utešovať sa porovnaním akéhokoľvek vozidla čo je vyrábané po roku 2003, že :"je to lepšie ako KarosaB7xx/Ikarus4xx" je teda sakra mizerná cena útechy. Porovnával by som iba ak tak vzájomne to čo sa dnes vyrába. To, že čo dnes výjde zo závodu má byť lepšie ako to čo bolo predtým by mala byť samozrejmosť, ak to tak nie je, tak ruky od toho preč.
Zaujímalo by ma ale čo je ten "centrálny klimatizačný obeh"? Je to nejaké špeci vyhotovenie klimatizácie, či čo? Možno trepnem od veci ale podľa mňa klíma v SORe je na prd, lebo fúka priamo na ľudí prúd studeného vzduchu, čo má rovnaký efekt ako keď človek stojí v prievane a vieš čo sa stane človeku ak stojí v prievane. ?
no.ev.di. : upresnenie "cúvania". Aby som Ťa ešte uviedla na správnu mieru: veta s cúvaním bol slovný zvrat, používaný medzi profesionálnymi vodičmi. S linkovými autobusmi sa v premávke cúva minimálne. Slovný zvrat sa používal v zmysle, ak niekto tvrdošijne obhajoval niečo, s čím nemal praktické skúsenosti, bolo mu jednoducho povedané, aby to netvrdil, keďže profesionál má viac nacúvané ako dotyčný najazdené dopredu. Táto poznámka nemala byť na zneváženie, možno skôr na zamyslenie - prípadne na jemnú korekciu niektorých svetáckych vyjadrení. Ďakujem za pochopenie. ?
Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
aký má súvis rozhodnutie dopravcu čo bude kupovať s tým, že si s ním cúvala? ?
Re #163991 tbus: fakt zaujímavé... čiže budeš mať klbáky 5 dní v týždni vo vozovni iba tak odstavené, hej? ? už dakto navrhoval, že Trnava by mala mať klbáky a zotreli ho s tým, že je to blbosť aby iba kvôli špičke počas školského roka, kupovala SAD TT klbák, keď im bude mimo špičky a cez víkendy stáť. Moc vymýšľaš ? stačia kĺby, iba zlepšiť interval. Až bude interval s kĺbami 3-4min, potom hovor o nasadzovaní dvojklbákov.
Figu vieš tak ty. A čím ďalej tým viac ľutujem, že sa príspevky od teba a reakcie na ne nedajú skryť, lebo mám aj inú robotu, ako tu čítať každý deň 100 príspevkov, z ktorých je 80 o tebe.
Čo je slovíčkarenie? Jednoducho toto cestovanie zadarmo na základe dovŕšenia veku je absolútne neadresné. Človek s minimálnou mzdou, ktorý poctivo pracuje a má čistý príjem nižší ako dôchodca musí platiť a dôchodca nemusí? A presne ako ti povedal Valec, nijakú inú službu nemá dôchodca zadarmo.
Prečo by dvojklbáky museli povinne jazdiť aj cez víkend? Predsa aj v súčasnosti v skoro každom meste (a aj na prímeste) sú linky kde sú cez PD kĺby, a cez víkend krátke vozidlá, a kĺby cez víkend stoja v garáži. Tak v Prešove by jazdili dvojkĺby, a cez víkend kĺby ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA