Reakcia na: Vladimír #16347:
No neviem, mne to tak v k9xx neprislo sorry. Prisiel mi tam presne taky rozdiel ako medzi K2 a K2S. Ale stale lepsie, ako vraky, co tu jazdia. Kludne ti odpustim , ale neviem co si tym xcel povedat. Ved v prispevku #16320 som pisal defacto to, co ty. A mne osobne sa lepsie jazdi vo VP vozox ako NP - su pohodlnejsie - pre mna.Svojim prispevkom #16341 som xcel len povedat, ze aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute.
tulenique
Ak dakedy prides do BA, tak ti odporucam uz pomaly legendarnu linku cislo 39. Do nej sa skutocne sem-tam narve i vacsi pocet ludi ako je uvedene na stitkoch od vyrobcov. Darmo, vysokoskolaci su celkom solidarny a tak si posadaju po dvoch na jedno sedadlo, postavia sa do vs. vyklenkov a zakuti kt. nase busy poskytuju aby sa mohli odviezt i dalsi ich suputnici.
Re #16371 m@rtin:
Uplny suhlas (ked hovoris o doprave a nie o prahe/cechach tak je s tebou fayn rec), kupit dodavku VP busov na uhasenie stavu kt. tu mame + nakupit par NP na testovanie. Po roku-dvoch kupit este znova VP a uz aj 20-30 NP. Z NP sa mi tiez Solaris - ono bratislavske cesty su skutocne tankodrom (prednedavnom som na aute menil rameno... )
Re #16372 Tomas:
Samozrejme ze na NP jedna znacka s jednym typom. No ten typ treba vybrat na zaklade mnohych skusenosti, kt imho neziskas mesacnym testovanim, udaje z inych miest uz zdaleka nie su take vhodne. A da sa spravit specializacia vozovni (napr. Trnavka NP; Petrzalka, Krasnany VP) a je to. Ale s tych dielni by nemohlo ostat nic okrem plota kt. su obohnane.
Re #16368 Spectre:
Moje skusenosti hovoria ze pocet ludi odvezenych posledno 39inou z Ml.Doliny do mesta v den ked je na mlynoch dajaka dobra (Trafoteka, Bazant na Mlynoch,...) je na zapis do Guinessovej knihy.
Re #16346 J:
ad 1) neviem ci spaleny starter za 100K korun hradi poistovna ... a zaruka netrva vecne, a i veci kt. zhoria v zaruke sa sem-tam prisiju na zle pouzivanie - sadzba havarineho poistenia na slovensku zohladnuje niekolko veci (podstatne su dve: cena nahr.dielov a koeficient kradnutia daneho vozidla) a teda drahsie nahr.diely zvysia sadzbu poistneho a teda rastu naklady na prevadzku.
ad 2) a ked lehota bezplatneho servisu skonci, tak potom bude treba robit udrzbu v dielnach alebo platit vela penazi MB. Ono cely bezplatny servis pre DPB je imho prave velmi dobry point ako opit cloveka rozkom - NEBER TO OSOBNE!!! To ma vyznam ked niekto kupuje jedno ci niekolko vozidiel, kde s nedaju statisticky predpovedat naklady na udrzbu a prip. opravy, ale pri velkej serii (radovo stovky) to uz straca vyznam - tam sa jendoducho to prevadzkovych nakladov rozlozi i cast na vacsie opravy... Keby sa kupovalo niekolko MBciek, tak outsorcovany bezp.servis vyznam ma, pri nakupe 50 ks v prvom roku a vyhladovo 200 ks je to imho zo strany DPB nevyhodne a zo strany slovenskeho zastupenia mercedesu velmi vyhodne. ;-))
ad 3) to je fakt, preto treba byt velmi napozore ako to dopadne - i tak sa obavam ze zasa zauraduje korupcny argument . Dufam ze sa mylim.
ad 7) Neviem...ja si myslim ze cesty a pristup ludi (zamestnancov i cestujucich) v BA vobec nie je dobry a nemam informacie ze by sa Citaro nejako tvrdo skusalo v porovnatelnych podmienkach. Ja si osobne myslim ze nakup 1-5 ks akehokolvek vozidla rok dopredu je nutnou podmienkou skutocne dobreho nakupu. Na zaklade rocnych udajov sa uz da vyhodnotit spotreba, spolahlivost... Na zaklade mesacneho testovania nie, a udaje z ineho mesta tiez nie su to prave orechove
ad pravdu vravis, ak vies o ponukach na zlavy a bonusy od konkretnych vyrobcov pre Bratislavu tak sem napis. Ja (a asi ani ostatni) o nich nevieme a tak ich nemozeme zahrnut do porovnavania. A ak si myslel bezplatny servis od MB, tak ten je z velkej casti zahrnuty v nakupnej cene.
Citybus skutocne nie je to najlepsie co na trhu je (ved koncepcia je to stara uz 10 rokov), ale transformujuci sa podnik v transformujucej sa krajine sa nemoze hrat na vykladnu skrinu! Citara by urcite urobili lepsiu sluzbu, len sa vo mne vynara otazka ze ci pri sucasnej fin.situacii mesta/VUC/republiky je vhodne investovat tak vela penazi do a-busov. Pisal si o dobrej cene na MB - napis konkretnejsie, snad sam uznas ze k takejto info tazko mozme zaujat nejake stanovisko.
Re #16380 J:
ad dlhe lakte - mne to evokuje skor urcite pretlacenie po menej oficialnych linkach - nemusi to byt hned korupcia, staci i lahsia forma klientelizmu. Ale toto sa deje pri kazdom vacsom obchode u nas i v zahranici.
Vazeni, kto sa docital az sem ma u mna velke uznanie a vyhladovo by som s nim snad zasiel i na dajaku kofolu / pivo nex sa da pokecat o podobnych i inych veciach zoci voci.