Aj vozidlá (tbusy) mali byť vymenené už pred 10rokmi... ? ?
Mazanie okolkov tiež zníženie hlučnosti.
Áno, NP vozidlá s rekuperáciou a ďalšími tech. vymoženosťami... vydržia tu nech by 12 rokov a poom DPB kúpi aké? NP ak na to bude EU norma, ak nie tak asi tiež, ale zaručené to nie je...
A tú rekuperáciu atď, to ťažko povedať...
Aj tie plyňáky do malých miest... je tam udržateľnosť tipujem ako všade 5 rokov, možno 10? ale potom patričné sadky teoreticky môžu zasa kúpiť nafťáky...
realizácia 9-12/2013 ? koľko trvala "oprava" 200 metrov trate na Vazke?
btw. pred prázdninami "neboli voze" do výpravy a v septembri sa zrazu nájdu aj na NAD ? či škodosory sú už pripravené a čakajú za hranicou?
aj trat ma limitovanu zivotnost.
Pri vozidlach je to velmi lahko zdovodnitelne.
Vysokapodlaha verzus nizka = (integrovanie vylucenych skupin)
rekuperacia verzus brzdenie do odporu = (energeticka efektivita a bezpecnost)
moderne vozidla verzus stare = podpora MHD ako ekologicky priaznivejsej formy prepravy
Ale ako ospravedlnis vymenu kolaji, dratov a jedno mazanie okolok v obratisku?
Ok este vymena BKV panelov, znizenie hlucnosti. Ale inak je to neobhajitelne. To nie je modernizacia. To je udrzba, kedze tie panely mali byt vymenene pred 10 rokmi.
Na druhej strane keď nám EU prepláca spotrebný tovar (vozidlá s limitovanou životnosťou), tak odtiaľ je už iba malý krok k bežnej údržbe infraštruktúry... ?
Ani sa necudujem, ze zamietli reko asfaltu. To je proste udrzba. Presne to iste, co sa ide teraz robit v dubravke je udrzba. Vobec by som sa necudoval keby im to zamietli.
Prave take veci ako podjazd Harmincova, Alexyho su vydavky, ktore z obycajnych udrziavacich prac robi modernizaciu. Nie to, ze vymenia vrchne vedenie a namontuju jedno mazanie okolkov.
Ako citam nizsie prispevok Lbr., niekto v DPB by si mal poziadat o predcasny alebo sa zacat zaujimat ako sa veci robia vo svete a zacat konecne v praci nieco odovzdavat. Nie len cakat do 14.30 aby mohol ist domov.
Pri tejto rekonstrukcii budu mat vazne problemy aby im to EU prefinancovala, rovnako ako mal Figel problemy ked na cestach I. triedy chcel len vymenit afsalt. Hlavne teda neviem co na tej reko teda bude stat 330 milionov (1/3miliardy) slovensky korun.
Málo ambiciózne? Keď na ministerstve zamietnu rekonštrukciu asfaltu v kruháči na Vojenskej ako neoprávnený výdavok, tak potom už o podjazdoch nemusíš ani premýšľať.
Prístrešky - pri návrhu rekonštrukcie bolo deklarované, že zostanú zachované súčasné prístrešky a zarazu sa majú zbúrať. Už aj magistrát to vidí ako problém - viď. str.15 http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/178348: "Električkové zastávky nemôžu zostať po rekonštrukcii bez prestrešenia, znehodnotilo by to ich úžitkovú spoločenskú hodnotu. Prístrešky typu JCDecaux o dÍžke 4m nie sú navyše adekvátnou náhradou za nástupištia s dÍžkou prestrešenia 30m".
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.
cele je to malo ambiciozne, paskvil pre stavebnu firmu nie pre modernizacia pre pohodlie cestujucich a kvalitu prepravy DPB.
Kde su chranene prejazdy, odelene teleso pomocou zvodidiel pre znizenie zranitelnosti systemu. Popripade podjazd na Harmincovej.
Toto nie je modernizacia ale obycajna rekonstrukcia a EU by to podporit nemala. Ak chcem mat z elektricky nosny system musim sa k jeho budovanie aj tak postavit. nestavat rovanko ako v 1987 len s novymi materialmi. Ale to by sme od magistratu a DPB chceli vela.
Vďaka za upozornenie, ja som amatér, tie kruhy v zelenom páse sú stožiare... neviem, prečo sa mi zdalo, že majú byť v strede ? So zatrávnením trate sa neuvažovalo?
Tým že sú stoziare v strede tak je medzi vozidlami väčší priestor tým padom sa na zastávkach dá dať oplotenie a celkovo sa znižuje riziko častých nehôd kedy ľudia vybehuju spoza voz.
zámer je už zverejnený aj na enviroportáli http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/elektrickova-trat-dubravka-v-useku-hanulova-pri-krizi a podľa neho sa plánuje zrušenie pôvodných prístreškov na niektorých zastávkach a ich náhrada nejakými 2 kusmi JC Decaux... Chápem, že ide najskôr o minutie doslova darovaných peňazí (nabaľme tam všetko), ale je škoda, že sa tam radšej nezamontovala obnova súčasných prístreškov aj s osvetlením. Tiež mi nie sú jasné nové trakčné stožiare do stredu trate, ide tu zase o to isté - preinvestovať peniaze, alebo to má aj nejaký reálny prínos? Zvyšok vyzerá fajn, už len aby sa konečne začalo.
JamaVOku, ďakujem veľmi pekne:-) Trošku mám ešte problém zorientovať sa. Prajem úspešný vstup do nového týždňa:-)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Prave take veci ako podjazd Harmincova, Alexyho su vydavky, ktore z obycajnych udrziavacich prac robi modernizaciu. Nie to, ze vymenia vrchne vedenie a namontuju jedno mazanie okolkov.
Ako citam nizsie prispevok Lbr., niekto v DPB by si mal poziadat o predcasny alebo sa zacat zaujimat ako sa veci robia vo svete a zacat konecne v praci nieco odovzdavat. Nie len cakat do 14.30 aby mohol ist domov.
Pri tejto rekonstrukcii budu mat vazne problemy aby im to EU prefinancovala, rovnako ako mal Figel problemy ked na cestach I. triedy chcel len vymenit afsalt. Hlavne teda neviem co na tej reko teda bude stat 330 milionov (1/3miliardy) slovensky korun.