Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16417:
Jasné, že si robím srandu 🙂 Ja na cestu mesta auto zásadne nepoužívam, lepšia je MHD (nemusím po celom dni sedenia v robote ešte aj sedieť v aute, ale pohodlne stáť v autobuse 😉
Reakcia na: tr3mp #16416:
jezis - ja som vedel, ze sa niekto takto ozve 😃. A viem, ze to myslis s nadsazkou. Ale aj tak vsetkym nevyhovies. Ale to co mas ty - tak to ma malo ludi - povedzme si to uprimne. A tu nejde o to, aby ludia nekupovali auta, ale aby castesie na cestu do mesta pouzili MHD namiesto svojho auta. Ale to ty urcite vies 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16413:
"aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute." - cize ako napr. lada 1500 (moj pripad) rok vyroby 1974, kurenie, ktore sa neda vypnut a pod. ;-)))))) ale citim sa v nom fajn - okrem ineho sa s nim super jazdi po poli, ma pomerne vysoko podvozok 😉
Reakcia na: Tomas #16412:
no ved slovo hadka som nemyslel v negativnom zmysle 🙂.

Ja mysilm, ze to nebude take zhave s tymi normami EU. Ved sa to tu uz rozoberalo - niekto si myslim dal tu pracu a nasiel, ze ziadna norma neudava, ze len NP busy sa musia kupovat. A poxybujem, ze by sa nejaka norma v EU zaoberala, ci ma byt nejaka fotobunka niekde - heh 😃 (aj ked by sa to dalo od prebujnelej socialno-lavicovej infrastruktury a byrokracii EU cakat 😞 ).
Videl si nejaku fotobunku v citybuse? A nemyslim, ze by si v CR mysleli, ze do EU nevstupia.
Hmm. Ja som si doteraz myslel, ze Mercedes znamena kvalitu. A myslel som si aj ze kvalitne veci vydrzia dlhsie (samozrejme ak sa o ne staram ako sa patri) 🙂

Dielenskych pracovnikov by som nevyhadzoval.. Nikoho z dpb - hromadne prepustanie ma svoje uskalia. Spravil by som to tak, ze by som kazdemu dal znova skusobnu dobu 3 mesiace (spravit by sa to dalo... po hlbsom audite v dpb urcite) a ludia by mali na vyber. bud sa polepsis alebo poletis...
Reakcia na: Vladimír #16347:
No neviem, mne to tak v k9xx neprislo sorry. Prisiel mi tam presne taky rozdiel ako medzi K2 a K2S. Ale stale lepsie, ako vraky, co tu jazdia. Kludne ti odpustim 🙂, ale neviem co si tym xcel povedat. Ved v prispevku #16320 som pisal defacto to, co ty. A mne osobne sa lepsie jazdi vo VP vozox ako NP - su pohodlnejsie - pre mna.

Svojim prispevkom #16341 som xcel len povedat, ze aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16411:
Tu sa nikto nehada to je iba diskusia kto ma aky nazor na to..:-)
Keby sa kupilo Citaro tak tam ta fotobunka bude...Lebo takisto to splna EU.
heh - mam divny pocit, ze sa zbytocne hadate, aky bus. Ved je to jedno. A pride mi uplne uxylne rozmyslat, ze voz podla udrzby kupovat (myslim tej nasej v DP). Take vozy, ktore sa opravuju len kladivom a same sa uz nevyrabaju nikde na svete na zapad od nas.

Osobne si myslim, ze pred kupov busov (jedno akyx) treba so starymi vrakmi vyhodit vacsinu dielenskyx pracovnikov DP (aj s ix veducimi) a s novymi vozmi kupit aj novyx pracovnikov. Potom bude jedno ake vozy to budu. Pri dobrej udrzbe nie su nase cesty az taky problem - to by som sa nebal.

Ak sa nezmeni pristup DP k udrzbe a k vlastnym dielenskym lenivcom (slovo pracovnik sa neda pouzit - lebo je od slova pracovat, co tito nerobia) tak lutujem kazdy autobus novy, ktory sa sem kupi. A navyse to bude nebetycne vyhadzovanie penazi.

Ale sa priznam - mne by sa najmenej pozdavalo, ak by sa tu nakupili CityBusy. Viezol som sa s nimi v cexax a nijako ma nenadxli v ani jednej verzii. Ale lenive sa mi v prahe, ani vo Varoch nezdali - rozhegane - to hej, ale lenive nie.

Fotobunka. Preboha - ved si u vyrobcu mozem objednat, co xcem a co nexcem, aby bolo vo vybave.

Precpanost - dovolim si tvrdit, ze agory vydrzia v parizi preto tak dlho, ze tie busy nikdy nevideli naraz tolko cestujix, ako maju na stitkox napisane. Kdezto u nas by to zazivali 70% casu svojej sluzby.

Celkovo mi to vychadza tak, ze pokial sa neudeju zasadne zmeny v samotnom DP, nielen v starosti o vozovy park, ale aj v linkovom vedeni a vlastne vo vsetkom - tak akekolvek kupovanie novyx vozov bude vyhadzovanie penazi von oknom.
Reakcia na: Z #16409:
No to je pravda,ale zevraj by sme mali splnat normy EU...:-)Takze neviem ci sa este budu kupovat schodikove busy:-I
😃 Jeeej-teraz je to D I S K U S I A, ako sa patri!!! :o)

Pridavam zaujimavy link-z neho je aj ten predosly, co som posielala vcera :o)

Nazor na oba testovane CB priamo z terenu:kratky je v pohode, ale dlhy netahaaaa...
Objektivne nemozem posudit, zatial som nemala moznost zviezt sa 😞 Skoda 😞

Robila som minuly tyzden malu "sondu v terene" - nazory vodicov busov na nizkopodlazaky.Vysledok:skepticke 😕
V mnohom sa priklanam-moj osobny zaver je ten, ze ci sa kupi pre prevadzku v BA nizkopodlazak alebo klasicky "schodikovy" voz, stav povrchu nasich vozoviek ho premeni na srot skor, ako pocasie, vandali alebo posobenie inych "uslachtilych" sil 😕
Povrch v Devine je uz roky v ubohom stave-tam je doslova nemozne zaroven dodrzat limit a byt ohladuplny k vozu! Tam ma vodic iba na vyber-bud jedno, alebo druhe! Urobme priklad: Petrzalka po zakupeni nizkopodlazneho klboveho autobusu (je jedno, akeho typu-je to len ilustracia) ho vypravi na vikendovu premavku linky 29. Je to fajn, lebo na Devin sa vozia aj zahranicni navstevnici, cize podnik sa dobre prezentuje. Ale-zabocime na vjazd do Devina a je NEMOZNE prejst bez ujmy na vozidle pri takych vytlkoch!!! A dodavam, ze vodic nesie HMOTNU ZODPOVEDNOST za zverene vozidlo! Bolo by velmi zodpovedne, keby sa do vypisania tendra zladila spolupraca medzi DP a spravcom komunikacii - mam na mysli to, ze kym DP zakupi nove autobusy, bude aspon cast ciest (aspon tych najhorsich) v dobrom stave. Veci by to pomohlo na nezaplatenie!!!
Myslite, ze je mozny takyto druh spoluprace? Ved obe zlozky-domnievam sa-maju ako spolocneho menovatela Magistrat. :o)
Reakcia na: Andy #16401:
No napisal si to sem ako by si sa s tym Citybusom nevozil:-)Dobre si vcera videl co je to za serbel.Ten serbel sa uz teraz rozpadava:(Ale ved ked chces Citybus tak prosim.To bude najvacsia blbost aku by DPB mohol urobit!!!Inak este jedna poznamocka v tej kabinke sa tlacis ako hovado.Je tam pekne malo miesta:-(No ked uz nemyslia ani na vodicove pohodlie tak to uz je moc:-(
Reakcia na: J #16398:

ale to je uplne jedno v akej značke sa cestujúci vezie, ked samozrejme porovnávaš porovnbateľne parametre (nizkopodlažnosť, obsaditeľnosť, pohodlie...) Nikto nebude ráno ked sa ponáhľa do práce čakať kým mu príde Mercedes a zatial pustí 3 spoje, kým mu príde vytúžený medák???
Myslím že ludom bude jedno v akej značke sa vozia, pokial budú spoje chodiť na čas... atd..
Reakcia na: J #16393:

🙂 kúpi sa to z čoho bude najvyššia provízia pre členov výberovej komisie, tak ako to bolo doteraz vždy v BA pri výberových konaniach !!! (spalovňa, osvetlenie...)
Reakcia na: J #16346:

pozor ten 6 ročný bezplatný servis (pozri odkaz) nie je úplne "bezplatný" ako by sa z prvého počutia zdalo.
Nikto Ti nič a hlavne v dnešnej dobe nedá zadarmo. Takže tá bezplatnosť sa premietne niekde inde.
Je to o tom ako si postaviš cenu.
Reakcia na: tulenique #16400:
Idem aj ja...
Re #16402 si: A neda sa uz pred dodavkou prikazat vyrobcovi, nech tu fotobunku tam ani nedavaju?
Reakcia na: tulenique #16400:
len aby si tych ludi na kofolu nemusel pozyvat vela 🙂

Re #16401 Andy: zlikvidovat fotobunku nie je problem, ale pokial by sa to servisovalo niekde inde ako v DP, vies aky by bol z toho skandal ze si to niekto dovolil odpojit ? 🙂
"To je jako kdyby si hajnej misto Lady Nivy koupil Porsche, jezdil s nim strilet zver a garazoval ho v hajovne :)" - to je dobry priklad 🙂

Ja som sa tiez previezol tym klbovym CityBusom, fakt to bolo do kopca lenive. Aj vcera aj dnes. Vodic hovoril, ze telefonovali do Karosy, a tam im povedali, ze maju silnejsie drzat plynovy pedal... Plynovy pedal bol vzdy v spodnej polohe a vozidlo islo lenivo.

Neviem pochopit, preco Karosa poskytla na prezentaciu zrovna takyto nepodareny kus. Na prezentaciu by mali dodat vzdy najlepsi voz, aky je k dispozicii, aby sa ukazal vo vsetkych svetlych strankach. Toto Karosa urobila nesikovne.

Myslim, ze cestujuci by s radostou prijali aj 100 kusov Karosy 961. Ludom na znackach az tak nezalezi. Dnes v tom citybuse taka jedna pani hovorila nieco na sposob "Vezieme sa v Mercedese", tak sme jej vysvetlili, ze ide o Karosu. Bola prekvapena, vobec netusila, ze aj v CR sa vyrabaju moderne autobusy..

Mne sa nepacilo sedenie ani v Solarise, CityBuse. To Citaro sa mi zdalo este celkom pohodlne. Nepaci sa mi, ze v novych nizkopodlaznych autobusoch je malo miesta na nohy. Mali by s tym nieco urobit.

Re #16353 si: To by bol najmensi problem vymontovat fotobunku. A ta je myslim vo vacsine novych typov vozidiel.

Tomas: Nemozes si vsimat iba kapacitu udavanu vyrobcom. Pri 18 metrovom voze sa napriklad neudava klb, a ten dost urobi.

Re #16364 Tomas: Chces povedat, ze s 18-metrovym CityBusom sa manevruje horsie ako napriklad s Ikarusom 280 alebo Citarom O530 L? Ja myslim, ze s Citarom horsie, a s Ikarusom rovnako ako s CityBusom, nie?

Re #16368 Spectre: Skoda ze dnes nepojdem do skoly cez rannu cez spicku, hned by som si to spocital v 202.

Re #16369 Tomas: Keby mali problem iba s odlepenou listou, tak by sme CityBusy privitali s radostou 🙂

Re #16378 Tomas: Ked tuknes plech, tak ho mozes vyklepat, ale umelu hmotu musis vymenit 🙂 Umela hmota sa dlho v DPB neuzivi..

Spectre a m@rtin: To sa mi iba zda, alebo mi naozaj vodic hovoril, ze ten CityBus ma VOITH?

Re #16391 m@rtin: Mne sa v Koline nezdali byt cesty lepsie ako v Bratislave.. A vseobecne som si vsimol, ze v CR su niektore cesty horsie ako v SR.
Reakcia na: m@rtin #16366:


Ak dakedy prides do BA, tak ti odporucam uz pomaly legendarnu linku cislo 39. Do nej sa skutocne sem-tam narve i vacsi pocet ludi ako je uvedene na stitkoch od vyrobcov. Darmo, vysokoskolaci su celkom solidarny a tak si posadaju po dvoch na jedno sedadlo, postavia sa do vs. vyklenkov a zakuti kt. nase busy poskytuju aby sa mohli odviezt i dalsi ich suputnici.

Re #16371 m@rtin:

Uplny suhlas (ked hovoris o doprave a nie o prahe/cechach tak je s tebou fayn rec), kupit dodavku VP busov na uhasenie stavu kt. tu mame + nakupit par NP na testovanie. Po roku-dvoch kupit este znova VP a uz aj 20-30 NP. Z NP sa mi tiez Solaris - ono bratislavske cesty su skutocne tankodrom (prednedavnom som na aute menil rameno... 😞 )

Re #16372 Tomas:
Samozrejme ze na NP jedna znacka s jednym typom. No ten typ treba vybrat na zaklade mnohych skusenosti, kt imho neziskas mesacnym testovanim, udaje z inych miest uz zdaleka nie su take vhodne. A da sa spravit specializacia vozovni (napr. Trnavka NP; Petrzalka, Krasnany VP) a je to. Ale s tych dielni by nemohlo ostat nic okrem plota kt. su obohnane.

Re #16368 Spectre:
Moje skusenosti hovoria ze pocet ludi odvezenych posledno 39inou z Ml.Doliny do mesta v den ked je na mlynoch dajaka dobra (Trafoteka, Bazant na Mlynoch,...) je na zapis do Guinessovej knihy.

Re #16346 J:

ad 1) neviem ci spaleny starter za 100K korun hradi poistovna ... a zaruka netrva vecne, a i veci kt. zhoria v zaruke sa sem-tam prisiju na zle pouzivanie - sadzba havarineho poistenia na slovensku zohladnuje niekolko veci (podstatne su dve: cena nahr.dielov a koeficient kradnutia daneho vozidla) a teda drahsie nahr.diely zvysia sadzbu poistneho a teda rastu naklady na prevadzku.

ad 2) a ked lehota bezplatneho servisu skonci, tak potom bude treba robit udrzbu v dielnach alebo platit vela penazi MB. Ono cely bezplatny servis pre DPB je imho prave velmi dobry point ako opit cloveka rozkom - NEBER TO OSOBNE!!! To ma vyznam ked niekto kupuje jedno ci niekolko vozidiel, kde s nedaju statisticky predpovedat naklady na udrzbu a prip. opravy, ale pri velkej serii (radovo stovky) to uz straca vyznam - tam sa jendoducho to prevadzkovych nakladov rozlozi i cast na vacsie opravy... Keby sa kupovalo niekolko MBciek, tak outsorcovany bezp.servis vyznam ma, pri nakupe 50 ks v prvom roku a vyhladovo 200 ks je to imho zo strany DPB nevyhodne a zo strany slovenskeho zastupenia mercedesu velmi vyhodne. ;-))

ad 3) to je fakt, preto treba byt velmi napozore ako to dopadne - i tak sa obavam ze zasa zauraduje korupcny argument 😞. Dufam ze sa mylim.

ad 7) Neviem...ja si myslim ze cesty a pristup ludi (zamestnancov i cestujucich) v BA vobec nie je dobry a nemam informacie ze by sa Citaro nejako tvrdo skusalo v porovnatelnych podmienkach. Ja si osobne myslim ze nakup 1-5 ks akehokolvek vozidla rok dopredu je nutnou podmienkou skutocne dobreho nakupu. Na zaklade rocnych udajov sa uz da vyhodnotit spotreba, spolahlivost... Na zaklade mesacneho testovania nie, a udaje z ineho mesta tiez nie su to prave orechove

ad 😎 pravdu vravis, ak vies o ponukach na zlavy a bonusy od konkretnych vyrobcov pre Bratislavu tak sem napis. Ja (a asi ani ostatni) o nich nevieme a tak ich nemozeme zahrnut do porovnavania. A ak si myslel bezplatny servis od MB, tak ten je z velkej casti zahrnuty v nakupnej cene.

Citybus skutocne nie je to najlepsie co na trhu je (ved koncepcia je to stara uz 10 rokov), ale transformujuci sa podnik v transformujucej sa krajine sa nemoze hrat na vykladnu skrinu! Citara by urcite urobili lepsiu sluzbu, len sa vo mne vynara otazka ze ci pri sucasnej fin.situacii mesta/VUC/republiky je vhodne investovat tak vela penazi do a-busov. Pisal si o dobrej cene na MB - napis konkretnejsie, snad sam uznas ze k takejto info tazko mozme zaujat nejake stanovisko.

Re #16380 J:
ad 😎 dlhe lakte - mne to evokuje skor urcite pretlacenie po menej oficialnych linkach - nemusi to byt hned korupcia, staci i lahsia forma klientelizmu. Ale toto sa deje pri kazdom vacsom obchode u nas i v zahranici. 😞

Vazeni, kto sa docital az sem ma u mna velke uznanie a vyhladovo by som s nim snad zasiel i na dajaku kofolu / pivo nex sa da pokecat o podobnych i inych veciach zoci voci.
Reakcia na: Tomas #16362:
vies, ja poznam dost vela vozov takych, ktore obcas vymaknem jazdit tak ze uplne nadhera a obcas sa to ledva vyteperi na most a pod. A ono to nie je tym, zeby bol voz blby, ale tym ako s tym ten ktory vodic jazdi...

Re #16379 Spectre: hmm najlepsie zohnat stare RTOcky, ROcky, a podobne muzealne exponaty, tie co sa ciest tyka a aj neudrzby vydrzia toho este viacej 😛

Re #16380 J: Ano, mas pravdu, je lepsie mat kratsi voz v hustejsom intervale... Ale ono aj ked to kompetentni ktori o tom rozhoduju pochopia, dalsia vec este je ze ci to aj zaplatia (pretoze musis zaplatit viacej vodicov a aj naklady na PM sa ti zdvihnu)
A skus si spomenut kam boli nasadzovane 15m busy ktore boli v BA... ak si dobre pamatam, tak prevazne na klbove, znacne vytazene linky a nie na linky kam by sa taky voz naozaj zisiel...

Re #16394 Tomas: no moj dojem z citara bol taky, ze to je bus niekam, kde v spicke v nom cestuje ludi tolko, ze akurat obsadia sedadla na sedenie a mozno ich neake male (jednociferne) cislo stoji... V Bratislave mas problem ze na vacsine spojov mozno akurat tak cestujuci stoji na jednej nohe a aj to nie svojej a z autobusu couhaju ruky a nohy cestujucich ktory sa tam nezmestili cely...
A v zadku som sa inac citil trocha stiesneno, inac v pohode... (akurat tie zavory co boli vpredu sa divym ze nik neurval 🙂 )
Ako som pisal kusok vyssie, zhustenie intervalu pri mensom buse by bolo dobre, ale... (to by mohli rovnako zhustit interval aj pri sucasnych busoch a preco sa deje skor opak a interval sa zrieduje ?)

Re #16397 Tomas: vsetko sa rozsype, skor ci neskor, a pokial je to pretazovane ako v BA, (ne)udrzba ako v BA a jazdi to po terenoch ako v BA, tak by sa ti tu do 3 rokov rozpadol asi aj tank...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.