na nás som to nemyslel, myslel som to na ľudí, ktorí myslia iba na to čo majú vo vačku teraz a nemyslia dopredu - t.j. dnes investujú do niečoho málo a s odstupom času zistia, že sa to nevyplatilo, ba vyšlo to drahšie lebo daná vec vydržala menej
PR oddelenia maju casto viac clenov, ale to by potom malo byt vidiet aj na sposobe komunikacie tej firmy, takze tipujem skor ze je to job pre kamarata.
Kedze reagujes na moj prispevok, neviem ako to myslis, ale ja som nenapisal, ze nam o par rokov bude vsetko jedno. Prave ja obhajujem drahsie a kvalitnejsie znacky.
Hej a bude jazdiť po trase Dlhé Diely - Karlová Ves - Lamač - Isk s intervalom ráno 2 min., v sedle, 4 - 6 min., popoludní 3 min., večer 8 - 10 min., cez víkend 6 min. A možno bude premávať aj zdarma, čo ty vieš.
no hlavne, že teraz je lacno, to čo bude o pár rokov nám je jedno - typický Slovenský syndróm krátkozrakosti, čo vidno aj na voľbách. Idioti volia Smer, lebo im nasľubuje, že im dá všelijaké sociálne výhody, rozdá štátnu kasu a vôbec ich nezaujíma, že o pár rokov budeme mať iba dlhy a hovno v kase. Takisto sa budú problémy so SORom iba kopiť, ak to takto pôjde ďalej, tak možno ani Praha neodoberie to čo vysúťažila a dúfam, že aj v BA sa čoskoro vzoprú SORke a už sem nič nepríde od nich. Ono je síce lacný na údržbu, nízka spotreba ale nič viac. Za pár rokov sa možno oplatí zaplatiť o kapku pohonnej hmoty viac ako sa boriť s problémami údržby a opravy vozidiel. Neviem si ani predstaviť, žeby tá subtílna konštrukcia SORky NB18 vydržala tak dlho ako napr. Ikarus, TAM-BUS, alebo Karosa. V kútiku duše dúfam, že tých klbákov od SORu príde menej ako je vysúťažených a že sa nebudú kupovať prebytočne vozidlá typu 9.5 a 10.5
Prekvapilo ma, že jazdné skúšky v zrekonštruovanom tuneli prebehli až dnes, t.j. tri mesiace po jeho dokončení. Myslel som si, že novú koľaj a vymenené trolejové vedenie vyskúšali ešte začiatkom júna, aby sa potom počas kolaudácie mohli odstraňovať zistené nedostatky.
Nie je mi známe, žeby sa boli vyskytli nejaké serioznejšie kolaudačné závady, takže sá zdá, že odborníci si urobili svoju prácu dobre a načas. Za nekonečné prieťahy pri otváraní tunela môžu hlavne úradnici a politici. A nedivil by som sa, ak by za tým bola aj meškajúca stavba rezidencie Hradný vrch na Skalnej, pre ktorú by bolo najlepšie, ak by sa tunel otvoril až na Vianoce...
Dnes kuriozna situácia: L32/2-1113, s odchodom 4:49 z kuklovskej vynechal zastavky janotova, baníkova, segnerova, botanická záhrada, asi nejaký nováčik lebo išiel ako L133 a pod mostom lafranconi prudko stočil volant do lava, a zrazu si uvedomil ze je na L32... ? ? ? ? ? ?
Aj ja sa obavam, ako bude vyzerat SOR po 6 rokoch v porovnani s MBCC. Myslim si, ze cena MBCC sa z dlhodobeho hladiska oplati viac ako ked sa budu servisovat lacne busy a castejsie a nakoniec sa zisti, ze tie lacne busy vyjdu v konecnom dosledku drahsie ako MBCC. I ked kratke sorky su jedny z najspolahlivejsich busov, co tu mame. Len aby sa o 5-6 rokov nevyradovali. Ale samozrejme, ze su tu aj ine znacky ako ty spominas, ako Solaris, MAN, lacnejsia verzia Mercedesu Citaro alebo Volvo. Urcite by som sa zameral na tieto znacky. Ja to vidim na svojom aute. Clovek si kupi drahsie auto, ale ked si spocita za nejakych 5 rokov kolko minul na bezne opravy, ak vobec nejake vacsie su, tak v porovnani s inym lacnejsim vozidlom to nakoniec vyjde lacnejsie, lebo tie sa neustale kazili. Ale to vsetko ukaze az cas. Uvidime o par rokov a potom mozme porovnavat SOR a MBCC a mozno aj ine znacky ak nejake nakupime.
Na necem se setrit da, ale ne vzdy, koupis-li si namisto kvalitnich cyklistickych elastaku lacinou napodobeni na trznici u vetnamcu. Prvni hodinu budou vypadat podobne, ale pak Ti nahle rupnou na zadku. Pokud rupnou elastaky, jsou to vyhozene 2 stovky, ale pokud rupne ram autobusu za nekolik melounu z penez danovych poplatniku, to uz je neco jineho...
Za par let by jsme spolu mohli poprosit nejakeho mechanika, aby nam predvedl, jak vypada zespodu stejne stary SOR a Mercedes, myslim, ze by si byl prekvapen.
Pred nekolika lety mnohe polske dopravni podniky setrili a ve vyberovem rizeni na dodavku nizkopodlaznich vozidel se rozhodli pro poruchove Jelcze a dnes je vysledek takovy, ze 6-8 lete zkorodovane Jelcze jsou sesrotovane, a u identickeho prepravce jich prezili madarske a nemecke vozidla z 80. let.
Porovnavas neporovnatelne. MB Capacity asi blize nez v Nemecku nebudou, ale kratsi tedy standardni kloubova verze O530G, tak ta je ve spousta polskych mestech, napr. ve Wybrze¿u a dali za ni 930 000zl, zjistoval jsem ceny i z dalsich mest, jako napr. Czestochowa, Krakow, Lodz, Wroclaw. Kazde mesto jich kupovalo za jinych podminek a v jinem obdobi, poctu i provedeni atd., takze srovnavaci tabulka by byla nesmyslem. Jiste je to, jak uz mnozi uvedli, ze i pres zapoctene servisni naklady je cena bratislavskych O530GL prilis vysoka, bude tez dana nutnosti zapocteni provizi pro lumpa Zahradnika a jemu podobne. Jinak nerikal nahodou pri predvadecim provozu ten darmozrout, ze predvadene Capacity stoji asi 12mil.Sk, ale je bohate nadstandartne vybavene, takze ty dodane budou v mnohem levnejsi verzi a nakonec to bylo zase jinak, vsak cenu znate, nebyla-li nakonec jeste vyssi, protoze se jich odebralo mene, ale to uz nevim. Libi se mi jak v nekterych mestech jsou tabulky s cenami vozidel. Kdysi jsem cetl v jedne ostravske B961.1970E za tento autobus 11.3.2004 zaplatil 6 645 751Kc a divil jsem se proc je o více nez 2 000 000 drazsi nez olomoucka B961.1970
Mercedes Citaro uz neni tak snadno opravitelny jako stary Ikarus 280 a novejsi vozy byvaji precpane elektronikou a uz si to vyzaduje nejen jiny servis, jinak skus se poptat na kvalitu sorkove elektroniky a nejen ji v DPMO nebo chces-li podnik, kde maji techto ,,vozu" vice napr. u Veolie. Pozor, v dilnach budou chtit hazet kladivem...
Dopravci setrili a ted si rvou vlasy, co to koupili a o nezvladani poprodejnich sluzeb SORu ani nemluve. Objedna-li se nahradni dil u Mercedesu, na druhy den je dodan, ale kdyz u Soru vidim sklenenou vypln ve dverich nahrazenou cernym igelitem (bylo to v DPB), nebo plechem (Veolia, TQM), pry to trva nez dodaji ND. U DP Ostrava mel SOLARIS U12 celni srazku s autem, vyrobce okamzite vyslal sve zamestnance, aby jej primo u dopravce opravili a na druhy den bus uz jezdil, to by se u SORu stat nemohlo, viz jak dlouho DPB ceka na nahradni plech (4502), protoze prece v Libchavach maji celozavodni dovolenou. http://www.mhdba.eu/Aktuality.html
Spousta
Mnoho z vas sni, ze masivnim nakupovanim levneho Soru by se postupne vyresila obmena unifikace vozoveho parku autobusu a pozdeji ji i sjednotila s flotylou trolejbusu, ale to by byla poradna pohroma, unifikaci vozoveho parku DPB by si zaslouzila jina znacka.
Na trhu jsou i vozy, kdere nejsou predrazene a pritom obsahuji kvalitni komponenty osvedcenych znacek (SOR jich tez obsahuje, ale vysledek!). Ja vim, je to utopie, protoze by asi ani nedostaly sanci, ale kdyby DPB nejprve dlouhodobe otestovaly napr. busy od konsorcia ACR V134, V187 a DPB nemusel by se bat, ze napr. bude problem s poprodejnimi sluzbami, nebyla by to spatna volba.
Kontrolou bolo zistených celkom 32 porušení, z toho 20 porušení všeobecne záväzných právnych predpisov, 12 porušení interných predpisov, dve porušenia stanov, jedno porušenie súťažných podkladov a jedno porušenie zmluvy. Zo všeobecne záväzných právnych predpisov bol porušený najmä zákon o verejnom obstarávaní, zákon o účtovníctve, obchodný zákonník, opatrenia MF SR, ktorými sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcová účtová osnova pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva.
Závažným porušením bolo, že kontrolovaný subjekt pri obstarávaní tovarov, prác a služieb nepoužil postupy zadávania nadlimitných a podprahových zákaziek v prípadoch, ak viac ako 50 % finančných prostriedkov na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb poskytol verejný obstarávateľ (§ 7 zákona o verejnom obstarávaní).
navrhoval by som toto : ak by bola klíma funkčná+účinná a šoféri by ju zapínali, tak by som okná zamykal ako to robia v IC, že tam okno neotvoríš, lebo je zamknuté a klíma tam ide. Lenže okná v SORkách sa zamykať nedajú ?
Teoreticky to možné je, avšak je to veľmi nehospodárne, preto klimatizačné jednotky takéto vykurovanie obvykle neumožňujú. Muselo by totiž dôjsť k obrátenému tepelnému čerpaniu, na čo nie sú stavané. Ak výrobca deklaruje možnosť vykurovania, je to pravdepodobne riešené pomocou prídavnej elektrickej špirály.
DPB nevie čo s peniazmi, že miesto hovorcu má aj extra osobu pre kontakt s médiami? ? A načo je vlastne hovorca, keď aj Markíze zodpovedala na otázky osoba poverená pre kontakt s médiami?
To je pravda, že klimatizácia v SOR-koch za veľa nestojí, no pootváraním všetkých okien cestujúci jej funkcii nijak nepomôžu. Myslím si, že by bolo dobré, ak by dopravca do týchto vozidiel pridal nálepky s jasným textom: "Neotvárajte okná, autobus je klimatizovaný!" Vo zozidlách Mercedes je možnosť otváranie okien uzamknúť, no neviem o tom že by to bolo možné aj v SOR-koch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.