Tiež som počul názor že zastávka by nebola hore ale potom ako električka klesne na Jantárovu.. ale spravme si kružnicu (izochrónu) dostupnosti alebo nejaké dochádzkové vzdialenosti a podľa mňa prídeme na to, že ideálna poloha zastávky je tam ako je dnes +- v križovatke a nie na úrovni domu Jungmannova 8 (10).
toto je hlupost maximalna, v bratislave NIKDY preferencia nefungovala a NIKDY ani fungovat nebude. spominat ju je na urovni poplasnej spravy lebo je to bohapuste zavadzanie.
urovnove riesenie nikdy nebude ani len len z casti adekvatne mimourovnovemu.
co bola chyba pri predchadzajucom projekte, ze chceli urobit zastavku bosakova priamo na estakade, pricom sa da chapat zamer, ze keby ju urobili hned za klesanim tak by to bolo kontraprodutkivne, lebo rozbehnuta elektricka z mesta by hned musela brzdti a rozbiehajuca zo stanice by potrebovala viac energie, ako rozbehnuta...
uspora by nebola temer ziadna, lebo sa to financuje z eurofondov, a bolo by to vyhladove a moderne riesenie ... vsak aj v brne a prahe sa aj pri novostavbach elektriciek snazia omaximalnu segregaciu ...
791 mio CZK za 6 km t.j. cca 5.2 mio euro za 1 km trate.. reko dubravskej vychadza ak to budu fakt len 2 km skoro o 50% viacej .. a to bhvie ci to ozaj bude modernizacia a vymenia aj TV ..
Už teraz áno. Keď sa to menilo tak sa o tom nevedelo.
Estakáda namiesto násypu bola aktuálna od začiatku, ale to mal platiť všetko Kmotrík, resp investor čo chce stavať o oboch stranách Jantárovej, aby to mal prepojené po celej šírke a nie iba pár tunelmi. Takže ak si samotné mesto tak zmenilo projekt iniciatívne, lebo však ojrofondy... tak potom sa radšej nevyjadrujem..
tak to by ta cena bola este katastrofalnejsia, za 2 km 15 mio euro ?!? to budu tie kolajnice zo zlata ?
@810zssk: jasne ze by sa dala aj vozovna, vsak pri druhej etape po janikov dvor sa zafinancuje z fondov aj depo a zazemie predlzenia.
je to vsetko len a len o tom, ako su (ne)schopni ludia na magoriate predlozit projekty. preto hovorim, ze keby sa kraj, stat a mesto dohodli, mohlo sa predlzenie elektricky dokonca schovat aj pod TID bory spolu s odstavnym parkoviskom..
@solider: pocas letnej vyluky, celkovo co som nasiel asi 4 mesiace.
To je pekne ze uspora, ale vzhladom na pridanie estakady Artmedia namiesto nasypu nepovazujem usporu za nieco co by ich skutocne trapili. Napokon, ide to z ojrofondov...
No presne ? Za prvú etapu (po "Bosákovu"; dúfam že to obratisko bude reálne pri nám . Hraničiarov, tak ako bolo v prvej aj druhej DUR) viem, že pôvodne mala ísť nad Bosákovou estakáda a až potom trať mala ísť na úroveň terénu a potom sa z úporných dôvodov rozhodlo, že trať bude klesať tak ako dnes cesta od. ST. mostu a prekríži Bosákovu úrovňovo.
Estakáda = poistka proti blbým projektantom a záujmom policajtov a všetkým alibistom atď.. nepreferovať električku, alebo aj v prípade ak by mala preferenciu poistka proti nehodám el.-igk..
Alebo garancia toho, že okrem MU (kedy by manipulácia bola o to horšia - neprístupnosť pre servisné vozidlá) pôjde električka od Šafka plynulo až po obratisko so zastavením iba na zastávkach.
Úrovňové kríženie: podstatne lacnejšie (na estakáde nad Bosákovou mala byť zastávka, takže plus cena za zábradlia, schody, výťahy,...), ale pre samotných cestujúcich nakoniec aj dostupnejšie, avšak zraniteľnejšie... áno, ak sa dobre nastaví CSS na reálnu preferenciu el, tak to pôjde (až na tie nehody s autom, či chodcami ale to nie je faktor s ktorým by sa malo počítať), ale sme nohami aj hlavou v Bratislave stále...
Prosim ta, ja som nikde nepisal nic o plytkom tunelY. Ja som pisal o mimourovnovych krizovatkach. Teda trat, ktora by bola vedena po povrchu, ale krizovatky by prekonavala mimourovnovo cestnym/elektrickovym nadjazdom/podjazdom. Zrovna Petrzalka je na to idealna.
Ak chceme verit ze tam raz bude interval 120 sekund (povodne sa hovorilo o 90) tak sa kludne moze stat ze elektricka pojde cez krizovatku kazdych 60 sekund (kedze su tam dva smery). Ako budu riesene signalne plany na tychto krizovatkach?
Uz ani nehovorim o tom ze na takejto trati nikto nikdy nepovoli vyssiu rychlost ako 50 km/h (a nikto sa uz ani len netvari ze by to bol ciel)... Je teda zrejme ze nepojde o ziadnu rychlodrahu alebo nadstandardnu trat, ale uplne beznu bratislavsku pomalodrahu. Zabita prilezitosti. Najtragickejsie je ze ta estakada na Bosakovej uz bola naplanovana...
Z mojho pohladu je idealne stavat trate ktore budu mat len dva druhy krizovani:
1. Urovnove s absolutnou preferenciou na MENEJ VYTAZENYCH KRIZOVATKACH
2. Mimourovnove na vytazenejsich krizovatkach
Absolutne neprijatelne su urovnove krizovania bez preferencie, alebo dokonca bez CSS. A ja by som stavil nejake peniaze na to ze sa takych dockame aj v Petrzalke, najneskor v druhej etape.
Samozrejme, mesto sa pri takto vyznamnom projekte ani neunuva zverejnit projekty....
oprava: sme sa zobudilo, mesto to vie od začiatku... 18 mesiacov preto, že trať prejde komplexnou modernizáciou, odspodu do vrchu, vrátane križovatiek, podchodov a signalizácie... plus príprava na predĺženie trate na Bory...
si chcel plitky tunel? Všade sa stavia úrovňová električka (v zelenom páse) a stáva sa tak súčasťou uličného priestoru a mestotvorným prvkom... ak sa správne nastaví preferencia v križovatkách (nie a la SIEMENS), tak to môže fungovať a takáto doprava nebude predstavovať bariéru v rámci uličného priestoru ako aj pre cestujúcich, hlavne pri prestupe medzi jednotlivými druhmi dopravy, v rámci koridoru električky je možné riešiť aj ostatné, hlavne nemotorové druhy dopravy... estakádny variant sa mne osobne nepáči, v takomto urbanizovanom priestore je pre mňa vhodnejší pozemný variant (zo všetkých aspektov a hľadísk, napr. údržby)
Ak zachovat obratisko Pri krizi, tak iba ako zalozne - pre pripad vyluk a pod. Nech tam nevznikne zbytocne vela kolajovych krizeni, cez ktore bude potom nutne jazdit 10 - 15 Km/h. Radsej by sa fakt mohla potiahnut ta trat k planovanej zel. Zastavke a tam vybudovat nove, plnohodnotne obratisko, ktore bude fungovat kym sa dobuduje trat do DNV, ale ostane tam aj potom. Aj ked by to nemalo velmi zmysel kvoli prestupom na vlak, vznikol by tam prestup medzi busmi a ED + parkovisko P+R.
A chcel som dodať, že podľa projektu je odhadovaná doba 150 dní, čo rozhodne nie je 18 mesiacov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike