Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #160968:
To ale nič nemení na tom, že tieto vaše teoretické debaty sú čisto teoretické a podľa mňa zbytočné. Súčasná kategorizácia v SR je podľa mňa ok.
Reakcia na: AAA #160967:
Na Slovensku je rozdiel medzi IC a EC v tom, že IC sú vnútroštátne (okrem Tatranu a Kriváňu, neviem ako sa volajú dnes) a EC medzinárodné. Aspoň toľko môj postreh
K tým šoto debatám o kategóriách vlakov len toľko, že veľa teoretizujete, ale prax je iná. Napr. rozdiel medzi vlakmi OBB IC a OBB EC som nepochopil dodnes, hoci som oboma druhmi šiel neraz, ak nerátam to, že OBB EC nestojí niekedy v nejakej diere, kde stojí OBB IC.
Alebo cez Slovisnko tranzitujú v trase (Villach Hbf) - Jesenice - Ljubljana - Zidani Most - Dobova - (Zagreb) vlaky kategórií MV (mednarodni vlak - niečo ako rýchlík), EC a IC a ich kvalita či nekvalita je v podstate rovnaká.
Reakcia na: 810zssk #160953:
Napr. v Rakúsku stoja IC vo fest dierach ako napr. St. Veit an der Glan, Judenburg a pod..
Reakcia na: 810zssk #160943:
V Rakúsku vlaky "D" nie sú, ak nerátame medzinárodné vlaky do bývalej Juhoslávie.
Reakcia na: drink #160941:
V AT existujú rýchliky len ich premenovali na IC OBB a EC OBB.
Reakcia na: Ike #160958:
Suhlasim, akurat tie medzinarodne a dialkove by som zlucil. Nie je dovod to oddelovat (nevidim zasadny rozdiel medzi BA-KE a BA-Praha).
Reakcia na: drink #160961:
? ? ? práve pozerám...
Reakcia na: Ike #160958:
Ideš na to vedecky, ale dopracoval si sa v podstate k tomu istému 🙂
Reakcia na: Valec #160959:
v prvom rade treba resetnúť ZSSK, alebo rovno celé Slovensko...
Reakcia na: drink #160942:
Jasné, ale to je presne opačný postup. Ja hovorím, že len samotná zmena názvu nič neprinesie.
Reakcia na: MatejBA #160947:
a keď sa REX spojí s S-Bahn tak máš SEX...

Chlapci, nemôžme vymýšlať teplú vodu. V prvom rade si treba uvedomiť, že jediná klasifikácia nemá zmysel, pretože treba rozlišovať podľa minimálne dvoch kritérií - komfort a vzdialenosť (resp. obslužnosť).

takže môj koncept

V tomto zmysle môžme uvažovať o 3 základných skupinách vlakov, podľa dopravnej teórie
- (mestské)
- prímestské (regionálne)
- diaľkové
- medzinárodné

★ Mestské vlaky som pridal len tak, neviem, či majú dnes význam a sú tak významné, aby mali vlastnú kategóriu. Príkladom bola L155

★ Prímestské vlaky sú vlaky dennej dochádzky, ktoré spájajú funkčné zázemie s jadrovým mestom. V geografii existuje pojem funkčný mestský región, resp. región dennej dochádzky, ktorý má svoje jadro, kam z neho ľudia cestujú do práce/školy atď.

Typickým prímestským vlakom môže byť napríklad Kúty - Malacky - Bratislava, alebo Trnava - Pezinok - Bratislava

Exaktné kritérium môže byť do 70 km

★ Diaľkové vlaky sú vlaky nie dennej dochádzky, ale trebárs týždňovej. Vychádzajú z predpokladu, že sa nimi cestuje hlavne za prechodným pobytom. Typickým príkladom môže byť TN - TT - BA. De facto ide alternatívu diaľkovej autobusovej dopravy.

★ Medzinárodné vlaky sú vlaky, ktoré sú určené pre spojenie významných európskych metropol a cez územie SR prechádzajú, alebo tu majú terminus.

Príkladom môže byť napr. BA-Brno-Praha-Berlín
(za medzinárodný vlak sa nepovažuje napr BA - Mosonmagyarovár)

De facto alternatíva leteckej dopravy
==============================
Tieto vzdialenostné kategórie je potom možné rozčleniť na štandardné a luxusné.

★ Mestský vlak nepotrebuje byť luxusný, pretože potrebuje obslúžiť len málo zastávok na krátkom úseku a ľudia sa v ňom zdržia veľmi málo. Preto existuje len štandardná verzia.
zhrnutie
- štandardná verzia: MESTSKÝ/CITY (anglický názov za lomkou), skratka C
- luxusná verzia: nie je

★ Prímestský vlak obsluhuje veľa zastávok na malom území. Väčšie mestá na trati však vyžadujú viac kapacity, ako menšie obce, preto treba vlak rozlíšiť na štandardnú verziu, ktorá spája všetky obce a mestá a luxusnú, ktorá spája len dôležité dopravné body z dopravného hľadiska (napr. miesta autobusových terminusov) a významné sídla.
- štandardná verzia PRÍMESTSKÝ/REGIO, skratka R
- luxusná verzia ZRÝCHLENÝ/REGIO EXPRESS, skratka REx

★ Diaľkový vlak je určený na dlhšie cestovanie a cestujúci v ňom len "nepobudnú" ale nejakú dobu aj trávia. Vlaky by som rozdelil z hľadiska komfortu na dve skupiny. Štandardná bez kupé a spájajúca všetky mestá a väčšie sídla (aj menej významné) + významné dopravné uzly. Hlavne kratšie vlaky. A luxusnú s kupé, komfortom a zastavujúc iba vo veľmi významných sídlach a dopravných uzloch.
- štandardná verzia RÝCHLIK/EXPRESS skr. Ex
- komfortná verzia INTERCITY skr. IC

príklad (hypotetický): rýchlik: PP-Svit-Lipt. Hrádok-LM-RK-MT-ZA
IC: BA-TN-ZA-PP-Kysak-KE

★ Medzinárodný vlak je taký, v ktorom sa doslova istý čas "býva", preto by mal byť len luxusný a stáť len v metropolách istých krajín, ktoré majú zároveň prirodzený predpoklad, že sú dopravné križovatky.
-štandardná verzia : nie je
- komfortná verzia : EUROCITY skr. EC

takže suma sumárum, kombináciou komfortu a vzidalenosti navrhujem tieto kategórie
- CITY
- REGIO
- REGIO EXPRESS
- EXPRESS
- INTERCITY
- EUROCITY

?
Reakcia na: drink #160954:
Interregio = medziregionalny. Pre rychlik sedi 😉
Reakcia na: drink #160954:
? už chápem na čo si reagoval, OK
Reakcia na: 810zssk #160953:
Tak ak si to myslel takto, tak potom ano, mas pravdu 🙂
Reakcia na: 810zssk #160951:
Narozdiel od InterRegio?
Reakcia na: MatejBA #160952:
Prosim ta, pozri si najskor CP, lebo ides dost od veci 😉 Rychlik a IC sa v pocte stanic lisia brutalne.

REX je regionalny vlak, tam maly pocet zastavok znamena, ze to stoji napr. iba v mestach. Pri IC (dialkovo vlaku) maly pocet zastavok znamena, ze stoji iba vo velkych mestach... nemozes IC nechat zastavovat v Devinskej Novej Vsi, alebo Schonfeld-Lassee 😉
Reakcia na: 810zssk #160950:
"A osobne si myslim, ze je lepsie nahradit rychlik, ktory stoji v rovnakych mestach ako IC za IC a drzat kvalitu. A ten REX co som navrhol, moze byt ako ten tvoj IR a tvoj REX by sa mohol spojil s IC a vznikol by moj CEX "

Ide o to, ze naco mat rychlik a IC, pokial maju napr 90% zastavok rovnakych, ale na jednom jazdia "storocne" vlaky a na druhom nove vlaky - nebude lepsie to spojit a drzat tam kvalitu IC (tj. moderne vlaky)? Sice by sa par zastavok muselo pridat, ale niekde by to mohol vykryt REX (na to by predsa bol REX).

A REX+IC u teba som chcel spojit preto, lebo "Maly pocet zastavok" ma aj IC - tak naco mat viac typov vlakov? Nie je lepsie jednoduchsie rozdelenie? 🙂
Reakcia na: drink #160949:
Ano, ale v pripade InterCity je tam to slovo Inter 😉
Reakcia na: MatejBA #160947:
Prvej vete druheho odstavca celkom nerozumiem 🙂

Preco chces spajat REX a IC? Vsak to su dve kategorie vlakov na uplne opacnom konci spektra.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.