Reakcia na: vlado13 #148663:
Áno zdroje samosprávneho kraja sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia podnikatelia, čo jazdia po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest. Cesty I.triedy sú vo vlastníctve štátu pretože je to považované za "nadradenú" sieť celoslovenského významu. Kým cesty II. a III. triedy nemajú za účel spájať Slovensko. Myslím, že sa uvažovalo aj o cestách I. triedy, aby patrili pod samosprávne kraje, ktoré sa tomu bránia. Nezabúdaj, že štát má príjem aj z PHM. Za diaľnice sa platí mýto (príp. diaľničná známka). Okrem Bratislavy a Košíc sa o cesty v iných mestách starájú príslušné samosprávne kraje. Bratislava a Košice + Martin majú svoje vlastné zákony o mestách a z nich vyplyvajúce zmeny. Myslím, že myslíme nato isté ale nevieme sa pochopiť
Puki
štátneho rozpočtu do rozpočtov obcí a VÚC na výkon ich originálnych kompetencií daňovými príjmami, o ktorých použití budú rozhodovať samosprávy celkom samostatne. Podstatou tohto procesu je prechod od poskytovania dotácií územnej samospráve zo štátneho rozpočtu na financovanie kompetencií prostredníctvom daňových príjmov." Ktorú medzimestskú dopravu dotuje štát okrem železníc, čo je kapitola sama o sebe? Aj tu sa už lady pohli.