Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Z #163982:
vieš figu v akej súvislosti som povedal čo som povedal. Na tomto fóre padla totiž veta, že dopravcovia volia SOR aj pre blízkosť, teda príchod servisákov SORu vraj netrvá tak dlho ako značiek Irisbus, MAN, Mercedes, či Solaris. Teda ak aj toto dokáže zavážiť pri rozhodovaní pre danú značku, tak potom sú prípady, ktoré to vyvracajú. Myslíš si, že keby bol SOR Slovenský, že by sa na neho Česi tak lepili? Nebuď naivná ?
Reakcia na: no.ev.di. #163980:
A prečo by mali byť vo väčších mestách povinne predpísané??? Vozy sa predsa kupujú na konkrétny typ linky a nie do typu mesta. Aj v miliónových metropolách sa nájdu linky stavané na minibus a aj v päťdesiattisícovom meste môže byť linka na klbák.

Ja osobne by som do Prešova namiesto klasických trolejbusových klbákov kupoval dvojklbáky - PLNE by sa tam uživili.
Reakcia na: Ámos #163953:


A mesto ma tie peniaze odkial?
Reakcia na: no.ev.di. #163980:
Milý bratu, Ty rečníš ako Cicero - ale v medziach, ako keby si pochodil všetky dopravné podniky v európskych metropolách a poznal ich koncepciu práce. Ako môžeš hodnoverne prezentovať, čo vadí alebo nevadí dopravcom vo Švédsku? Váha Tvojich argumentov sa takýmito tvrdeniami "naverímboha" prepadáva stále nižšie...

Tiež reakcia na Valca je fakt kvalitným odborným príspevkom do diskusie... ?
Reakcia na: ufo #163978:
Z pohľadu vodiča, aj keď ten tu nie je podstatný, ale pre ilustráciu: súčasne palubáky ok, ale ak je tam dvojfarebný display 20*4 znakov, malý font a 20 štvorcových tlačidiel oveľkosti pár cm, zakiaľ čo je na svete plnofarebný display s rozmermi podstatne väčšími a k tomu dotyková obrazovka, plus to bezdrôtové získavanie a odovzdávanie ľubovolných dát z a do PP.. tak to je obrovský rozdiel.
Reakcia na: Petto #163968:
už viem a ospravedlňujem sa, že som kecal blbosti, pomýlil som si to s jedným zo štyroch 12-metrákov čo tam majú a jazdia kade tade. Treba uznať, že je oveľa lepší pidi Citelisík 10.5 než 10.5m SOR, ktorý je LE, so schodami k vyvýšenej časti. SOR má de facto 10.5 a 9.5 iba BN,B,C a CN. Keby sme počkali, mohli sme mať lepšie vozidlá, Citelis nie je tak strašné vozidlo ako sa hovorilo, postačili by lepšie vetracie okná.

Re #163971 Vladimír: 1.+2.+3. = nie. Teda mám uveriť tomu, že 5-dveráky by mali byť povinne predpísané vo všetkých väčších mestách? Teda asi v Brne nerobia dobre keď nemajú 5-dverový SOR, a takisto vo Francúzsku, Švajčiarsku, či Nemecku alebo Švédsku ? Takí Švédi sa na Libchavské "maringotky" vykašľú a radšej budú spolupracovať so Solarisom. Zaujímavé, že tu dopravcom vo Švédsku nevadí ani to, že závod majú od ruky cez Baltské more, hoci doma majú výrobcu autobusov Volvo.

Re #163972 Valec: nech sa pepíci vozia aj na fúrikoch, keď musia kupovať SOR iba preto, že je to ich domáci výrobca, ich problém, že sa budú voziť v takých low-cost-shitoch.
Reakcia na: ufo #163978:
Ale aj BS100vky sú už morálne zastarané zariadenia, aj keď si to mnohí nechcú pripustiť. Aby sa v dnešnej dobe bezdrôtových technológií zapisovali údaje na kartu, ktorú treba na konci služby odovzdať, aktualizácia nahratých grafikonov asi tiež neprebieha bezdôrotovo, neviem si predstaviť ako by fugovalo denné (a časom možno aj online) odovzávanie a nahrávanie dát z čipových kariet cestujúcich (napríklad také internetové plnenie elektronickej peňaženky).... A keď je možnosť získať nové len s 5% spoluúčasťou, tak myslím že nie je o čom. Upgrade súčasných palubákov tak, aby zvládali nové funkcie by si musel DPB zaplatiť komplet zo svojho a bolo by to určite viac, ako tých 5%.
(Tu si treba ozrejmiť jednu vec. V minulosti bol spracovaný projekt na výmenu týchto zariadení. Prečo to bolo práve takto už dnes radšej neriešme. V súčasnosti sú dve možnosti, buď nové palubáky a označovače, alebo nič, teda žiadne trolejbusové trate, žiadne preferencie, proste nič. )

Proti tabuliam samozrejme žiadne výhrady nemám, tie naozaj nemajú konkurenciu (možno akurát tie vnútorné teplomery sa kazia na môj vkus až veľmi, ale dôvod netuším).
Reakcia na: Valec #163977:
OK, palubné počítače BS100 sa chystajú meniť, ostatné platí - nie je to potrebné a už vôbec nie v súčasnej situácii.
Reakcia na: 810zssk #163975:
Tak ked si to mohli v HK dovoliť, asi to až toľko stáť nebude. Ale hádať sa nejdem, ja ceny nepoznám. Každopádne mi to príde lepšie aj praktickejšie ako súčasný BUSE teplomer.

Re #163976 ufo: A kto sa tu chystá meniť informačný systém? Meniť sa mali len vybavovacie zariadenia.
Reakcia na: Valec #163974:
Myslím, že nikto si tu nemyslí, že máme svetovú špičku. Skôr si tu dosť ľudí uvedomuje, že informačné systémy DPB nepatria medzi to, čo je potrebné v najbližších rokoch kompletne meniť.
Reakcia na: Valec #163974:
Co sa toho bocneho displeja tyka.. som presvedceny, ze pri vybani celeho vozoveho parku ti to kludne vyrobi aj BUSE. Problem je, ze taketo velke LCD displeje (alebo co to je) stoja velke peniaze, pricom podla mna nejde celkom o efektivne vynalozenie prostriedkov. Ale netvrdim, ze to nevyzera pekne (hoci sa mi o nieco viac paci riesenie z 15T).
Reakcia na: Valec #163972:
Pre lenivších vypichujem z galérie k článku najzaujímavejšie fotky:

Zaujímavá kombinácia odbavovacie systému (MOC a EMTest):
http://www.vlaky.net/upload/galeria/004525/121164.jpg

A pre tých, čo si myslia, že infosystémy ktoré máme sú svetovou špičkou:
http://www.vlaky.net/upload/galeria/004525/121182.jpg
(výrobcom je BUSTEC, pravdepodobne nejaká odnož BUSE, ale ako pozerám, tak produkty má zaujímavejšie) ?
Reakcia na: Vladimír #163971:
On samozrejme v Presove bol. Prstom na mape.
Reakcia na: no.ev.di. #163928:
Mám tri otázky:
1. Bol si niekedy v živote v Prešove?
2. Viezol si sa tam niekedy MHD?
3. Máš nejaké relevantné informácie o prepravných nárokoch, ktorým tamojšie trolejbusy čelia?

Ďakujem za odpoveď.
Reakcia na: Joyki #163927:
prečo masaker na 93, keď vlastne budú vyblokované ostatné (električkové) smery? 😉 myslíš si, že každý teraz pôjde 93 a nie na bus/tbus smerom "dolu"?
Re #163936 Ruslan: lolo angažoval komparzistu na hĺbenie vlakového tunela 😉
Re #163957 Ámos: ale nech si idú nakupovať, kedy chcú, keď nemôžu spať, len nech človek "zadarmo" neblokuje miesto "platiacemu", ktorý sa ani nedostane dovnútra...
Reakcia na: no.ev.di. #163964:
este ohladom tych novych 5dverakov , su to nove typy vozidiel , pokial SOR nebude mat daco navrch, Ikarus mu moze uz aj cenovo konkurovat. MAN este asi nie
Reakcia na: no.ev.di. #163966:
V predložených materiáloch (Návrh riešenia, Príloha) sa hovorilo o povrchovom vedení a jednotnom priečnom reze bulváru, čo znelo veeeľmi nebezpečne. Preto sme sa (OI Lepšia doprava) snažili presadiť pasáž v zmysle toho, že treba bezkolíznu trať a tam, kde nie je možné urobiť MÚ kríženia, musí byť preferencia. Takže aj v tomto smere je prijaté uznesenie výrazným vylepšením toho, čo bolo pôvodne navrhované.
Reakcia na: Martin Fundárek #163961:
a to chcú mať na tej trati do Petržalky fakt úrovňové križovania, či to iba tak dakto polemizuje? Lebo úrovňové križovania sú fakt blbosť. Konečne šanca mať bezkolíznu trať a oni začnú vyskakovať s takouto volovinou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.