Reakcia na: Emo #154758:
Mňa tam ešte zaujala otázka diskutujúceho pýtajúceho sa na osobný názor Ing. Weigla, že prečo dnes na Deň bez áut (22. 9. 2010) nie je MHD zadarmo. Síce v médiách zaznelo, že kvôli finančnej kríze si DPB nemôže dovoliť prísť o tržby z predaja cestovných lístkov...Sorry, že to nezreprodukujem doslovne, snáď na podstate toho nič nezmením. V prípade chyby ma prosím niekto opravte:
Ing. Weigl uviedol, že niektorí cestujúci s predplatnými cestovnými lístkami žiadali predĺžiť ich platnosť o ten jeden deň, prípadne vrátiť zaň peniaze. A vyhrážali sa, že to dajú na súd... ?
Emo
Ïalšou témou boli elektrièkové a trolejbusové trate. Stav elektrièkových je po vykonaných rekonštrukciach už viac - menej dobrý s výnimkou trate na Hlavnú Stanicu, kde sa plánuje rekonštrukcia. V rámci výstavby nových elektrièkových tratí sa okrem trate do Petržalky plánuje postaviť aj trať Dúbravka, Pri kríži Dúbravèice aj s novou vozovòou, kde je vydané už aj územné rozhodnutie. Taktiež bola reè aj o elektrièkovom prepojení Raèe a Zlatých Pieskov, ktoré však (ak sa vôbec bude realizovať), tak je to hudba ïalekej budúcnosti. Pri trolejbusových tratiach je v pláne predåženie trate na Trenèianskej ulici k novým bytovkám, traťe Mudroòova - Mlynská dolina - Molecova a Patrónka - Lamaè, kde by sa v rámci prvej etapy vybudoval úsek Patrónka - Tesco, èím by došlo aj k obojsmernému zatrolejovaniu Patrónky. Na túto prvú etapu momentálne žiadajú peniaze z eurofondov. Bol vypracovaný projekt aj na trať Košická - Ovsište, ale toto je zatia¾ v rovine len teoretických úvah.
Bola naèatá aj téma elektrièkovej preferencie, kde sa do debaty zapojil Vladimír Mikuš z magistrátu. Reè bola nielen o spôsobe fungovania preferencie, ale aj o tom, že v súèasnosti nie je vô¾a ju budovať, pretože politici sa jej boja a policajti ju nechcú.
Snaï som na niè nezabudol