Reakcia na: aquila #152231:
to už môžme iba oplakať, ale na čo?! Treba robiť s tým čo je teraz! Ale je tam niekoľko fakt zaujímavých vecí, ktoré si dnes už ťažko predstaviť alebo čo je zarážajúce,že ešte niesú realizované.1. Harmincova - Kramáre - Hl.st. - vetva a) - Račianske mýto - Karadžičova - Dostojevského
- vetva b) Žilinská - Banskobystrická (???) - Suché mýto
Tu by ma zaujímalo, že kadiaľ sa plánovali dané trate viesť, či pod zemou alebo povrchovo? V tom návrhu vyzerá, že úsek Kramáre - Hl.st. je vedený popri železnici (ak nie rovno po nej)
2. Mlynské nivy - Gagarinova - Tomášikova - Prievoz - Vlčie hrdlo - Vrakuňa
Táto trať ak sa dobre pamätám je vraj nerealizovateľná lebo na Gagarinovej nie je dosť miesta, aspoň tak mi to bolo na tomto DF prezentované. Hlavne dnes keď obasť Kaštieľskej a Domkárskej obsluhuje L66 a z Vlčieho hrdla chodí všetko autobusmi, kde klbáky premávajú akurát cez prac. dni na 70 a 74 (pričom na L70 len v špičke) mi príde zbytočné. Hlavne v tom návrhu je zakreslená Prístavná ulica ako plynule predĺžená do Vlčieho hrdla, čo ešte ani dnes neexistuje ale podľa mapy tvar Bajkalskej a Prístavnej prezrádza, že sa mala Prístavná priamo predĺžiť na smer Vlčie hrdlo, avšak stále ten úsek 550m chýba. Taktiež dnešná zástavba vo Vrakuni by nedovolila električkovú trať viesť oblúkom (cca Železničná ulica, okolo ktorej sú ešte stále pôvodné rodinné domy starej Vrakune) ako je v pláne.
3. Ružinovská radiála - zaujímavé je, že je vedená cez Záhradnícku ako ide dnes L212 a nie cez Trnavské mýto. Je fakt potreba viesť električky cez Trnavské mýto z Ružinova, nebolo by to do mesta priamejšie cez Záhradnícku?
4. Nepočíta sa s traťou po Špitálskej - namiesto toho tam sú a-busy alebo t-busy s pokračovaním na Kamenné nám. až do miesta Hviezdoslavovho nám.
5. trať z Rázusovho nábrežia nepokračuje po Vajanského nábreží ale cez Fajnorovo a popod Starý most ústi do priestoru cca ako je Malá scéna.
6. Pozoruhodné a celkom dobré je aj predĺženie Jégeho ulice cez "blšák" a spojenie s Košickou
7. Vedenie t-busov z Trnávky ešte po povôdnej trase k Martinskému cintorínu. Čo sa vlastne stalo s pôvodným krížením/podjazdom popod vlakovú trať?
8. Vedenie a/t-bus linky po Pionierskej ulici až na Karpatskú.
9. Zaujímavé je tiež to, že v Karlovej Vsi sa nepočíta s a/t-busmi okrem Slávičieho a Líščieho údolia. Dokonca ani Dlhé diely tam niesú (škoda, že to tak neostalo, alebo aspoň keby mali polovičnú rozlohu a paneláky s max. 4-5 poschodiami)!
10. Zaujímavé spojenie Lamačskej cesty cez Rázsochy, Lamač a predĺženie ulice Podháj do Dúbravky a ešte jedno podivné spojenie (asi cez J. Alexyho a Vrančovičovu) do Lamača. Tu je zaujímavé práve to, že danému spojeniu Dúbravky cez Podháj s Lamačom chýba len 400m úsek popod diaľnicu a železnicu!
Zaujímavé aké riešenia mohli byť, keby sa prv nenakydali všade paneláky (Petržalka, DNV, Karlova Ves a Vrakuňa) ale prv by sa vyčlenil priestor pre električku, tam kde by sa plánovala zástavba. Hlavne čo sa týka Vrakune kde sú pokope paneláky a RD, tak je to des. Tiež novú časť DNV mohli postaviť umnejšie s priestorom pre električkovú trať.
810zssk