Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #15112:

Bla bla bla.... Ver tomu, ze ked posunies tu kolajnicu o tych par cm, vlnkovita ostane... Ach jaj, ty to nikdy nepochopis... A tie povodne PCC podvozky nie su z dnesneho hladiska nicim zaujimave. Tiez je to uz davno prekonane...
KLF: myslim ze co sa zvrsku tyka, rozdiel v jeho hlucnosti by nebol citelny, ked sa on staraju a ma udrzbu ako treba. A na udrzbu je ten otvoreny zvrsok daleko lepsi. (neuvazujem s hlucnostou ocelovych mostov a pod.:-)) druha vec je stav trati v BA a stav podvozkov v BA (pretoze aj to na seba navzajom vplyva - ked opravis podvozok a behas s nim po blbej trati, tak ho za xvilu dorantas a ak behas blbym podvozkom po dobrej trati stane sa za xvilu to iste - z tohto dovodu by napriklad bola dobra zmena rozchodu, pretoze 1. spravila by sa generalka trati a 2. stare 1000kove podvozky v rozlicnom technickom stave by nebehali po novych 1435kovych tratiach (lebo by tam bolo treba podvozky nove). Pravidelnu udrzbu trate by vsak bolo treba bez ohladu na rozchod ! Bohuzial vsak penazi jesto malo...)
Reakcia na: Turbo #15110:
e #15110 oprava...
Myslel som "Nevrd mi ze na zatvorenom zvrsku hucis menej ako na otvorenom." Nemam pocit ze by bol Ruzinov alebo Spitalska tichsia ako otvoreny zvrsok za Rackom.
Reakcia na: KLF #15109:

Ked mas vlnkovitu kolaj, tak je uplne jedno ci mas otvoreny zvrsok alebo zatvoreny. Priklad: Dubravka. Rachoti to tak isto ako Karlovka. Ale zober si usek od Racka do Race. Ten je prebruseny. A hlucnost je nizsia ako v Dubravke. Zase Karlovka rachoti - lebo je vlnkovita. A to iste plati aj o Spitalskej ulici, najma v miestach kde prechadzaju auta cez el. teleso. To iste Vajnorska za Trnavskym mytom. Rachoti to presne tak isto ako na otvorenom zvrsku v KV. Alebo Ruzinov. To mas uplne to iste. Tak mi prosim ta netvrd ze na otvorenom zvrsku hucis rovnako ako na zatvorenom. Hucis na vlnkovitej kolaji, bez ohladu na zvrsok.
No a betonove prefabrikaty rozneho druhu tam medzi tym este niekde su.
Turbo: heh... klasicky "rozpor" medzi nami. 😉 Ty mas pravdu z teoretickej stranky, ja z praxe. A z praxe Ti mozem povedat, ze na otvorenom zvrsku v Bratislave hucim viac ako na povedzme asfalte. Hlucnost (od najnizsej): asfalt, kocky, otvoreny zvrsok - trava, otvoreny zvrsok - kamene, zelezny most. 😉 Ale to posledne u nas nie je.
Reakcia na: Turbo #15105:
Uplne suhlasim 🙂 🙂 🙂 Vcera som o niecom podobnom pisal aj ja (Raciannske myto atd ) S tym Polusom mas uplnu pravdu. Byvam nedaleko odtial a casto tam chodim je to fakt hrozne. Tiez je tam aj blba zastavka 50 smerom do Auparku kedze je sucastou chodniku. 50 blokuje cestu a jeden pruh takze=zacpa. Je tiez paradox ze pred Polusom je obrovsky travnik, mohli ho obetovat a rozsirit cestu a posunut a rozsirit zastavku pre elektricku to iste je aj na druhej strane kde je tiez obrovsky chodnik.
Reakcia na: Andy #15083:
Som si isty. Typ B 40 sa vyrabal neskor, ma aj odlisny vzhlad, co sa da spoznat aj na tom vraku. Popisy oboch vozov aj s fotkami su napr. v atlase trolejbusu.
Reakcia na: novacik #15104:

Samozrejme ze udrzba je lepsia. A otvoreny zvrsok vobec nie je hlucnejsi, to je fama. Bohuzial som sa dopocul take obvinenia od roznych "tiezodbornikov", ale ak je vlnkovita kolaj, tak je jendo ci bude na otvorenom zvrsku alebo zatvorenom. Rachotit to bude rovnako. Co sa tyka trate za Jurakom smerom na Zlate piesky, tak cast je stavana z velkoplosnych panelov BKV s blokovymi kolajnicami B1. To by potrebovalo kompletnu vymenu (a pri tej prilezitosti predlzenie do zony Tuhovske). Oblasto Polusu by som riesil so zatravnenym zvrskom. Ale pri tej prilezitosti by som posunul zastavku smerom do mesta pred hlavny vchod Polusu. Teraz si neodpustim jednu poznamku: PRECO SA TA ZASTAVKA NEPOSUNULA UZ PRI REKONSTRUKCII? HLAVNE ZE SA ZNIZILA OSOVA VZDIALENOST TRATI. A VSEOBECNE, PRECO NIE SU TIE ZASAVKY SIRSIE??? A ESTE JEDNO: PRECO SA DO ZASTAVKY SMEROM OD MESTA NEVOJDU DVA DUPLAKY TAK, ABY SA TAM DALO V POHODE VYSTUPOVAT? Staci sa ist pozriet a behom 5 minut sledovat, ako ludia behaju po trati.... KTO TO NAPROJEKTOVAL???? AKY "TIEZODBORNIK"? VOZI SA ON V MHD? VIE CO JE TO PESIA DOSTUPNOST? KEDY NAPOSLEDY VIDEL ELEKTRICKU ZVNUTRA? A NECH SI TERAZ SADNE ZA PANEL ELEKTRICKY A NECH SA POZRE, AKO DOBRE VIDI ZA OPROTIIDUCIO VOZ KED ZNIZIL OSOVU VZDIALENOST. AKO RYCHLO SI VSIMNE POTENCIALNEHO CHODCA, KTORI SA VDAKA NEZMYSELNE NAPROJEKTOVANEJ ZASTAVKE MOZE VYNORIT SPOZA KAZDEHO VOZA??? AKO RYCHLO ZABRZDI? Toto ma vyatca do vyvrtky, taketo "odborne" projekty.... Toho cloveka by mali okamzite vyhodit, to co predviedol je nanajvys neprofesionalne. Pytam sa: Vie on vobec co obnasa taka elektrickova trat? To je taky lenivy aby si zistil pesie trasy v okoli Polusu. Totiz tie co tam boli pred jeho vystavbou uz vobec nie su aktualne. Inkompetencia, nic ine ako inkompetencia a ignorancia, stavim sa ze ten projektant ma osobne auto, a vobec ho nezaujima ten, kto musi slapat zo zastavky. A vodic elektricky uz vobec nie, vsak nech dava pozor, ked niekoho zrazi, je to iba jeho vina.... Omyl! Ked je naprd naprojektovana trat, tak je to aj vina projektanta. Lebo za prve umiestnil zastavku mimo pesich tras ludi, za druhe znizil osovu vzdialenost trate, pricom sa zastavkove ostrovceky nerozsirili (je tam teraz kus nicoho medzi zastavkou a cestou...), a za tretie svojim konanim preukazal nezaujem a neschopnost riesit veci. Totiz spravil kopiu toho co tam bolo predtym, iba so snizenou osovou vzdialenostou. Nema ziadnu predstavu o tom, ako su dennodenne ohrozeny ludia, ktori samozrejme pojdu najkratsou moznou trasou na zastavku, a aky stres maju vodici elektriciek, ked s prstami na zvonceku a nohou nad brzdou musia sledovat kazdy pohyb na trati. A to nehovorim o tom, ze rozumny projekant by tam zvolil zatravneny zvrsok. A o zastavke pri Kuchajde radsej ani nebudem hovorit....

Na obchodnej som aj ja za zatvoreny zvrsok, ale urcite nie panelovy, kludne sa tam daju vlozit aj dlazdice, ktore budu urcite ovela krajsie.

Na zaver mi dovol jednu otazku: Si zamestnancom DPB, ked ako pises, si zakotvil pri kolajach ale s mensim rozchodom ako zeleznicnym....
Reakcia na: Turbo #15075:
Suhlasim s Tebou. Otvorene SL je super vec - hlavne z dovodu udrzby a pripadnych oprav. Uznavam, niekde to naozaj nie je mozne (napr. taka Obchodna ulica, alebo oblast POLUSu), ale je vela usekov, kde zakryte SL je uplne zbytocne.... Napr. taka Vajnorska od Jurajaku smerom von z mesta....Ale bolo by uplne super, ak by Magistrat bral do uvahy tieto veci a tvrdosijne nenastojil na zakryti kolaji....Asi sa cudujes, preco som taky nespokojny...vies, dlhe roky som pracoval na zelezniciach a po kratkej asi sedemrocnej prestavke som zakotvil tiez pri kolajach, ale s mensim rozchodom, ako je zeleznicny.
V Košiciach sú na rozhraní "časových zón" robené chronometráže tak, že spoj sa riadi podľa tej časovej zóny, v ktorej vykoná väčšinu jazdy.
Tzn., že ak je jeden režim do 6.00 a ďalší po 6.00h, tak spoj s jazdnou dobou napr. 25´ s odchodom o 5.50h sa riadi už jazdnými časmi nasledujúceho režimu, t.j. ako keby už bolo 6.00.
Ak by ale šlo o nejakú krátku linku s trasou 10´, tak by o tom istom čase šla ešte podľa režimu do 6.00h. Dúfam, že som to napísal zrozumiteľne.
Clanok v eTrende ohladom financovania MHD.
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=24175

bol tu uz spomenuty skor, ale len ako odkaz na tlacenu verziu..

btw vsimnite si odkazy na dolnej casti strany... ako "Bratislavska mestska hromadna doprava" je link na www.imhd.sk :)))
Reakcia na: J #15087:
Ta ked viete, ze chronometraze su zle, tak viete aj, co s tym - a ziadnu radu vam netreba.
Andy: no dobre ale na bicykli predsa mas väčši problém dodržiavať nejaký stabilný výkon, jeden den ti nerobiproblem ist 30km/h a druhy mas mensiu krizu a ides len 25km/h. Boha veď keď sa to dá v Prahe?!

Som rád, že ten I415 bude O.K. aspoň dúfam. To namiesto toho TAMu mali hento zrekonštruovať. Najlepšie by bolo, keby zrekonštruovali všetko čo je v ohrade 🙂 ale no money no funny.

m@rtin: Popiš pražský systém chronometráži.

Tomaš: ale niekto tu písal, že jeden I435 je už navrhnutý na vyradenie. O tom nevieš či je to pravda.

KLF: Ale veď Tomáš to nemyslel nijak zle, bola to obyčajná ftipná poznámka. Takých povieš aj ty, aj ja dosť. 🙂 Aký by bol svet bez humoru?!
Načo všetko sa dá využiť trolejbus...
Reakcia na: J #15087:
By si sa cudoval ake je to robit chronometraze. Neskusal si to niekedy napr. na bicykli? Ja si obcas robim svoje bicyklove "linky", spravim si aj chronometraz, lenze po troch jazdach na danej "linke" zistim, ze nie je mozne spravit uplne idealnu chronometraz.
A najvacsia blbost v DPB je, ze jednotlive casove zony ci ako sa to vola platia len pre odchody z konecnej. To znamena, ze podla pravidiel by sa na velmi dlhych linkach s velmi kratkym intervalom pred cielovou zastavkou mohli dokonca dva vozy aj predbehnut. To uplne sprosty system.
Reakcia na: J #15090:
To co je v ohrade nie je vsetko na vyradenie.. Casto tam byvaju vozy, ktore cakaju na opravu atd.. Takisto vyradene vozy nemusia byt vzdy v ohrade.(V areali JD je dost vrakov aj mimo ohrady)
Reakcia na: KLF #15094:
Ked sa vyhrazas v poriadku....Ja si problemy nerobim ja ti len priamo odpovedam:-P
Reakcia na: Tomas #15093:
hlavne si problemy nerob ty suhajko... dobre ti radim. Mam kamarata Marlbora.... kamosko. Sa spytaj Anndyho008....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.