ibaže musím dodať, že trolejbusy by boli značne obmedzené keďže po Mickiewiczovej by nič neprešlo a potom by bola zbytočná trať na Ul. 29. augusta a ani po Záhradníckej by nič neprešlo popri električke, ak tak iba jednosmerne IAD, pre t-bus by to stratilo zmysel celé tade premávať a tým pádom by asi sotva dačo šlo aj po Svätoplukovej, keďže táto trať ústi na severnom konci na Záhradnícku.
Určite by ale musela potom ako náhrada byť zavedená posilová t-bus linka k linke 201 v úseku Hl.st. - Račianske mýto - Trnavské mýto - Ružová dolina pre balíky ľudí idúce od Trnavského mýta na "miletičku", bolo by to minimálne prínosom v tom, že by sa od Trnavského mýta cestovalo na "miletičku" z jednej zastávky a nie z troch - nástupište elín, L201+209 a potom ešte L68.
Aby bolo obsluzene Trnavske myto, potencial vidim skor v zruseni povrchvej trate na Kriznej (novy priestor pre sirsi chodnik, zelen, cyklo, parkovanie) a v jej podpovrchovom vedeni v linii Blumentalskej a cez Trnavske myto. Na Zahradnickej ponechanie trolejbusov a vytvorenie cyklo.
Máme historické autobusy: 1512, 4507, 1306, 2881 a 1409 II.
Takže ten bývalý historičák 1510 bude zošrotovaný?
Ktorý autobus tipujete na adepta na historické vozidlo z Karos B732 a z krátkych Tam - ov?
skvely navrh! Keby sa zakopali aj chodniky aj cyklochodnik a vyrubali by sa stromy, mohla by byt aj 8pruhova!
Lepsim a hlavne lacnejsim riesenim by bolo zakopat takto zmyslajucich inteligentov. Poriadne hlboko. ?
Dostojevského rad by sa dnes dal v pohode, len by nesmel nikto protestovať, že tam bude hluk z električky ? väčšinou to je tak, že aj keby šla cez Dostojevského tranzitná doprava, tak by sa nikto nesťažoval ale na električku už áno ?
Otázka do pléna : V nejednom návrhu NS MHD z roku 1970 bola zakreslená Ružinovská radiála s pokračovaním od "miletičky" po Záhradníckej a ďalej s napojením na električkovú sieť na Karadžičovej (kde ostatne tiež el. trať nie je). Ktorý variant je podľa Vás lepší? Ten čo je dnes (t.j. Ružinov - Záhradnícka - Miletičova - Trnavské mýto - centrum ...) alebo ten po Záhradníckej na Karadžičovu? Príp. tretí variant (môj návrh) by bol s pokračovaním po Záhradníckej až na Odborárske námestie kde by sa spájala s traťou z Vajnorskej ulice a potom spojka po Májkovej ulici hore na Radlinského s linkami z Rače. Rád budem čítať akékoľvek názory. ?
Ako som povedal, keby sa chcelo, tak ten priestor sa najde ? lenže u nas mas velmi divny trend - napr. spravatelia urbanistickej studie Ruzinovska navrhovali elektricku zakopat a cestu rozsirit na tri pruhy pre auta v oboch smeroch, co je v uplnom rozpore s tym, co sem pastol tr3mp...
Zdravím. Pýtam sa to tu v pravidelných polročných intervaloch ale ako je na tom renovácia Sanosov? Zle jazyky tvrdia že to zakapalo, podobne ako s GO Ikarusov.
Po Dostojevského rade sa dá, zavisí však od prístupu, aký zvolíme. Či viac áut a koľajová MHD len ak vôjde, alebo redukcia priestoru pre IAD a revitalizácia verejného priestoru - električková trať, cyklotrasa, priestor pre chodcov.
Tak na urcitych castiach tych ulic ciastocne BUS pruh je, takze z toho som vychadzal a tam kde nieje bohuzial Ja by som bol najradsej keby sa pri budovani ciest bral ohlad aj na cyklsiticke cesty. Preco v zakone nieje, ze cesta ma mat sirku najmenej 3,5m z toho 1m pre cyklopruh? Hned by nobol problem s budovanim novych cyklociest Vzdy ked som v Braclavy a vidim na ich hlavnej ceste tie cyklopruhy tak si povzdychnem preco take nieco nemoze byt v BA...
Z toho, že by sa ubral pruh pre autá, nemusíš mať žiadne výčitky. V praxi je síce zakorenené konšatovanie, že pre električku (buspruh) nie je miesto, logicky je to však presne naopak a teda, že priestor nie je na viac pruhov pre autá.
1. asi by to inak neslo,
2.podla mna je Prazska, Brnianska, Lamacska dost siroka aby tam mohla ist po strede aj elektricka, horsie by to bolo s napojenim do Dubavky cez Harmincovu,
3. po Trnavskej sa mi zda ze trat zakreslena nieje, ale na Dolne hony je to zaujimave, trat cez Mlynske Nivy, Prievozsku a Gagarinou problem nieje ale potom od Tomasikovej ist cez Kastielsku do Slovnaftu sa mi moc nezda, pokracovanie po Slovnaftskej a Kazanskej moze byt...
Paci sa mi vyuzitie Karadzicovej, ktora si tym sirokym stredovym pruhom vzdy elektricku pytala S Dostojoveskeho radom si niesom moc isty, ci by sa to dnes dalo...
Dobrý článok ? len by ma zaujímalo niekoľko vecí (ja rád rozvíjať blbosti ? )
1) tá otočka pre električky na Žabotovej či Palárikovej je pod zemou
2) ako by si autor predstavoval riešenie trate na Pražskej a jej pokračovanie
3) rovnako ma zaujíma realizácia trate na Trnavskej ceste a tiež na Dolné hony
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony