Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17409:
Aj keď v ostatnom s Tebou súhlasím, ten prvý bod je nezmysel - rýchlosť výmeny vzduchu závisí od výkonu ventilátora a nie od toho, či je tam aj chladiaca jednotka - to je totiž rozdiel medzi klimatizáciou a tlakovým vetraním.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
No, vyrobím redundantný príspevok ako pokračovanie: Okrem toho mi je milší veľkopriestorák s klimtizáciou ako oddielový vagón bez nej, ako majú ČD (Tie, ktoré sú oddielové a klimatizované, nie sú reko ale nové z SGP a stáli asi tak desaťkrát viac ako naše rekonštrukcie). Aj smrad do toho nefajčiarskeho oddielu preniká podstatne menej, keď je inteligentne navrhnutá klimatizácia, ako keď to fyzicky oddelíš dverami a dym bude tak či tak prenikať ventiláciou.
Ako podstatne väčšiu vadu vidím to, že tú prvú sériu, čo jazdí na Tatrane a Kriváni, navrhoval úplný kretén, takže je drobnými detailmi úplne znehodnotená a nespôsobilá pre ľudské cestovanie - imbecilné autobusové usporiadanie sedačiek, nezdvíhateľné stredné opierky atď. Stokrát radšej zoberiem Bmee než tento paskvil. A pritom na Strele je vidieť, že s pár drobnými úpravami sa z toho dá spraviť vynikajúci vagón.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
Dal ale je drahší a má horšie využitie obostavanej plochy.
I.
Reakcia na: Papyr #17421:
NA CD maju EC a IC v regulovanom cestovnom a CD tiez plati asi tretinovy poplatok za pouzitie dopravnej cesty ako ZSSK. Tazko zrovnavat. Najma ak v CR sa chape investicia do CD ako investicia do infrastruktury, na Slovensku je v poriadku ked sa vyhodi za km dialnice 1mld Sk. Nikto sa nepyta, kedy sa to vrati. Ak sa da nieco do ZSR , tak kazdy hned vidi vyhodene peniaze, pritom je to rovnaka infrastruktura statu. Ak sa statu nelubi hospodarenie ZSR, tak si serie do vlastneho hniezda - manazment je dosadeny politicky, takze je to problem vlady a koalicie.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17404:

Ja necitim rozdiel medzi triedami kvoli tomu, ze sa najcastejsie vozim vlakmi Amicus a Rastislav zo Sturova do BA a spat.. A tie su uplne prazdne a s citotou to nie je take zle.
K čistote ľudí. Ako nechcem byť zlý, ale keď niekto smrdí tak je to väčšinou dôchodca. Alebo mám len to "šťastie". No niektorý by zo sebou mohli niečo robiť. Keď boli tie teplá tak som sa sprchol ráno, keď som poobede prišiel z mesta a potom večer. Keď som však večer zasával bol som znovu lepkavý a spotený. Ale aspoň som nesmrdel, lebo pot nemsrdí. Pach vytvárajú baktérie, ktoré sa v ňom vyžívajú a robia si ožran párty. 😃 A ak sa trikrát do dňa človek sprchne, myslím nemajú šancu (teda ak človek použije mydlo) Teraz už chvalabohu nie je tak teplo.

Re #17427 Kami: to je ten problém pri elinách. Je veľa liniek a dlhé intervali. A každý človek čaká na tú svoju linku. V Karlovke ide elina každé 3min. ale ľudia čakajú na tú svoju 😞 pretože sa im nechce prestupovať, lebo nevedia kedy im tá ďalšia elina pri prestupe príde. Keby to fungovalo takto bolo by to podľa mňa lepšie.

Trasa A: navrhovaná do Petržalky a v meste okruh Dostojevkého, Karadžčova, Legionárska, Rač. mýto, Šancova, Štefánikova Hurbanovo, SNP, Štúrova, S. most. Boli by A1 a A2 a každá by šla iným smerom. Čiže by sa striedali. Najprv A1 na Dostojevského, potom A2 na Štúrovu, atď. Možno to dať nie na Legionársku, ale na Trnavské a odtiaľ na Račko a potom ako pri prvom návrhu však na Trnavskom m. by bol malý oblúk. Od S. mosta po S. most pod zemou.

Trasa B: dnešná linka 5 Od Hurbanovho nám. za Račko pod zemou.

Trasa C: dnešná 2 od Zlatých po Trnavského m. by išla normálne potom Krížna, Vazovova, Obchodná, Tunel, N. most, Jesenského Kamenné, Americké nám. Trnavské m. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred hurbanoým n. a za tunelom znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m. Môžeš potiahnuť na letisko okolo Avionu.

Trasa 😨 dnešná 14. od Astronomickej po Trnavské m. by išla normálne, potom Krížna, Americké, Kamenné, Jesenského, N. most, tunel Obchodná Vazovova, Krížna a Trnavské ďalej norm. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred tunelom a za hurbanovým znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m.

Prestupné body medzi Trasami A, B, C, D. Trnavské mýto, Račianské nám., Kamenné nám., Hurbanovo nám.
Výhľadovo trasa E. Od Polianok po Brnianskej, Pražskej (tu pod zem) Šancovej, Račko, Trnavské mýto, Trnavská, Rožňavská.
Pramálo nevyužívaná trať na Halavnú stanicu zrušiť, náhrada Trasa A so stanicou na Predstaničnom.
Reakcia na: Kami #17427:
PODOBNE JE to s rannou 21kou...
Je nadherne nastupovat do prazdnej T3 na posilovej 14. Taketo vyluky sa mi pacia. Konecne dobry interval 🙂
Iste sa ten pocit neda porovnat s nutkanim studenta nastupit do prazdnej 39 hoci aj opacnym smerom 🙂

Pridam sa k vlakovej teme. IC Hron som malo pouzival aj ked som mal Junior kartu. Za rovnaku cenu som mal rychlejsi autobus s lepsim vyberom. Nie som viazany na jeden cas. Je smiesne ze TN nema IC, kym usek BB - ZV bez priplatku vyzaduje navyse vymenu lokomotivy.
Aj Horehronca vyuzivam uz len ked idem s bicyklom. Dalsia blbost. Od 15.6. su nove pravidla pre batozinu, ale listok sa stale neda kupit, len vo vlaku 😞
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
No musim sa ospravedlnit - urobil som preklep - kupoval som ju 24 januara - nie februara - ako som pisal.

No neviem presne, komunikoval som s Igorkom a ten mi povedal, v tej dobe, ze ma byt od marca asi lacnejsia. Mozno som to cital aj niekde - neviem - alebo to zmenili. Odvtedy som novu zatial nekupoval.
Reakcia na: jumbo #17394:
Hronom nejazdím (autobus je cenovo i časovo výhodnejší), takže som si to nevšimol. Ospravedlňujem sa za zavádzajúcu informáciu.
(Naposledy som šiel Hronom, keď ešte nemal klimatizované vozne. Vtedy bol príplatok na Hron lacnejší - 40 Sk, kým na Kriváni a Tatrane bol 60 Sk.)
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17422:

1. Odkedy zlacnenla KMB v ČR? Ja som ju kupoval v apríli a stála 1350. Aj na stránke ČD je informácia: "KMB za základní cenu stojí 1 350 Kč".
2. 8-korunový lístok v Prahe platí v povrchovej doprave 15 minút a je neprestupný, v metre platí 4 stanice, najviac však 30 minút, a prestupovať medzi linkami metra sa môže.
INFO pre Andy-ho.

Ocuj Andy - KLF ti odkazuje, ze ak sa xces za nim prist - tak mu mas zavolat. Ze vraj mas jeho cislo.

Koniec INFO pre Andy-ho.
Reakcia na: Papyr #17421:
Ja viem, ja som v cexax len na km-banku cestoval - a vyplatilo sa a len EC a prvou triedou a stale to vyslo relativne lacno, aj na prepocet na SKK. Ale to len nedavno - tusim od nejakeho marca znizili ceny KB v CR. Este okolo 24. februara som ju kupoval za 1380,- Kc. A pravdepodobne aj ta platnost na IC/EC vlaky len nedavno zacala platit, lebo moj vytlacok este obsahoval nespravnu ifnormaciu (ktoru mi pri predaji upravila tetuska v Breclavi za pultom), ze na IE/EC neplati KB bez priplatku 🙂. Ale O.K. - aj tak to tam maju lepsie :DD. Ono aj ked si porovnas - tu dobu, co oni rekonstruju korodor Ostrava Praha a Ceska trebova Brno - az k nasej statnej hranici a uzu maju defacto skoro vsetko hotove - len od prahy po Kolin, ci kam to este nemaju hotove, tak za tu dobu u nas stihli akurat zrekonstruovat 10, alebo 15 min. cesty vlakom medzi BA a TN - comu ja osobne hovorim tempo. A sam asi uznas, ze je velikansky rozdiel ked ides po reko trati a starej povodnej - nielen v rychlosti, akou tade ide vlak, ale najma v skoro nulovej hladine hluku a hladkosti a "nehrkotani". A to nehovorim, ako pekne su vseky stanice zrekonstruovane - aspon perony, a aj na mensich stanickach maju digitalne transparenty - teda na oznamenie prixodu/odchodu vlaku, a tak dalej - skoda hovorit vobec...

Riko - no vidis - mozno preto si bol nedavno chory, ked mate taku "blbu" klimu :DDD ;-)))
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy... 🙂 Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.

Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk

A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....
Reakcia na: Z #17407:
Praha ma celkom vymakany system integrovanej dopravy. Pasma P a 0 su na uzemi Prahy, P sa pouziva pre vnutroprazske linky (1-299) a 0 pre linky, ktore idu z Prahy von (300-399). Okolo Prahy je 6 sustrednych kruznic, ocislovanych 1 az 6, to su vonkajsie pasma, najvzdialenejsia zastavka PID (Prazskej integrovanej dopravy) je asi 60 km od Vaclavaku.

Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)

Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.

Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).

Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.

Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.
Reakcia na: Papyr #17417:

nechápem prečo zrušili to zastavovanie v TN a tuším aj v LM.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:

napr centrálne klíma dodatočne namontovaná do budovy (napr u nás v kancli) má zvyčajne pod okenným parapetom len výparník a ventilátor ho prefukuje a tým pádom šíri chlad v rám miestnosti.
Moderné budovy ktoré majú natiahnutú aj ventiláciu a klímou aj menia vzduch.
Reakcia na: Juro #17412:
Dokonca bola nedavno peticia za zavedenie zastavovania IC vlakov (boze, to je formulacia) v Trencine. Chceli to najma vojaci z povolania, ktori casto "pendluju" - ci uz na sluzobne cesty, alebo na tyzdnovky za pracou - prave do Trencina. Tie IC-cka by tym spajali "najmilitarizovanejsie" mesta SR - Trencin, Presov, Blavu a Kosice. Dokonca aj v Presove sa podpisovala peticia za zastavovanie IC v TN 🙂 a aj napriek peticii ZSSK zostali hluche a neme 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:
Ano, klimatizacia vo vozidle hromadnej prepravy osob musi vymienat vzduch medzi vnutrom a vonkajskom vozu, presne ako si napisal, z dovodov hygienickych. Nebudem sa rozpisovat o kvapockovej infekcii, ale ked budes hodinu na normalne vytazenej mestskej linke vzduch len tocit vo vnutri, nakazis tym odhadujem tak 2-3 ludi, v pripade napr. chripkovej epidemie aj 20-30 🙂 Neviem, ci na to existuje i nejaka pravna norma, ktora by to usmernovala, ale zo zdravotneho hladiska je uzavrety okruh skodlivy.
Reakcia na: Riko #17413:
no nexcem sa hadat 🙂, ale podla mna klima pre ludi musi z hygienickych a inych dovodov menit aj vzuch. Ved nemoze predsa stale dookola cirkulovat vydychany, aj ked chladny vzduch - nie? Mozno tomu dobre nerozumiem (zacinam lutovat vynechane prednasky), ale to by sa ludia za urcitu dobu podusili - nie?

No hej - s tym smradom si to vystihol - ale predsa len - v teple a ked sa potia - tak sa ten ich smrad siri ovela rychlesjsie a tak nejako vo vacsom mnozstve. Samo, ze ked si taky vedla teba sadne, si slusne povedane v pytli, ale to prave isti ta 1Tr. 😃.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.