Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #18523:
Ze som taky dobry, to som az nevedel (haha). Inac mam zopar info z vyprav z vikenda.
Ja som bol včera v Budapešti a celkom sa mi ich doprava pozdáva. Hlavne tá pre mňa neštandardná kombinácia autobusu Ikarus v trolejbusovom prevedení 😉.
Papyr: spomínal si, že chodíš 2x do roka do Budapesti, tak to by sme tam mohli ísť dakedy aj spolu (ja tam tiež chodím 1-2x ročne).
Reakcia na: zdenko #18521:
máš úplnú pravdu...
Reakcia na: Vladimír #18471:
ale veď už ich niekoľko zjednosmernili (zaplechované zadné svetlomety) - tak namiesto toho mohli spraviť takú rekonštrukciu ako ostraváci - to som mal na mysli.

Btw. viem o 1 konečnej, kde nie je slučka: Luník VII, resp. OC Baumax pre linku W - je v KE (okrem výluk) ešte nejaká?
Zelam dobre rano, mam jednu otazku.

ZV je skratka a znamena Zalozne vozidlo?
L7 alebo L20 je linka 7 alebo linka 20? Ide mi len o to L, ci to je skratka slova linka?
Turbo: Sorry, netušil som, že si taký precitlivelý:-).
K veci: Klasické T3 nemajú Barrandov zakázaný kvoli páleniu zrýchľovača ale kvoli prehrievaniu TM. A okrem toho je to len výhovorka na vyrazenie kopy peňazí z DP na domontovanie nového SW s meraním teploty TM a obmedzovaním trakčného prúdu podľa toho. Vybehol som preto, lebo keď niekto takúto vec vypustí na verejnosť, tak sa dezinformácia potom lavínovite šíri.
I.
Reakcia na: Spectre #18508:
No tak zase celkom to isté to nie je.
Reakcia na: m@rtin #18503:
Predné svetlá Peugeot Boxer/Citroen Jumper, zadné svetlá Opel Astra.
I.
Reakcia na: J #18499:
Trio nemá otočné podvozky.
I.
Reakcia na: J #18490:
Aká licencia je Solaris?
Reakcia na: Spectre #18485:
Čakám na voľný termit ing. Podivína poprípade aj ing. Zrzavého, aby na mňa TSV nemohol ručať, že som si to vymyslel:-).
I.
Reakcia na: Vladimír #18471:
Ale ani zďaleka nie všetkých...
Reakcia na: PvvS #18463:
No tak první co vybočuje z řady jsou T1, T2, T3:-).
I.
Reakcia na: Papyr #18460:
No veď máš pravdu. Pre mňa je Maďarsko zaujímavé jednak tým, že ČR mám už dosť prelezenú a potom ako technicky orientovaného človeka - také UV-čko je dnes strašný šrot ale v dobe vzniku to bolo superpokrokové vozidlo.
I.
Mam otzocku na kt. si viem (asi) viem odpovedat aj sam, ale pre istotu, listok 2x30min nemusim pouzit v jeden den, ze ne? 😉
Vladimír: No to je tá správna cena, ale nemalo by sa na to pozerať aj takto:-p :
32Kč pri kurze 1,3 = 41,5Sk.
Neviem presne aká veľká je Ostrava teda hlavne koľko vozokm ročne urobia ale typujem, že tak 1/3 až 1/2 z tých našich 43mil. Takže berme tú 1/2 a keď tie čísla dáš dohromady tak ti výjde, že tá suma je rovnaká 😃
Reakcia na: J #18507:
Denný v Bratislave 80 Sk, v Ostrave 32 Kč 😉
Reakcia na: J #18499:
Astra ani Trio fyzicky na nas rozchod samozrejme neexistuje, ale vzhladom na koncepciu vozidla to nie je problem vyrobit. Trio je inak to iste ako Astra, iba s inym cumakom 🙂
m@rtin: ja som to tak počul.

stfan: Porovnávanie cien MHD medzi ČR a SR nie je korektné.
- Daňové zaťaženie v ČR je o dosť vyššie, ako by sme to prepočítali na tzv. deň daňovej slobody, tak ten náš je posunutý asi o 14dní bližšie ku 1. januáru.
- V ČR majú mestá oveľa vyššie príjmy na to aby si dovolili dotovať MHD. U nich už prebehla fiškálna decentralizácia, u nás ešte nie. Takže napr. v Prahe dosahuje % podielu tržieb na cestovnom celkové výnosy okolo 30%. V BA je to okolo 50%.
- Od rozdelenia republiky ubehlo desať rokov a za tú dobu sa aj inflácia uberala inými smermi. Netreba zabudnúť na kurzový rozdiel.

Takže tá správna otázka je. Prečo má DPB ceny za cestovné vyššie ako iné mestá na Slovensku. Tak na toto ti presne odpovedať neviem. Akurát, je to možno to, že v BA je vyššia životná úroveň a tak si myslia, že ľudia vyššiu cenu skôr zvládnu ako napr. Prešovčania. Týmto argumentom nechcem ceny DPB obhajovať. Podľa mňa by bolo ideálne aby ceny boli čo najnižšie v podstate symbolické aby to ľudí lákalo do MHD. Avšak zvýšenie spotrebných daní na benzín a naftu spravilo MHD oveľa atraktívnejšou. Liter najlacnejšieho benzínu stojí 34Sk.

Bratislava samozrejme nemá ceny cestovného najdrahšie vôbec. Mesačná električenka v Paríži stojí 5500Sk. Denná vo Viedni 215Sk.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.