Reakcia na: no.ev.di. #161234:
Tak na webe sa dá nájsť kto je v dopravnej komisii--- či tam je aj nejaký odborník...na druhej strane je tu aj argument, že každé zvýšenie cestovného znamená ďalší ÚBYTOK cestujúcich z MHD. Čo ak by bol ten úbytok taký, že "nový" počet platiacich cestujúcich po zaplatení vyššej ceny cestovného prinesie do pokladne DPB presne také príjmy ako dnes pri súčasných cenách.
Valec
- hľadaní vnútorných rezerv (tie by boli, len kto sa do toho pustí?),
- zvýšení dofinancovania zo strany objednávateľa,
- úpravami vo výkonoch (cestovných poriadkoch).
Ja by som šiel cestou že z každého vytrieskať čo sa dá. Ale tváriť sa, že cestovné po tak dlhej dobe nezvýšiť alebo by pár ľudí odišlo je nezmysel, ono časť sa ich po istej dobe vráti. Však kam by aj šli, do áut. Ako keby ceny za PHM nestúpali (a dokonca ďaleko rýchlejšie ako cestovné v MHD).
A je lepšie o niečo zvýšiť cestovné ako redukovať výkony. Lebo potom bude tiež odliv cestujúcich, akurát že tí sa už nebudú mať vrátiť kam.