Reakcia na: PvvS #16329:
samozrejme ik280 by som nahradzoval len klbvym NP busom. Keby si kupil jeden Citybus, budes nanho potrebovat technologiu ako keby si ich mal 50, fixne naklady na vybavenie dielne sa ti rozlozia do väcsieho poctu autobusov, takze ta to vyjde relativne lacnejsie, a kupovat Karosy 950- tie sa dost lisia od Karos 741 732 , maju uplne ine motory atd, cize nasi dielenski pracovnici by sa museli ucit aj na tento autobus, takze pre nas by bolo lepsie vynechat tento krok a ucit sa na nieco perspektivnejsie, radsej ich ucit na jedno poriadne NP vozidlo, ako na dve vozidla (950 Citybus) Hold v BA je to komplikovane
Vladimír
Vy v BA totiž vždy čakáte na zázrak, ktorý situáciu vyrieši. Tu v tomto fóre väčšina zavrhujete metro a poukazujete na to, že netreba čakať desaťročia, ale už TERAZ začať budovať nové električkové trate a postupne ich zdokonaľovať do stavu, keď ich bude možné nazvať rýchlodrážnymi. Tým sa akútnosť metra na čas oddiali a do tej doby sa možno naň nájdu peniaze, resp. sa vyberie správny model a pod.
LENŽE
Na druhej strane to, čo odsudzujete, sami robíte s dodávkami vozidiel. Čakáte na zázrak (100 Citár a pod.), ktorý situáciu vyrieši. Nie! Myslím, že košický model je vhodný aj pre hlavné mesto. Netreba čakať, kým budem mať prachy na 100 NP (lebo to nebude nikdy) busov, ale už teraz začať rýchlo obnovovať vozidlový park. A z pomeru výkon/cena vychádza najrozumnejšie Karosa B950. Na najbližších pár rokov by som teda kúpil cca 70xB952 + 100xB961 a až potom, keď sa cestujúci nebude báť cestovať a DPB ako dopravcovi nebudú počas jazdy uhnívať autobusy, začnem dodávky NP autobusov.
A nebojte sa, cestujúci uvíta spočiatku aj novú Karosu. Prusúvať ho z Ik280 do kĺbového Citara nemá zmysel. Ak toto DPB a magistrát nepochodí, nikdy sa MHD v BA nepostaví na nohy. Zatiaľ to pochopili už v každom inom slovenskom meste.