Reakcia na: m@rtin #18542:
To čo počítaš?1) Prečo porovnávaš cenu denného lístka v Ostrave a v Bratislave, spolu s tým priemerný plat v Prahe a Bratislave a ešte cenu desaťminútového lístka v BA a hodinového v Prahe?
MHD v Bratislave je síce veľmi drahá ale to rozhodne nie je jej hlavný problém. Tí, ktorí tvoria podstatu prepravných prúdov, aj tak totiž používajú predplatné cestovné lístky. Problémom MHD v Bratislave je jej podinvestovanosť na jednej strane a neuveriteľná schoponosť DPB vyhadzovať peniaze na pi..viny.
I.
zdenko
Citujem:
"DPB a.s. za rok 2001 dosiahol stratu vo výške 39 773 tis. Sk. Pôvodný plán predpokladal stratu 133 006 tis. Sk."
Najde sa tu aj toto:
"V priebehu roka sa podarilo prestavať 13 autobusov typu Karosa na pohon CNG (JA SA PYTAM: JE TO MALO, JE TO DOST?). Výrazne nižšie náklady boli aj v spotrebe pneumatík na MHD (9 541 tis. Sk). V roku 2001 sme používali pneumatiky dodávané výhercom verejnej obchodnej súťaže ARS Bandag. Taktiež vzrástli kilometrické priebehy pneumatík."
Dalej citujem:
"Mzdové prostriedky boli vyplatené v objeme 627 464 tis. Sk, čo vo vzťahu k plánu reprezentuje plnenie na 99,99%. Za rok 2001 dosiahol DPB a.s. priemernú mesačnú mzdu na zamestnanca 15 905 Sk. V porovnaní s minulým rokom je to nárast vo výške 1 121 Sk mesačne."
Dalej sa pise:
"Ako pozitívny môžeme charakterizovať tiež vývoj nadčasovej práce. Medziročne sa tento podiel znížil z 10,79 % na 10,10 %. V absolútnych číslach možno konštatovať zníženie nadčasovej práce o 66 826 hodín, z toho u vodičov MHD o 43 680 hodín"
Tak co na to poviete?
Kam sme to dobacovali s nasim DP?
Ale v kazdom pripade jeto aspon pre mna zaujimave.