Reakcia na: 810zssk #160863:
ten koncept je dobrý a napokon aj s vlakom BA-ZA máš pravdu. Je to vlastne kontinuálny prímestský spoj v jednom vlaku.
Tie vlaky treba posudzovať z hľadiska dochádzky. Pri dennej by tie vlaky mal financovať kraj, resp. viac krajov (kedže regionalizácia krajov je na figu), pri inej (nadnárodnej, celoštátej) zase štát.
Keď to tak beriem, tak vlastne osobné vlaky sú vždy určené na dennú dochádzku, takže vlastne nie je problém, presne tak ako píšeš
JeJe
Píšeš, že revízori "majú svoj stály plat a majú podiel na vymožených pokutách v percentách, podľa toho, či čierny pasažier zaplatí na mieste, neskôr, alebo sa to od neho vymôže súdnou cestou."
Takže ich príjem predsa len je úmerný počtu chytených ČP, hlavne tých platiacich na mieste. To by vysvetľovalo, prečo prednostne poľujú na tých čiernych pasažierov, u ktorých
je predpoklad, že zaplatia a nenaháňajú bezdomovcov a iných asociálov, u ktorých môžu bezvýsledne vymáhať pokutu aj 10 rokov.