF, ale že by tam bolo niečo čo by ma nejak infomovalo?! Ani nie. Možno v busoch. Veď ja sa tiež chystám na Viedenskú MHD. Už len 300 na cetu a 5Euro na denný lístok.
Andy, COLOR: Veď popíšte Brnenské a Ostravské nastavenie vnútorného buse.

COLOR: Ja som sa vo viedni viezol ULF, ale že by tam bolo niečo čo by ma nejak infomovalo?! Ani nie. Možno v busoch. Veď ja sa tiež chystám na Viedenskú MHD. Už len 300 na cetu a 5Euro na denný lístok.
Reakcia na: d3k0 #19523:
e #19523 > Su v novych CP nejake "prevratne" novinky alebo zmeny???
Nove CP od 29.8. resp. 2.9. by uz mali byt na webe, ale su site velmi horucou ihlou vzhladom na mnozstvo zmien... Preto som este nestihol pozriet, kde sa menili chronometraze a nerobil som ani kombinacie liniek. To spravim asi az zajtra, takze plz. majte strpenie.
Reakcia na: Teho #19519:
Mozes sa spytat na DPB, preco mi poslali nove CP az dnes rano. Okrem toho, ze vdaka tomu to budem musiet uploadovat z domu a zase si za net pekne zacvakam z vlastneho vrecka, tak budem udaje spracovavat celu noc namiesto spania...
Reakcia na: Vladimír #19516:
Miestami sa to rieši tak, že sú trol. výhybky blokované na čas (trebárs 10 sekúnd).
U električiek je to tak, že anténa nie je v búdke na stĺpe ale medzi koľajniami a kým sa tam vozidlo fyzicky nevyskytne, tak výhybku neprehodí. No a kým priestor výhybky neopustí, tak bude indukčne blokovaná prítomnosťou vozidla.
I.
Reakcia na: Andy #19513:
Tak to je jasné. Vieme, o koho ide, priateľskú výstrahu dostal (je to inak moj bývalý kolega ešte z električiek a dobrák od kosti, asi je niečím neurotizovaný), ak sa nepolepší, pojdeme s tým vyššie.
I.
Jak mam zistit kedy mi ide zajtra rano elektricka ked su tu uz za 2 hod stare cestovne poriadky
Reakcia na: COLOR #19515:
Najlepsie by podla mna bolo Ostrava + grafika Brnenskeho oznacnika.
Reakcia na: COLOR #19514:
No vidis, kup si presnosnu a mozes ju poziciavat po 50 sk pred Olejkarskou 🙂 Dobre zarobis. 🙂
Reakcia na: J #19511:
Zlomyseľní vodiči svojim kolegom zámerne prestavujú výhybky aj v Prešove. Ale skôr sa vyskytne omyl, keď je to nechtiac - vodič si zmýli tlačidlo. Tieto veci sú hádam prechodným javom, pretože sa tiež chystáme na automatické stavanie výhybiek palubným počítačom. Tajomstvom úspechu u tohto systému bude asi presne stanovený dosah signálu alebo tak nejak...
Reakcia na: J #19512:
Az na tu grafiku oznacnika je to najlepsie asi v Brne. Ale ja este nemozem objektivne hodnotit, nebol som vo vela mestach (dokonca ani v Prahe 😞 ). To nic nemeni na tom, ze vo Viedni to maju tiez dobre a prave tam zajtra idem ;-P
Otazocka: Ak mi revizor napari pokutu, je mozno prist na DP a ukazat od hocikoho kto mi pozicia, prenosnu ICK? Ved by stacila jedna prenosna ICK pre vsetkych bratislavcanov. Rada pred tarifnym na 5 kilometrov a vo dverach si len podaju tuto kartu...
Reakcia na: Igorko #19510:
Zabudol som napisal, ze nosieva SLNECNE okuliare. Preto som napisal okuliare, lebo ich ma fakt skoro stale.
Igorko: diky presne toto som chcel počuť: "v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži." A vieš mi aj povedať ako sa to bude rozoznávať?
U nás sa tiež s niečim takým uvažuje? A od kedy?


Nedávno tu bola diskusia o vnútorných transparentoch BUSE a jeho nastavení v BA. Uvedomil som si, že je to naozaj na houby a tak ma napadlo takéto nastavenie:
Príchod na zastávku otvorenie dverí:

94 VYŠEHRADSKÁ ->Terno (94 trvalo, názvy by behali)

Rozbeh. Na 5 resp. 10 sekúnd (5 ak sa pásmo nemení, 15 ak áno, v súčasnosti je to 20s a je to veľa):

pásmo: 1 čas: 14:38

Potom:

94 -> Terno

By sa striedalo s:

94 cez: Smolenická, ZŠ Budatínska (toto by behalo)

Ak by budúca zastávka bola na znamenie tak by sa striedalo:

94 -> Budatínska

s:

zastávka je na znamenie

žiadne iné info by počas príchodu do zastávky na znamenie nebolo. Myslím si, že nie je nič dôležitejšie ako info, že si má cestujúci zazvoniť.

Čo vy na to?

Aj Igorko mal pravdu v tom, že ak niečo vtvorím tak by som si to mal predstaviť ako by som sa vyznal napr. vo Viedni a tak ma napadlo, že by šípka(->) bola nahradená slovom next a cez slovom via, ktoré znamená smerom cez. Avšak pri percentuálnom podiely slovenských a zahraničnýh cestujcich by som sa prikláňal k slovenskej verzii. Možno by mohli na linkách 21, 61, 81, 82, 90, 93, 201, 206 a 210 (iné ma v rýchlosti nenapadli) byť v angličtine.
Vladimír: No nebol by som si taký istý, keďže po zavedení rádiového prehadzovania výhybok u trolov v BA sa u vodičov rozmohla taká zábavka, že z vodiča pred sebou si chceli vystreliť a tak mu prehodili výhybku skôr ako to stihol on. Neskôr od toho upustili. Asi si medzi sebou vynadali, komu by sa chcelo furt vyliezať z voza.
Avšak ak sa niečo také stane pri trole, vylezieš von a prehodíš parohy. Chcel by som niekoho vydieť prehodiť elinu. jedine, že by sme zamestnali supermana 🙂
Je mi jasné, že to nejak vymyslené musí byť a že Praha nekupuje mačku vo vreci, ale ja som skôr chcel mať dopodrobna vysvetlené ako.

si, igorko,...: Ja keď vleziem na elinový pás, hlavne v ružinove) tak prv pozrem do spätného, potom dopredu na elinu potom znovu do spätného a keď v dohladne nejde žiadna vojdem na pás. Až potom sledujem či môžem ďalej. nie je v silách žiadneho vodiča pozorne sledovať dva smery eliny, jeden smer v dvoch prúdoch proti idúcich vozidiel a musíš sledovať aj to čo sa deje za tebou v tvojom prúde(RZP, PO, ktorý púšťajú sirénu tesne za tebou) a ešte eventuélne nejakých chodcov. Okrem iného keby som mal čakať kým mám všetko voľné som tam hádam do dnes. Pretože na väčšine prejazdov,okrem tých račiankých) sa dá postaviť na pás tak, že blokuješ len jeden smer.
Nestretávam sa často s tým, že by vodiči nejak obmedzovali v takomto smere eliny. Vždy sa nájde ten chumaj, ktorý proste vidí na ceste len seba(chudák v posteli mu to moc nejde). Ak si svedkom niečoho takého tak väčšinou sedíš v eline a len ťa to rozčúli avšak nevieš koľko tam už stojí a čaká.

Dnes som videl pár obrázkov z Lodýna a som bol prekvapený aké veľké transparenty majú na busoch v predu. Sú raz také veľké ako tie na krátkych TAMbusoch. V prvom momente som sa začudoval: prečo majú číslo na pravej strane a prečo nemajú bočné transparenty. Potom som si uvedomil že sú to opačníci. (resp. my sme opačníci)
Niektoré busy majú transparenty aj vzadu. Teda nie len číslo ale aj popis.

Martyk: A nemôže to byť proste len tým, že prechádzajú na široký rozchod a do údržby 1000 neinvestujú? A preto je rozhrkaná.
Bol som vo Viedni a viezol som sa aj Duwagom aj ULF a nemal som nejak lešpí pocit z trati ako v BA keby som to mal porovnať s jazdou v súčasnosti na kvalitne rekonštruovaných tratiach ako Kamenné námestie(1998). Uvidíme ešte čo vznikne na Mostovej-Jesenského. Takisto po nedávnej údržbe v Rači je to tam hodne pohodlnejšie a oveľa tichšie.

Qwerty: Ale veď 56 stále stojí na Zlatých pieskoch a 53 tiež. Veď to je taký kúsok prejsť peši do Tesca. Presne ako keby si zaparkoval na konci parkoviska. Nenarsalo ťa skôr, že cukor už nebol a ty si sa zbytočne tlačil v MHD 🙂
Reakcia na: Vladimír #19509:
V Bratislave sa niektoré výhybky prehadzujú rádiom - podobne ako v PO:-). U električiek je to trochu komplikovanejšie, pretože výhybky sa budú rádiom stavať zatiaľ manuálne, prepínačom doľava-rovno-doprava, neskor automaticky podľa linky, v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži.
Inak, preveril som všetky fakty ohľadne trolejbusu 6635 a jeho vodičov - t.j. viem na 99%, na ktorého vodiča sú sťažnosti aj som ho sprostredkovane upozornil, aby to nerobil. Jediná nezrovnalosť je, že ani jeden vodič z tohto trolejbusu nenosí okuliare.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.