Nie celkom. Kraťasy jazdia aj v takých japonských mestách, kde metro nemajú. Držia sa zásady - radšej krátke busy každých 5 minút ako dlhšie busy každých 10 minút. Na to samozrejme treba viac vodičov ... ale Japonsko je známe prezamestnanosťou.
Preto, že majú milión liniek metra, tak kĺbové autobusy nepotrebujú. Ani Švajčiari rozhone hlúpi nie sú a napriek tomu majú aj dvojkĺbové trolejbusy a tiež zrejme vedia prečo. ?
Súhlasím, bolo to sformulované dosť nešikovne. Chcel som iba povedať, že sa mi nezdá hospodárne, ak na niektorých linkách jazdia mimo špičky poloprázdne dlhé kĺbaky, že by som tam vtedy radšej videl nejaký kraťas, tak ako som to videl v iných mestách.
Japonci majú všeliaké vlastnosti, ale hlúposť k nim rozhodne nepatrí. Takže ak vôbec nemajú dlhé kĺbové autobusy, ale iba krátke (podobné našim Tedomom), tak zrejme vedia prečo.
Len doplním, zrušením existencie lístkov by sa samozrejme čosi ušetrilo, ale ani z ďaleka nie toľko koľko sa vyberie. Tie kecy, to bol Sulíkov žvást (asi taký, ako vraj minule na nejakej univerzite na prednáške pred študentmi zadrel, že 5000€ je mierne nadpriemerná mzda).
Na to, koľko % z nákladov pokrývajú tržby netreba vyznať sa vo financovaní, stačí si pozrieť výročné správy DPB. V roku 2009 to bolo 36 %, v roku 2005 napr. až 43 %, v roku 2003 46% (takže vidno čo robí dlhodobé nezvyšovanie cestovného).
Podľa informácie, ktorá raz odznela v TV a ktorá ma dosť prekvapila, prejazd jedného naloženého kamióna opotrebuje vozovku tak ako prejazd niekoľkých tisícov (!) osobných áut. Mercedes CC plný cestujúcich sa váhou príliš nelíši od naloženého kamióna, takže ak je uvedená informácia pravdivá, tak pre cesty v BA (ale aj v ľubovoľnom inom meste) sú frekventované prejazdy obrov typu CC z dlhodobého hľadiska hotovou katastrofou.
podla seba súdim teba. Ja viem, že ty, alebo ja, by sme po tom volebnom výprasku ani nevyšli z domu. LoLo Tunelly je však typ človeka, čo ho vyhodíš dverami a prilezie oknom ?
"dôchodci (bez ohľadu na vek)"
Takže armádny a policajný vyslúžilci by sa už po 45tke mohli voziť zadarmo? Nie, keď už majú byť podmienky rovnaké, tak nech majú všetci čo dovŕšia štátom určený dôchodkový vek:
- nárok na uričtú zľavu (počas celého dňa),
- bezplatné cestovanie mimo špičiek s tým, že v čase špičiek budú platiť plnú sumu.
Ja osobne nechvaľujem argumenty typu "tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo". Prečo práve cestovanie. Čo snáď dopravný socializmus ešte neskončil? Prečo im pekári nedavajú chlieb (štát sociálnu múku), elektrárne energiu, vodárne vou, mobilný operátori bezplatné volania....
Obzvlášť, ak je Bratislava jediným mestom (opravte ma ak sa mýlim), ktoré MHD týmto občanom úplne bezplatne poskytuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JeJe
Podľa informácie, ktorá raz odznela v TV a ktorá ma dosť prekvapila, prejazd jedného naloženého kamióna opotrebuje vozovku tak ako prejazd niekoľkých tisícov (!) osobných áut. Mercedes CC plný cestujúcich sa váhou príliš nelíši od naloženého kamióna, takže ak je uvedená informácia pravdivá, tak pre cesty v BA (ale aj v ľubovoľnom inom meste) sú frekventované prejazdy obrov typu CC z dlhodobého hľadiska hotovou katastrofou.