m@rtin: No fakt je ten, že údržba je strašná, ale treba povedať, že vzťah zamestnancov k I4X5 je iný ako ku napr. Karosám či I28X. Takisto aj úplne prvý SOR je na tom viac ako veľmi dobre. No nechcem tvrdiť, že problém s údržbou tu nie je, len nie všetko je čierne alebo biele.
No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.
A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK
Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo
No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.
A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK
Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo
Z
Co sa tyka umiestnenia motora Citybusu-ak ma byt voz nizkopodlazny (uplne alebo ciastocne), nie je ine riesenie umiestnenia motora, ako takto "nastojato" v robustnom "zakonceni" vozidla. Motor, aby mal potrebnu silu na rozhybanie 18 metrov, nemoze mat mensiu kapacitu, ako ma. Fascinuje ma dômyselnost, s akou je to tam vsetko "poskladane" a ako prehladne a jednoducho to pritom vyzera! :o) Skvely napad su aj tie chranice na piestnice nad harmonikou-je to velka drobnost, ktora zabrzdi problemy, ktore nastavaju po garazovani pod holym nebom, ked bus nema zvrchu chranenu harmoniku. Videla som riesenia u busov SAD (Iky 280, Karosy 744), ktore tvorila strieska nad mechom, cosi ako vlnkovany laminat na styroch nozickach. Extra vkusne to sice nebolo, ale splnilo to svoj ucel.
Zaver:Bratislavske farby by Citybusu 18 pristaliiii :o)