Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #187719:
Ak sa bavime o sucasnom realnom stave a moznostiach, tak ZASADNE nesuhlasim! Samozrejme, vsetko je mozne, ale opakujem, ak sa bavime o pritomnosti a realite dneska, tak urcite nie!

Prepac, ale dalej sa nezucastnujem na tejto teme, pokial ty si dovolujes bohorovne prehlasit:"Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom." Poprosim, trocha sudnosti pomedzi emocie...
Reakcia na: albert.BKV.zrt #187714:
Takze idem na to opacne - beriem v uvahu len kolajisko stanice, a depo s odstavnym (pri myčke). Skalu absolutne nepotrebujes. Staci ti len po vyhybkara odpratane. Viem ze su dvaja, a to nespostacuje. Myslim ze dva krat namazat za den vexle je jednoduchsie ako kompletny kolabs dopravy. Nemyslis?

Pri bezdomovcoch to zas nie je take uplne vzdy. Nehovorim o kazdom ze ma ist do roboty. No stretol som sa na stanici aj s takymi, ktori kebyze mou, beru kazdu robotu. Bohuzial, nemaju aku. Ziadne chlast, ba ani nesmrdeli ci cokolvek ine. Ja vravim o takichto. Alkohol? Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom. Vyhladaj si ciernu listinu, a uvidis 😉

Zdravie a bezpecnost je jednoznacne potrebna. No zbytocne budem zachovavat BOZ ak mi nic nepojde. Potom vlastne je zbytocne otvorena stanica, a tudiz moznost porusenia BOZ bez akehokolvek vysledku. Jazda na stanici je aj tak na 30km/h, takze nejake extremy tam nehrozia. Rozhladove podmienky v oblasti vyhybiek su vyborne aj za snezenia, takze osoby v refl. vestach vidiet na dialku. Osadenie skutocne tych par ludi je to najmenej. Inak, ked uz o tom takto hovoris, vysvetli mi, ako to ze kdekolvek som bol kde su vyhrievane vymeny, nikde s tym nie su problemy ani pri opatovnom zafukani? AK je totizto roztopeny sneh v okoli vymeny, nema co zafukat. Ak narazas na to, ze stale snezilo ako prasa, na to existuje aj system silneho vyhrievania vymen. V okoli prahy som sa par krat stretol (myslim ze na novom spojeni) ze vyhybka bola totalne vykurena (ako u DPB) .Vsade snehu, a len vymena aj s prestavnikom a okolim total sucha. Aj za snezenia. Takze vravim, zly system a neskoro spusteny u nas ak doslo k takejto situacii. A ako posledne - ked uz je takato situacia na stanici, problem postavit vlakove cesty tak, aby boli vyuzivane len 2 vyhybky (pri tuneli na rozdelenie smerov 2x NZ, 2x TT) a tudiz by doprava bola zachovana takmer uplne? Naklady by vyckali den na DNV/Zohore/Lamaci (opacne smery Vajnory/Senec/Raca/Pezinok) a Os by prechadzali trosku zvlastne, no presli by. Bol by to taky vazny problem? Na stanici by ostali funkcne kolaje 1,2,10,14,18 a hotovo. 1,2 by vyuzivali NZ vlaky. 10,14 by si mal na TT. 18 by mal RJ. A stacia aj dvaja vyhybkari 🙂
Reakcia na: Valec #187711:
No práve keď snežilo to malo byť zapnuté, aby sa ten sneh topil priebežne. Keď je tam nakydaného snehu, tak treba tú výhybku najprv ručne odhrnúť aby tam ostalo čo najmenej snehu a potom zapnúť vykurovanie a teda aj nejaké tie priebežne navievané vrstvy snehu to dokáže roztopiť. Avšak to vykurovanie má nejak do 20-30 stupňov, viac nie a aj to iba na povrchu, čiže pri tuhej zime treba mať už ozaj personál na to pripravený, že vykurovanie nebude stačiť. "fanatikmhd" to dobre podal pre "albert.BKV.zrt" v príspevku #187708
Reakcia na: fanatikmhd #187712:
Takze naklady na MAXI klasik pre dobrovolnikov by znasala ZSSK? Ta by si potom akoze mala u spravcu infra poziadat o ulavy za naklady na DC? Je vidno, ze si kreativny ?
Ike : No ak ti toľko stačí k štastiu, tak to si šťastný človek, tak ani si neviem predstaviť ako by si sa smial, keby si ma videl naživo ? No narážam na nich preto, lebo väčšinou majú "vynikajúci" prehľad o tom koho treba prepustiť, len potom sa po čase príde na to, že tú robotu musí tak či tak niekto robiť a buď sa nerobí, robí sa polovične, nestíha sa alebo sa outsourcuje a potom to ide na úkor výsledkov, ktoré oni "nemohli predpokladať", veď poznáš tie kecy.
Reakcia na: fanatikmhd #187708:
Zial, sklamem ta, TAKTO TO NEFUNGUJE! K ohrevu výmen tolko: Neda sa zapnut naraz vsetko.Je to rozdelene na jednotlive obvody. Za dalsie, mat pustene ohrevy den vopred je absolutny nezmysel! Ohrev na sucho vypaluje mazaci olej, takze klzne stolicky by boli uplne suche.... Cca jednu hodinu trva pokym je ohrev v plnom vykone. Ohrev ale nie je vseliek. Prestavne tyce a hakove zavery to nijako neovplyvnuje. Ohrev je pri OPATOVNOM zafukavani prosto neucinny...

Neviem o akom automatickom systeme stavania vl.ciest pises, ale budiz?! Hlavne je rozdelene na jednotlive obvody a to: osobne kolajisko, odstavne kolajisko, kolajisko dvor, kolajisko skala a depo je samostatne. Na osobnom su DVAJA! Pre tvoju predstavu.

Neviem ci mam reagovat aj na tebou spominanom vypomahani bezdomovcov...?! Ohrozenie prevadzky vplyvom pocasia nie je mimoriadna situacia ktora by si vyzadovala "nezvykle riesenia".
Este k tym bezdakom. BOZP ti urobia az na zaklade skolenia a preskusania, minimalne vsak k tomu potrebujes OP/identifikacny doklad. Tito ludia ho zvacsa nemaju. A za dalsie, alkohol. Uz len toto vyvracia tvoj navrh. S tym polskym vodicom je to dost zly priklad. Tam sa asi jednalo o odvratenie hroziaceho nebezpecenstva, nemyslis?

Tu sa uplne opomina jeden zasadny fakt. Zdravie a bezpecnost je absolutna priorita! Tak cestujucich, ako aj vsetkych zucastnenych v kolajisku! Dolezite je, ze nik neutrpel ujmu na zdravi!!!
Reakcia na: Valec #187711:
To hej, avsak, zariadenie kebyze roztopi sneh co tam napadal za tie dni, pocas fukania ten sneh by sa na uz tak dost rozhavenej vyhybke iba prefukol resp roztopil. Urcite by neprimrzal.

Inak, dakde na FCB som videl video kde ukazovali kalamitu v BA v r. 1966 - prislo mi tam vsak zaujimave, a nepochopitelne preco to dodnes tak nefunguje, ze sneh v uliciach sa neprehrabaval na chodnik ked siel cestar, a ked siel chodnikar tak nas5 na cestu, ale sla "freza" resp takak lopata ktora to biele svinstvo nahadzovala na nakladne auta a tie to vyvazali von z mesta. Prislo mi to celkom vyhodne riesenie. Ziaden sneh v meste, cesty suche, a aj to fukanie kebyze pride, nic na cestach nie je co by islo rozfukat (zbytok roztopeny solou).....
810zssk- Samozrejme! Ako viem, že u železnice je ten problém, že je to vstup do telesa dráhy. Na to potrebuješ povolenie BŽ1. Bez neho práve polícia zastavuje a pokutuje ľudí. Čiže bez ohľadu na dobrovoľníkov, vždy tam je určitý prvok a to bezpečnosť. Ale myslím, že kde sa chce, tam sa riešenie vždy nájde.
A dokonca by som to riešil tak, že mesto by zriadilo dobrovoľnícky útvar ktorý dostane ročnú električenku + režimku (cenovo to vychádza na cca 2000€ na osobu) s tým, že celý rok v prípade takýchto udalostí nastúpia, a budú robiť. BŽ1 sa vybaví, a vuala. Máš skupinu, dajme tomu 100 ľudí, ktorí v prípade akýchkoľvek udalostí nastúpia a pôjdu makať (napr. študenti). Záveje na hlavnej stanici? do hodiny sú tam a odpracú....mesiac volno.....rozpustený sneh a Dunaj sa zdvíha - nabehnú, a pomôžu barikádovať (navyšovať ochranu a zatvárať vstupy) prípadne hádzať vrecia na miesta kde ochrana nie je..zas tri mesiace voľna. Prídu mestské akcie - kto to bude staviať? žiadn externá firma, ale zase táto skupina. Mesto ako objednávateľ výkonov DPB, akcionár DPB myslím že električenka ich nebude stáť nič na tých pár ľudí, a režimka by sa zas vybavila so železnicami. Zas by nestála veľa. Myslím že mestský rozpočet by sa zaobišiel bez problémov (tak zrušíme 17. plat starostu a máme dosť peňazí)
Reakcia na: fanatikmhd #187708:
"Zaplo sa ked zacalo snezit."

Ale však najviac snežilo v pondelok a vo štvrtok a vtedy žiaden väčší problém nebol. Problémy nastali až v piatok, keď ani tak veľmi nesnežilo (v porovnaní s predchádzajúcimi dňami) ale hlavne fúkal silný vietor.
Reakcia na: fanatikmhd #187708:
Kadeco by sa dalo. Napokon, vieme ze dobrovolnici v mnohych pripadoch boli ochotni pomoct mestu suplovat jeho funkcie ked to nezvladalo. Nevidim dovod preco by to nemohli spravit aj teraz, pricom ako benefit mozu dat dobrovolnikom Maxi Klasik na nejak obdobie, alebo cosi podobne.. da sa kadeco..

Pripadne potom naozaj najat brigadnikov, ved nezamestnanost je dost vysok.a
Reakcia na: tr3mp #187690:
aj tak je to na draka, kedze namiesto inteligentneho riesenia bude pokracovat stary most de facto estakadou armedia, ktorou nahradili nasyp, ktora zbytocne predrazi stavbu. navyse keby sa patricne rozsriril nasyp, tak mohla po tej strane viest luxusna cyklocesta pozdlz elektricky a uplne idealne aj s mimourovnovym krizenim bosakovej ..

ale na magoriate obetovali estakadu bosakova, ktora by zarucovala mimourovnove krizovanie.
to fakt len nejaky uplateny debil mohol povolit, lebo tie pozemky este su mestske, cize by nemuseli ani vykupovat nic.

len problem je samozrejme v tom, ze popper by na svojich susediacich pozemkoch, ktore dostal od mesta daroven, musel postavit cestu, a takto sa urobi estakada, ktora nebude vadit popperu a podpod nu mesto pekne zacvaka cestu .. na jej pozemku ..

proste je to zase klika J&T aka popper development a idu pekne im na ruku, vsak durkovsky aj ftacnik je ich kon ..

vsak aj vidno ake obrovske tajnosti robi mesto s projektom, lebo sa to usposobuje len developerom a nie normalnym ludom. normalne ako som sa tesil z toho, ze bude elektricka do petrzalky, tak pevne verim ze to ti babraci tak dobabru, ze nebude ani most a ani elektricka a dufam, ze to napadnu na UVO a treba skusit poslat aj list na EU ohladne korupcie, nech sa toto sialenstvo zastavi
Reakcia na: albert.BKV.zrt #187707:
Podlozenie toho tvrdenia je myslim jasne z toho, co sa udialo. Vykonnost tych vukurvovacich veci je dostatocna aj na take snezenie, ako bolo. Ovsem, malo uz dne vopred byt zapnute. Zaplo sa ked zacalo snezit. Tam bol problem. Nez sa dostavil ucinok, skutocne na trati bolo uz x cm snehu, ktore i ked a rozmrazili hned na spodku, chladom vrchu sa zmrazila voda na lad. A vuala, vysledok bol videny jednoznacne.

A k vyhybkarom, pri automatickom systeme stavania vlkaovej cesty s nutnostou raz za cas mazania / odpratavania snehu by na hlavnej stanici bohate postacilo 5-6 vyhybkarov s tym, ze pocas snezenia si prevezmu jedno zhlavie na odpratavanie, a druhe zas bude odpratavne tym MiGom.....

A len taka bokom k tomu - nerozumiem, preco ZSR ked vedia o takychto situaciach nemaju pred zimou "uvolnene" volne briadne miesta s tym, ze bezdomovci na stanici si za 20€/den vezmu lopaty a hej s nimi na trat. Mimoriadna situacia si ziada nezvykle riesenia. Viem ze bezdaci nemaju BŽ1, tudiz ich pohyb po kolajisko by mohll byt dokonca pokutovany ako neopravneny vstup do drahy.... Ale aj tak. Ked mohl cestujuci v polsku odjazdit s autobusom lebo vodicovi doslo zle..... Tak to urcite ide osetrit aj tu. Myslim ze na par dnove brigady by sa dal zaviest predpis ze BOZP pri podpise zmluvy zahrna aj na dobu urcitu BŽ1 bez nutnosti schvalenia 1800 uradmi....
Reakcia na: ophis #187673:
Mna by zaujimalo, ako to funguje. Kde to ten "expert" zapina a ako si dosiel na to, ze to zapol az ked bolo pol metra na vyhybke... Podloz svoje tvrdenia prosim!
Reakcia na: Ike #187704:
najmä? ? ?
Reakcia na: ophis #187699:
Rodicia dunca robili/robia na zeleznici ?
tato info s tym co si napisal opat staci na tvoje diskvalifikovanie sa v diskusii.

Manazment som nestudoval, ale ano vediem jednu firmu. Mam pod sebou 20 zamsetnancov, ktorych platy su vyssie o 20-40% (podla pozicie) ako je v Bratislave bezne. Ale ano maju ich vyssie aj preto, ze je ich menej ako je bezne u konkurencie.
Zamestnavam tak ludi, co su ochotni si maknut pre vyssi plat. Vdaka platu a dalsim benefitom (napr. celodenna strava a napoje na pracovisku zdarma) nepoznam kradeze ani fluktuaciu.
Reakcia na: ophis #187703:
Ja sa smejem na tom, že si dunčo, nie na obsahu tvojho príspevku.

Manažeri sú problém dnešnej doby, ale to nemá nič spoločné s výhybkami. Keď treba, najmä sa externá firma. Čo by robilo 20-30 odpratávačov 362 dní v roku?
Reakcia na: Ike #187701:
Neviem, čo je na tom k smiechu, iba ak tak sa smeješ svojej a ich hlúposti. Odkedy tu máme v každej prdeli manažérov a kadejakých arogantných expertov na teóriu iba s praxou ako zlikvidovať štátny podnik, tak to takto vyzerá a hlupáci sa tomu smejú. Určite 20-30 výhybkárov nevýjde toľko čo polovičný počet zlodejských diletantov, ktorí boli po protekcií dosadení, alebo vďaka tomu, že trčali zo správneho anusu. Ak poznáš na železnici ty alebo ostatní mudrlanti niekoho, kto tam odrobil aspoň 20 rokov a má názor, že prepustiť úplne všetkých tých ľudí bolo správne, tak daj teda dačo do pľacu. Asi si si v záchvate blbosti nevšimol ani to, že som napísal, že počet výhybkárov nemusí byť 74, znížiť sa iste mohol a mohlo tú istú robotu robiť menej ľudí, aby sme neplatili 74 ľudí, ktorí budú robiť vo vlažnom tempe, ale 20-30 ich ostať mohlo.
Reakcia na: 810zssk #187698:
Vzhľadom na to, že na úrovni iného štátu platí iná jurisdikcia, tak logicky áno

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.