Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #152231:
to už môžme iba oplakať, ale na čo?! Treba robiť s tým čo je teraz! Ale je tam niekoľko fakt zaujímavých vecí, ktoré si dnes už ťažko predstaviť alebo čo je zarážajúce,že ešte niesú realizované.
1. Harmincova - Kramáre - Hl.st. - vetva a) - Račianske mýto - Karadžičova - Dostojevského
- vetva b) Žilinská - Banskobystrická (???) - Suché mýto
Tu by ma zaujímalo, že kadiaľ sa plánovali dané trate viesť, či pod zemou alebo povrchovo? V tom návrhu vyzerá, že úsek Kramáre - Hl.st. je vedený popri železnici (ak nie rovno po nej)
2. Mlynské nivy - Gagarinova - Tomášikova - Prievoz - Vlčie hrdlo - Vrakuňa
Táto trať ak sa dobre pamätám je vraj nerealizovateľná lebo na Gagarinovej nie je dosť miesta, aspoň tak mi to bolo na tomto DF prezentované. Hlavne dnes keď obasť Kaštieľskej a Domkárskej obsluhuje L66 a z Vlčieho hrdla chodí všetko autobusmi, kde klbáky premávajú akurát cez prac. dni na 70 a 74 (pričom na L70 len v špičke) mi príde zbytočné. Hlavne v tom návrhu je zakreslená Prístavná ulica ako plynule predĺžená do Vlčieho hrdla, čo ešte ani dnes neexistuje ale podľa mapy tvar Bajkalskej a Prístavnej prezrádza, že sa mala Prístavná priamo predĺžiť na smer Vlčie hrdlo, avšak stále ten úsek 550m chýba. Taktiež dnešná zástavba vo Vrakuni by nedovolila električkovú trať viesť oblúkom (cca Železničná ulica, okolo ktorej sú ešte stále pôvodné rodinné domy starej Vrakune) ako je v pláne.
3. Ružinovská radiála - zaujímavé je, že je vedená cez Záhradnícku ako ide dnes L212 a nie cez Trnavské mýto. Je fakt potreba viesť električky cez Trnavské mýto z Ružinova, nebolo by to do mesta priamejšie cez Záhradnícku?
4. Nepočíta sa s traťou po Špitálskej - namiesto toho tam sú a-busy alebo t-busy s pokračovaním na Kamenné nám. až do miesta Hviezdoslavovho nám.
5. trať z Rázusovho nábrežia nepokračuje po Vajanského nábreží ale cez Fajnorovo a popod Starý most ústi do priestoru cca ako je Malá scéna.
6. Pozoruhodné a celkom dobré je aj predĺženie Jégeho ulice cez "blšák" a spojenie s Košickou
7. Vedenie t-busov z Trnávky ešte po povôdnej trase k Martinskému cintorínu. Čo sa vlastne stalo s pôvodným krížením/podjazdom popod vlakovú trať?
8. Vedenie a/t-bus linky po Pionierskej ulici až na Karpatskú.
9. Zaujímavé je tiež to, že v Karlovej Vsi sa nepočíta s a/t-busmi okrem Slávičieho a Líščieho údolia. Dokonca ani Dlhé diely tam niesú (škoda, že to tak neostalo, alebo aspoň keby mali polovičnú rozlohu a paneláky s max. 4-5 poschodiami)!
10. Zaujímavé spojenie Lamačskej cesty cez Rázsochy, Lamač a predĺženie ulice Podháj do Dúbravky a ešte jedno podivné spojenie (asi cez J. Alexyho a Vrančovičovu) do Lamača. Tu je zaujímavé práve to, že danému spojeniu Dúbravky cez Podháj s Lamačom chýba len 400m úsek popod diaľnicu a železnicu!

Zaujímavé aké riešenia mohli byť, keby sa prv nenakydali všade paneláky (Petržalka, DNV, Karlova Ves a Vrakuňa) ale prv by sa vyčlenil priestor pre električku, tam kde by sa plánovala zástavba. Hlavne čo sa týka Vrakune kde sú pokope paneláky a RD, tak je to des. Tiež novú časť DNV mohli postaviť umnejšie s priestorom pre električkovú trať.
Reakcia na: zakaznik #152232:
ja voci nej nic osobne nemam, len do tejto funkcie sa absolutne nehodi .. ale absolutne .. tam by mal ist konecne nejaky schopny manazer a nie politicka figurka, ktora nema paru o komunalnej politike (ano viem, som naivny)
Reakcia na: aquila #152227:
Ako nechápem, čo všetci proti Magde máte...
Reakcia na: no.ev.di. #152224:
elektricka mala ist dalej po kastielskej az ku slovnaftu a do podunajskych ... ale to bol koncept, ze sa nebude robit vobec tazke metro, ale hustejsia siet elektriciek ..

v style hlavny mestsky okruh a viacero radial ..

skoda, ze sa v 70tych rokoch nevykaslali na mytus metra, mohli sme mat solidnu siet elektriciek ...

http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=7019
Reakcia na: aquila #152227:
Obavam sa ze mas pravdu.
Reakcia na: aquila #152227:
to ešte neznamená, že Ftáčnik bude kandidovať, že to aj vyhrá. Ftáčnik je asi taká varianta ako Ďurkovský, možno chvíľu (1-2 roky) by sa seriózne venoval mestu.
Reakcia na: zakaznik #152226:
hoci koho, aj Slotu (neberte moc doslovne, aj keď sa za neho podarilo pre t-busy v ZA spraviť enormne veľa), len nie Ďurkovského!!! ?
Reakcia na: zakaznik #152226:
hm, v SDKU mali zjavne upal .. tymto krokom gratulujem Ftacnikovi k postu primatora bratislavy..

na sumracnej mozu otvarat sampus .. ziskaju bratislavu .. co uz no..
Reakcia na: S499.1023 #152220:
Ešte doplním takú zaujímavosť - jediné mesto v západnom Nemecku, ktoré prevádzkovalo Duewagy so 100% adhéziou, bol Freiburg (majú tam stúpanie 100 promile), pre ktorý boli vyrobené atypické vozidlá, ktoré nemali podvozky pod kĺbmi ale pod stredným článkom.
Keď v polovici 80. rokov budoval Wuerzburg trať so stúpaním 91 promile, nemohol na ňu zohnať vhodné vozidlá (okrem požiadavku na 100% adhéziu tam ešte majú veľmi kritický prejazdný profil) a už jednal s ČKD o nákupe KT4. Nakoniec mu LHB vyrobil na koncepcii Duewagu typ Freiburg prvé novodobé čiastočne nízkopodlažné električky so 7% nízkej podlahy.
Pohrabal som sa v histórií rozvoja a plánoch na rozvoj električkových tratí. Zaujalo ma najviac riešenie ekologickej dopravy na Tomášikovej.
V prípade električky ma zaujalo, kde by sa v Prievoze vybudovalo obratisko a keby po Tomášikovej premávala električka, ako by sa riešilo spojenie OD Slimák - Polus - ŽST N.M., lebo prevádzkovať k ŽST N.M. ešte ďalšiu a-bus linku paralelne s električkou by bola somarina. V prípade t-busu sa plánuje ukončenie trate pri ŽST N.M. a zas je tu otázka, prečo by nemohol pokračovať až k OD Slimák, keď tam jazdí frekventovaná L50?!
Reakcia na: 810zssk #152209:
Niečo také by bolo zaujímavé, len neverím, že keď nie sú (nechcú byť) peniaze na dôležitejšie veci, tak sa nájdu na toto. Ale bolo by to konečne na úrovni 21. storočia. Bral by som kľudne aj nejaké lacnejšie riešenie len s prestrešením zastávok - ako je to teraz, len s moderným vzhľadom. Som zvedavý, aké "prekvapenie" to tam chystá magistrát, keď vyhlásili, že do MS to bude zrekonštruované aj s podchodom.
Ináč nedá mi tu nespomenúť električkové zastávky na najnovšom račiankom úseku od zastávky Záhumenice až po konečnú. Sú to také mierne upravené kópie tých na TrM a to nielen vyhotovením, ale aj stavom ☺
http://bratislava.sme.sk/c/5471348/policia-noz-v-autobuse-oficialne-nie-je-utok.html

"Ak má cestujúci problém, má použiť núdzové tlačidlo pri dverách, ktoré sa inak používa pri zastavení na zastávkach na znamenie. Vodič potom stlačí Panic tlačidlo, ktorým privolá motorizovanú hliadku polície."

V TEDOM-och by potom stále musel stláčať PANIC tlačidlo. ?
Reakcia na: no.ev.di. #152218:
Uspech by bol kedy bola vsade aspom max tratova 120 km/h na trati 180.. no najblizsich 10 rokov tipujem nic nove nebude. max sa dokonci Trencin.. sory za OT, lebo toto neni MHD. ?
Reakcia na: Papyr #152211:
V Nemecku sa bežne vyskytujú Duewagy GT8, GT10 a dokonca aj GT12 s hnacím len prvým a posledným podvozkom a dokonca aj nie všetky podvozky občas nie sú brzdené. Len dynamika jazdy je pre človeka, zvyknutého na T3, zúfalá ? .
Reakcia na: no.ev.di. #152216:
Tak Číňania majú už teraz najviac km vysokorýchlostných tratí na svete, takže by som sa nečudoval, keby investovali aj do medzinárodných projektov.
Viac info o ich tratiach: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_China
Reakcia na: petert #152217:
ja osobne si myslím, že ani 300km/h trať netreba. Postačí bohate ak sa namiesto tých smiešnych 160km/h podarí spraviť BA-ZA-KE na 200-240km, samozrejme podľa toho ako to dovolia miestne pomery v okolí trate, teda by bola úspechom aj 160-180 v úseku Púchov - Kraľovany ale na zvyšku by šlo aj viac.
Reakcia na: no.ev.di. #152216:
no možno do 10 rokov to postavia ako planujú spojiť trate cez rusko s Berlinom. http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/o-slovensko-maju-zaujem-viacere-cinske-spolocnosti.html
Reakcia na: petert #152215:
ak to nebudú stavať pol storočia ako naše železnice a bude to kvalita, tak prosím...
Ježiši toto sme tu preberali tušim 4 roky dozadu. A jedno čo je nam známe tu v Blave s električkami to nepohne ani dotaciou z číny. Chceme iny rozchod pre eliny, menej zničené koľaje, S bahn regio Vajnory devinska, ale tu su stále len komunistické konštrukcie a staré ošuchané papiere o riešeni v neriešeni. Inač vraj činania chcú dotovať a postaviť železnicu na 300 km v h. na slovensku. Tušim to kecli v markize. 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.