Dobrý deň, nedá mi aby som sa nespýtal na tie nové Citelisy pre zdravotne znevýhodnených, ktoré mali jazdiť na školských spojoch do DSS Gaudeámus. Hoci tam bola začiatkomm decembra prezentácia týcto vozidiel, ešte stále tam jazdia staré vozy. Pýtam sa prečo.
viac menej sa cakalo na rekonstrukciu/prestavbu predstanicneho namestia a hlavnej stanice, kedze sa konecne sa mala presuvat a najma cast mala ist do podzemia ..
15 minutovy preklad musi byt na L73+173 alebo terajsej 70, kvoli prekladu s 87 a 74 pri Slovnafte ,preto som dal aj L73 a L173 v prekladovom 15 ( 30 kazda linka ) add vikend moze byt L73 20 minut cisto TEDomova
Add buspruhy - medzi Slovnaftom a Pristavnym mostom je sice iba dvojprudovka, no dalo by sa to riesit rozsirenim cesty o BUS PRUHY aspon v smere do mesta - snad niekedy bude take daco
ad 95 1. Tú funkciu plní i teraz na šafku, nie je dôvod ju meniť. Čas čo získaš skrátením pod nový most, dobehneš v električke v úseku Nový mosť - šafko (vdaka semaforom to bude trvať možno aj dlhšie)
2. Skrátenie km nie vždy znamená skrátenie jazdnej doby, kde hlavne v špičkách máš Nový most upchatý oveľa viac ako Apollo
3. nie som si moc istý či by nebolo treba následne pridať vozy na električkové linky, kvôli tej zachádzke cez tunel
4. ako už bolo spomínané (a dovolím si tvrdiť že možno viac ako 50%) ľudí ktorý prídu na šafko, pokračuju pešo smer Tesco. + spomínaná Eurovea , Uk a dalšie ciele dochádzky, ktoré by stratili priamy spoj
5. trasu ktoru navrhuješ obsluhuje na Lúkach 93 resp. 94 na Dvoroch a Hájoch 83 resp. 84 takže načo tou istou trasou ťahať ďalšiu linku. Zatial čo na šafko nemáš žiadne iné priame spojenie.
„Projekčne už aj so stavebným povolením máme pripravenú rekonštrukciu Hlavná stanica – Štefanovičová, Dúbravka je vo fáze projekčnej rozpracovanosti.
V rámci týchto projektov sa počíta aj s rekonštrukciou zastávok.“
Viem, ja chápem, že si to navrhol, aby si preniesol prestupný bod Šafárikovo námestie na Nový most, ale zabudol si, že Šafárikovo námestie nie je len prestupný bod, ale aj dôležitý cieľ cesty. Naviac z eliny na bus sa lepšie pretupuje na Šafárikovom námestí ako na Novom moste. Na druhej strane je samozrejme to zjednodušenie L95, stálo by za posúdenie týchto aj iných faktorov, či by to stálo za to, to ja už nechám na iných. Jednoznačne by to však nemalo mať vplyv na tú "novú" L82. ?
V súčasnej trase jednoznačne. ? Ale keby sa zrušila L180 a súčasná L82 a vytvrorila by sa takáto linka: http://maps.google.com/maps/ms?hl=sk&ie=UTF8&msa=0&msid=207422579565473659665.00049
981051c7b6968c32&ll=48.13058,17.109318&spn=0.041533,0.076818&z=14 bolo by to lepšie pre ľudí z cintorína Petržalka, kvôli prstupu na Dvoroch, či priamemu spoju k Auparku, spokojná by ostala aj Aréna a ľudia idúci do Sadu Janka Kráľa, lebo by mali spoj do centra a ešte by sa aj oprooti súčasnosti ušetril jeden autobus. Tvoj návrh má výhodu v tom, že by si zrýchlil cestu L95 do centra, to súčasné kľukatenie nie je bohviečo, tvoj návrh L50A a L50B by tým pádom určite stál za zrealizovanie, ale bez zachádzky k divadlu Aréna, na to by bola lepšia nová L82 pri zrušení súčasných L180 a L82, lebo tie takto ozaj nemajú veľký zmysel.
Vysvetlim ti zmysel 95 na Safko.. Islo mi o to aby sa presunul byvaly prestupny bod medzi L50/95 na elektricky na Safku. Cize opat by fungoval prestup aj z/na L50 a navyse by sa L95 neklukatila a bola rychlejsia.
Ja si myslím, že k zmene električkových liniek by malo dôjsť, až keď budeme mať aspoň 3/4 električiek nízkopodlažných a to konkrétne k tejto: http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf Lepší návrh som nevidel, ? len to chce tie nízkopodlažné vozidlá a to asi tak skoro nebude. ?
Z návrhmi sa tu zrazu akoby roztrhlo vrece. Ten tvoj určite patrí k tým lepším, ale povedz mi, čím je lepšie od kombinácie návrhu trasy L82 od Technopola v príspevku #159457 a môjho návrhu L50 v príspevku #159491 , teda, že by ráno každá druhá premávala len na Šafárikovo námestie, inak bez zmeny trasy, bez zachádzky k Aréne, bez zmeny intervalu.
ťahať 95 k Novému mostu je totálna blbosť, kedže ti na ten smer okrem 68, 96, 95 a 98 z Petržalky premávajú skoro všetky ostatné linky. Nevidím žiadny zmysel v presmerovaní 95 na Nový most, navyše tým len odpíšeš ludí cestujúcich východne od historického centra: Šafko (UK), Eurovea, okolie Kamenné nám. (kam ludia z 95 idú pešo), časť ludí ju využíva aj pri ceste na Mlynské nivy (88 resp. pešo od Landererovej).
Po celej trase sa bus pruh urobiť nedá. Napríklad v úseku medzi Prístavným mostom a Vlčím Hrdlom bývajú pravidelne zápchy, ale cesta je dvoj pruhová, bus pruh nemáš kam dať.
Ja si myslím, že L173 by ani nebola potrebná. Pozri, ranná a poobedná špička OK, ale v sedle máš na trase L70 interval v preklade 15 minút, ako dnes, ale namiesto Tedomov tam máš Solarisi, teda zvyšuješ kapacitu, je to potrebné? Čo tak dať tam 20 minútový interval, keď už sú tam kapacitnejšie Solarisi a nechať len L73? 30 minútový interval na linke nie je moc lákavý, a 20 minútový by sa aj na úseku Nový most - Dlhé Diely uživyl. Cez víkend by som nechal premávať tiež len L73 v 20 minútovom intervale a Tedomy. S tými meškaniami más žiaľ pravdu, bus pruhy sa všade na trase urobiť, tak aspoň niekde, a prísne sankcionovať ich nedodržiavanie motoristami (a to hovorím, aj keď som sám motorista).
Nedavno sa tam uvolnilo miesto po napr. 28. Ratam aj so zrusenim 82 (po zavedeni obsluhy Areny linkou 50). Zmestili by sa, navyse by sa tam len tocili - neprestavkovali (na Vysehradskej je socka).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
................