Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #16423:

Světlo světa spatřilo vládní rozhodnutí o podpoře obnovy vozidel MHD. V letech 2001–3 má tak do dopravy přijít dotace o celkovém objemu 1,1 miliardy Kč každý rok. Z toho do MHD cca 0,7 a zbytek na linkové autobusy. Na nové tramvaje, trolejbusy a autobusy MHD by tak měl stát přispívat cca 30 % jejich ceny, u nízkopodlažních vozidel dokonce 50 % ceny. Stát má přispívat i na rekonstrukce starších vozů. V letech 1998 až 2000 stát přispěl na vozidla MHD celkovou částkou 1,5 miliardy Kč. Pro následující léta tedy jde ze strany státu o dosti podstatný nárůst, i když na zásadní obnovu vozového parku našich DP to stačit nebude (dle deníku Rovnost z 14. 7. 2000).
Reakcia na: PvvS #16421:
Ak mysliš, že DP má vyššiu dotáciu, ak kúpi NP vozidlo alebo trolejbus, nie je to tak. Skrátka, dostaneš a prachy a kúp si čo chceš. A tak si každý spočíta, že lacnejšie vyjde NP bus.

K BRATISLAVE:
Dosť veľká diskusia sa tu prehnala. Poniektorí vystihli a zopakovali aj môj názor. Jednoznačne treba pre MHD viac nových autobusov ako 100. A na samé NP vozidlá jedak nemáte prachy a jednak nemáte dôvod. To chcete k Vodostavu, k Štátnym lesom alebo na Žabí majer posielať NP Citará. Bratislava ešte dlho bude potrebovať VP autobusy, pretože nie je vo finančnej situácii, aby si ich mohla dovoliť. Ak bude kupovať len tie, bude to na úkor početnosti dodávok a tým aj NA ÚKOR KVALITY MHD.
Ja vám opakujem, že cestujúci radšej príjme ak na linke bude mať samú Karosu B961 ako keby mala byť zmiešaná výprava Ik283 + kĺbové Citaro!
Budem sa opakovať, ale obnova vozidlového parku napr.
2003 - 50 ks Karosa B950
2004 - 50 ks Karosa B950 + 10 ks NP
2005 - 50 ks Karosa B950 + 20 ks NP
2006 - 30 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2007 - 15 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2008 - 10 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2009 - 50 ks NP
Reakcia na: si #16353:
Prosím Ťa, na automatické zatváranie dverí Citara sa vykašli, to nevypovedá o vhodnosti/nevhodnosti autobusu do BA. Som si takmer istý, že v prípade kúpy si DPB objedná Citará s klasickým zatváraním dverí vodičom.

Re #16355 Tomas: Dovolím si pochybovať o tom, že 15m a 18m bus je porovnateľný, čo sa týka kapacity. A nezabúdaj aj na pomer kapacity a počtu dverí, čo hraje v neprospech 15m busov.

Re #16362 Tomas: Vlečenie sa CityBusu do kopca si v BA neviem vysvetliť. Môžem potvrdiť m@rtinove slová, že na pražskej L200 do Bohníc to do kopca trieli na plno. Buď s tým vodič nevedel alebo nechcel rýchlo jazdiť... Fakt neviem.

Re #16364 Tomas: Ak je 15m pre bratislavské ulice šikovnejší, pre má za ňma ho kupujte. Lenže je nutné primerane skrátiť intervaly medzi spojmi. Obávam sa však, že to sa nestane.

Re #16380 J: Kašli na to, či sa kĺb do obsaditeľnosti vozidla ráta alebo nie, lebo ľudia v ňom aj tak budú stáť a teda klbák bude mať vždy - vždy - vždy podstatne vyššiu kapacitu ako 15m bus.

Re #163882 m@rtin: No dovoľ? Kde my máme v Prešove 13 ročné Karosy bez GO? Samozrejme, že generálkované boli. Ale fakt je, že tie bratislavské ani pred GO ani vzdialene nepripomínali.

Re #16410 Tomas: Neboj sa, od budúceho roka (po vstupe do EU) žiadna povinnosť kupovať len NP busy neexistuje.

Re #16411 Anndy: Agory v Paríži tiež vydržia dlho, lebo nejazdia denne. Na Slovensku musí nový bus jazdiť každý deň od rána do večera a to City Bus nenesie dobre.
Jenom jeden dotaz :
Jaký jsou v SK dotace na nákup nových vozidel ? kolik procent na Vp, kolik se připočítává na NP, kolik je na elektrickou trakci ? Možná kdyby s eto spočítalo, tak rozdíl nezi Karosou 95x a solarisem by nemusel bejt až tak markantní. O MB bych asi neuvažoval. Mně osobně se zatím jeví asi nejlíp Solaris a to v obou trakcích .

Jinak jak jsem slíbil asi před 3 stránkama tak tady jsou fotky z předváděčky Trolin 12 a 15 v Ostravě.
http://pvvs.aktualne.cz/ sekce ostrava. Jenom upozornění fotky jsou rovnou z digifoto a maj okolo 200 kB .
Reakcia na: tr3mp #16416:
hehe inak - ked tak popisujes tvoje auto - tak kurenie sa tiez neda v niektoryx busox vypnut, alebo zase zapnut - takze ty vlatne preto xodis MHD, lebo jej sucasny stav sa rovna tomu auto z roku 74 :DDDDD
Reakcia na: tr3mp #16418:
hmm, no ved ja nemam afto este (ale uz sa na tom pracuje) a tak som odkazany len na mhd. No ale mne inak nevadi samotna jazda vo vozidle MHD - to sa vacsinou da 85%. Nemusim sediet. Mne najviac na mhd vadi to, ze musim prestupovat a medzi prestupmi vzdy cakat priemerne 10min a viac. A tiez, ze ked niekam xcem ist som viazany casovo na mhd (napr. 2300 posledny odxod - sak to je smiesne -nie sme na dedine, kde sa xodi so sliepkami spat). Alebo mimo spicky 15-20min interval - nespolahlivost. Toto vsetko mi na nasej MHD vadi. Spinu, zimu, saunu a tak - to by som prezil este ako tak. Lepsie spinavy a studeny bus, ako ziaden (bohuzial).
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16417:
Jasné, že si robím srandu 🙂 Ja na cestu mesta auto zásadne nepoužívam, lepšia je MHD (nemusím po celom dni sedenia v robote ešte aj sedieť v aute, ale pohodlne stáť v autobuse 😉
Reakcia na: tr3mp #16416:
jezis - ja som vedel, ze sa niekto takto ozve 😃. A viem, ze to myslis s nadsazkou. Ale aj tak vsetkym nevyhovies. Ale to co mas ty - tak to ma malo ludi - povedzme si to uprimne. A tu nejde o to, aby ludia nekupovali auta, ale aby castesie na cestu do mesta pouzili MHD namiesto svojho auta. Ale to ty urcite vies 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16413:
"aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute." - cize ako napr. lada 1500 (moj pripad) rok vyroby 1974, kurenie, ktore sa neda vypnut a pod. ;-)))))) ale citim sa v nom fajn - okrem ineho sa s nim super jazdi po poli, ma pomerne vysoko podvozok 😉
Reakcia na: Tomas #16412:
no ved slovo hadka som nemyslel v negativnom zmysle 🙂.

Ja mysilm, ze to nebude take zhave s tymi normami EU. Ved sa to tu uz rozoberalo - niekto si myslim dal tu pracu a nasiel, ze ziadna norma neudava, ze len NP busy sa musia kupovat. A poxybujem, ze by sa nejaka norma v EU zaoberala, ci ma byt nejaka fotobunka niekde - heh 😃 (aj ked by sa to dalo od prebujnelej socialno-lavicovej infrastruktury a byrokracii EU cakat 😞 ).
Videl si nejaku fotobunku v citybuse? A nemyslim, ze by si v CR mysleli, ze do EU nevstupia.
Hmm. Ja som si doteraz myslel, ze Mercedes znamena kvalitu. A myslel som si aj ze kvalitne veci vydrzia dlhsie (samozrejme ak sa o ne staram ako sa patri) 🙂

Dielenskych pracovnikov by som nevyhadzoval.. Nikoho z dpb - hromadne prepustanie ma svoje uskalia. Spravil by som to tak, ze by som kazdemu dal znova skusobnu dobu 3 mesiace (spravit by sa to dalo... po hlbsom audite v dpb urcite) a ludia by mali na vyber. bud sa polepsis alebo poletis...
Reakcia na: Vladimír #16347:
No neviem, mne to tak v k9xx neprislo sorry. Prisiel mi tam presne taky rozdiel ako medzi K2 a K2S. Ale stale lepsie, ako vraky, co tu jazdia. Kludne ti odpustim 🙂, ale neviem co si tym xcel povedat. Ved v prispevku #16320 som pisal defacto to, co ty. A mne osobne sa lepsie jazdi vo VP vozox ako NP - su pohodlnejsie - pre mna.

Svojim prispevkom #16341 som xcel len povedat, ze aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #16411:
Tu sa nikto nehada to je iba diskusia kto ma aky nazor na to..:-)
Keby sa kupilo Citaro tak tam ta fotobunka bude...Lebo takisto to splna EU.
heh - mam divny pocit, ze sa zbytocne hadate, aky bus. Ved je to jedno. A pride mi uplne uxylne rozmyslat, ze voz podla udrzby kupovat (myslim tej nasej v DP). Take vozy, ktore sa opravuju len kladivom a same sa uz nevyrabaju nikde na svete na zapad od nas.

Osobne si myslim, ze pred kupov busov (jedno akyx) treba so starymi vrakmi vyhodit vacsinu dielenskyx pracovnikov DP (aj s ix veducimi) a s novymi vozmi kupit aj novyx pracovnikov. Potom bude jedno ake vozy to budu. Pri dobrej udrzbe nie su nase cesty az taky problem - to by som sa nebal.

Ak sa nezmeni pristup DP k udrzbe a k vlastnym dielenskym lenivcom (slovo pracovnik sa neda pouzit - lebo je od slova pracovat, co tito nerobia) tak lutujem kazdy autobus novy, ktory sa sem kupi. A navyse to bude nebetycne vyhadzovanie penazi.

Ale sa priznam - mne by sa najmenej pozdavalo, ak by sa tu nakupili CityBusy. Viezol som sa s nimi v cexax a nijako ma nenadxli v ani jednej verzii. Ale lenive sa mi v prahe, ani vo Varoch nezdali - rozhegane - to hej, ale lenive nie.

Fotobunka. Preboha - ved si u vyrobcu mozem objednat, co xcem a co nexcem, aby bolo vo vybave.

Precpanost - dovolim si tvrdit, ze agory vydrzia v parizi preto tak dlho, ze tie busy nikdy nevideli naraz tolko cestujix, ako maju na stitkox napisane. Kdezto u nas by to zazivali 70% casu svojej sluzby.

Celkovo mi to vychadza tak, ze pokial sa neudeju zasadne zmeny v samotnom DP, nielen v starosti o vozovy park, ale aj v linkovom vedeni a vlastne vo vsetkom - tak akekolvek kupovanie novyx vozov bude vyhadzovanie penazi von oknom.
Reakcia na: Z #16409:
No to je pravda,ale zevraj by sme mali splnat normy EU...:-)Takze neviem ci sa este budu kupovat schodikove busy:-I
😃 Jeeej-teraz je to D I S K U S I A, ako sa patri!!! :o)

Pridavam zaujimavy link-z neho je aj ten predosly, co som posielala vcera :o)

Nazor na oba testovane CB priamo z terenu:kratky je v pohode, ale dlhy netahaaaa...
Objektivne nemozem posudit, zatial som nemala moznost zviezt sa 😞 Skoda 😞

Robila som minuly tyzden malu "sondu v terene" - nazory vodicov busov na nizkopodlazaky.Vysledok:skepticke 😕
V mnohom sa priklanam-moj osobny zaver je ten, ze ci sa kupi pre prevadzku v BA nizkopodlazak alebo klasicky "schodikovy" voz, stav povrchu nasich vozoviek ho premeni na srot skor, ako pocasie, vandali alebo posobenie inych "uslachtilych" sil 😕
Povrch v Devine je uz roky v ubohom stave-tam je doslova nemozne zaroven dodrzat limit a byt ohladuplny k vozu! Tam ma vodic iba na vyber-bud jedno, alebo druhe! Urobme priklad: Petrzalka po zakupeni nizkopodlazneho klboveho autobusu (je jedno, akeho typu-je to len ilustracia) ho vypravi na vikendovu premavku linky 29. Je to fajn, lebo na Devin sa vozia aj zahranicni navstevnici, cize podnik sa dobre prezentuje. Ale-zabocime na vjazd do Devina a je NEMOZNE prejst bez ujmy na vozidle pri takych vytlkoch!!! A dodavam, ze vodic nesie HMOTNU ZODPOVEDNOST za zverene vozidlo! Bolo by velmi zodpovedne, keby sa do vypisania tendra zladila spolupraca medzi DP a spravcom komunikacii - mam na mysli to, ze kym DP zakupi nove autobusy, bude aspon cast ciest (aspon tych najhorsich) v dobrom stave. Veci by to pomohlo na nezaplatenie!!!
Myslite, ze je mozny takyto druh spoluprace? Ved obe zlozky-domnievam sa-maju ako spolocneho menovatela Magistrat. :o)
Reakcia na: Andy #16401:
No napisal si to sem ako by si sa s tym Citybusom nevozil:-)Dobre si vcera videl co je to za serbel.Ten serbel sa uz teraz rozpadava:(Ale ved ked chces Citybus tak prosim.To bude najvacsia blbost aku by DPB mohol urobit!!!Inak este jedna poznamocka v tej kabinke sa tlacis ako hovado.Je tam pekne malo miesta:-(No ked uz nemyslia ani na vodicove pohodlie tak to uz je moc:-(
Reakcia na: J #16398:

ale to je uplne jedno v akej značke sa cestujúci vezie, ked samozrejme porovnávaš porovnbateľne parametre (nizkopodlažnosť, obsaditeľnosť, pohodlie...) Nikto nebude ráno ked sa ponáhľa do práce čakať kým mu príde Mercedes a zatial pustí 3 spoje, kým mu príde vytúžený medák???
Myslím že ludom bude jedno v akej značke sa vozia, pokial budú spoje chodiť na čas... atd..
Reakcia na: J #16393:

🙂 kúpi sa to z čoho bude najvyššia provízia pre členov výberovej komisie, tak ako to bolo doteraz vždy v BA pri výberových konaniach !!! (spalovňa, osvetlenie...)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.