Omyl. Celé kolo sa skladá z:
- času jazdy z jednej konečnej na druhú a späť,
- času na obrat vozidla na každej konečnej (jazda z výstupišťa cez obratisko na nástupište),
- času na vyrovnanie meškania,
- bezpečnostnej alebo pracovnej prestávky,
- času na vyrovnanie intervalu (prestoj).
Ak sa nič nezmenilo, na obrat sa počíta zvyčajne minúta, časy na vyrovanie meškania 2-3 minúty (pozri vozidlové CP, kde máš riadky "príchod od... príchod do...). Z toho vyplýva, že 59-ka má prestávku ráno v Rači 12 minút, v Petržalke má iba prestoj 7 minút, poobede má v Rači prestávku 18 minút, v Petržalke zasa len prestoj tých 7 minút.
Podľa Zákonníka práce musí mať vodič, pokiaľ je jeho služba dlhšia ako 6 hodín, po štyroch hodinách prestávku 30 min., ktorá podľa neskorších novelizácií tiež môže byť rozdelená. Súčasne tiež spomínaná prestávka nemá byť na začiatku ani na konci služby.
Re #19251 Bon-Cu: Je to tak, prednedávnom som sa trochu smerom na Senec povozil, a tak viem, že keď som si v Senci pýtal lístok na Zlaté piesky, vodič reagoval: "Na Zlaé piesky? Veď tam nestojíme... a ni sme nikdy nestáli..." Nuž, neviem, mne sa čosi marí, že kedysi tam zastávka SAD bola, no teraz nie je. Od Senca sa stojí na úrovni zastávky Vajnorská (v reči SAD-istov "Panelové sklady" ) a potom na Jurajovom dvore (že vraj "DPMB").
Re #19254 Z: Neplatený informátor (vrátane miest, kde nežijem) som aj ja Nikdy nezabudnem, ako zmätení turisti žiadali o pomoc jednu pani, ako sa z Nív dostanú na Hlavnú stanicu. Dotyčná ich chcela presvedčiť na L70 k Novému mostu a tam prestúpiť na L1 Keď záporne odpovedala na zúfalú otázku "A jednoduchšie sa to nedá?", zasiahol som, a poslal ich na L210, ktorá je na presuny medzi Hl. st. a AS MN určená
Áno, vodič NIE JE povinný informovať. Podobne niekde v oblasti, kam MHD ide trbárs raz za štyri hodiny NIE JE povinný čakať dobiehajúceho cestujúceho. Či informuje alebo počká, to nie je o predpisoch, to je o ohľaduplnosti a ľudskosti...
Hmmm...nevidi sa mi myslienka, ze sprievodcu v MHD supluje vodic... V podstate som Tvoj prispevok pochopila tak, ze obcan si zakupi vlacenku, nasadne do supravy a ---ale potom mu je zbytocne pytat sa sprievodcu, ci vlak ide tam, kam by on rad, ked uz s kupenym listkom cestuje... Zakonite sa musi prve informovat na stanici, do ktoreho vlaku musi nastupit a vramci toho si az zakupi listok...
Pamatam si, ze jedneho casu sa v kazdej trafike dala za skromny peniaz zakupit skladacia brozurka vydana DP, kde boli zakladne informacie o trasach, linkach a tarife. Ludia su vsak zwlastni-ja som uz osobne mnohokrat informovala na zastavke tazajucich sa obcanov (a nemam problem mu na pockanie dat aj obsiahle info o prestupoch, alebo kolko sa povezie ). Obcan sa podakoval a ked mu prisiel odporucany spoj, prve, co spravil, sa zacal dobijat k vodicovi a pytat sa na TO ISTE, o com sa rozpraval som mnou dobrych 10 minut!
Este raz ja. Raz som to tu uz pisal, ide o tu schemu/mapu liniek MHD. Konkretne je pri konecnej elektriciek 2 a 4 (zlate piesky) zakreslena zastavka SAD. Ak tam aj niekedy bola, teraz neviem nic o tom ze by tam nejay SAD-BUS zastavoval! Co ale viem ze SAD zastavka je elektr. zast. Vajnorska, na oboch smeroch! Plus vystupna zastavka je aj na Bajkalskej (zastavka Nova Doba). Je na oboch koncoch, teda aj pri krizovatke s Trnavskou (to je tam spravne) a pri krizovatke s Vajnorskov oznacenie chyba.
Dnes sa pohli aj poslanci a schvalili zrusenie "perfektneho" zakona o povinnom prezuvani pocas zimneho obdobia na vozidlach, co bude predstavovat znacnu financnu ulavu pre DP a inych dopravcov na celom Slovensku .
Linka 24 uz v podstate existuje. Premava to cez pracovne dni pre zamestnancov, nezabezpecuje to DPB, ale asi VW, alebo zmluvny dopravca. Ako pozitivum bude to, ze tu linku budu moct vyuzit aj "cudzinci" a najma aj cez vikend, no budu musiet platit, to bolo doteraz zadarmo :):)
Ad 21-S: Je tu mensi problem, a to je to, ze ta 25 bude premavat k novej vratnici. No a to budem musiet este pouzit linku 24 - ak teda bude rozumne premavat, lebo peso z VW-1 na VW-2 je to cca 12 minut
V pripade vhodnych odchodov linky 25 by som nemusel pouzit linku 21 a teda by som rano pri ceste do VW nemusel mozno tak skoro vstavat, resp. by som bol skor vo VW.
Myslim ze tu uz o tom pisete, ale neda mi... L 25 m sice potesila, urcite ju aj ja neraz pouzijem, ale nemohla sa jednoduch posilnit uz existujuca 21 ?
na 59 je v aktualnom CP platnom pre skolsky rok rano 13 poradi, popoludni 11 poradi. Rano je jazdna doba 39 + 38 minut (dokopy 77 minut) pri intervale 8 minut to znamena ze vodic ma prestavku dokopy na oboch obratiskach 27 minut; popoludni v spicke je jazdna doba rovnaka, interval 10 minut, t.j. vodic ma dokopy 33 minut prestavky.
Prestavky: dopoludnia - 11 minut antolska, 15 minut masokombinat; popoludni - 15 minut antolska, 22 minut masokombinat (su to priemerne casy, jasne ze je rozdiel ked niekde na linku pribuda alebo odbuda vozidlo)
mas vsak problem s tym, ze nasi zakonodarci schvalili take normy ake schvalili a vodic musi mat povinne urcity oddychovy cas... a ze schvalili blbost, to si mozes overit uz aj na tom, ze niektore sluzby sa zacinaju priamo bozpecnostnou prestavkou, aby sa vyhovelo zakonu a pritom nemusel vodic zbytocne zavadzat na obratisku s vozom... a skrz tieto prostavky asi vela s danymi casmi na obratiskach nenarobis....
Vo vozidle je vodic jediny predstavitel DP a pre cestujuceho najvyssia autorita ohladne MHD. Nie raz som videl ako sa cestujuci na konecnej pytal vodica na komplexnejsie. Ako sa dostane tam a tam, odkial dana linka ide a pod.
Za jazdy je to ine. Hoci na nemenovanej linke si najprv cestujuca chcela kupit listok. Neuspela a sla nacierno. Dve susky si robili srandu z jej prizvuku. Ale aj vodic bol z rovnakeho kraja tak sa s nou ochotne rozpraval kym nevystupila.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
- času jazdy z jednej konečnej na druhú a späť,
- času na obrat vozidla na každej konečnej (jazda z výstupišťa cez obratisko na nástupište),
- času na vyrovnanie meškania,
- bezpečnostnej alebo pracovnej prestávky,
- času na vyrovnanie intervalu (prestoj).
Ak sa nič nezmenilo, na obrat sa počíta zvyčajne minúta, časy na vyrovanie meškania 2-3 minúty (pozri vozidlové CP, kde máš riadky "príchod od... príchod do...). Z toho vyplýva, že 59-ka má prestávku ráno v Rači 12 minút, v Petržalke má iba prestoj 7 minút, poobede má v Rači prestávku 18 minút, v Petržalke zasa len prestoj tých 7 minút.