ako sa blizia volby, tak aj narasta rychlost elektriciek v tuneli. aktualne v spravach na STV tvrdili, ze rychlost za zvysi 10-nasobne ? v prispevku to potom spresnili, ze z 5 na 50 km/h ?
V mojom príspevku som ti odpovedal na otázku z #148659 "ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?" + na to, že z čoho je tá doprava platená. A to sú príjmy samosprávneho kraja. Takže sme sa asi nepochopili.
myslím si, že sa chápeme a že dokážeme zachovať si schopnosť oddeliť formálnu stránku od obsahovo-vzťahovo-významovej,
ak sa vrátim k pôvodnému meritu, že vieme, že aj verejná autobusová doprava je vlastne dotovaná, aj keď peniaze nie sú odosielané zo ŠR,
Áno zdroje samosprávneho kraja sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia podnikatelia, čo jazdia po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest. Cesty I.triedy sú vo vlastníctve štátu pretože je to považované za "nadradenú" sieť celoslovenského významu. Kým cesty II. a III. triedy nemajú za účel spájať Slovensko. Myslím, že sa uvažovalo aj o cestách I. triedy, aby patrili pod samosprávne kraje, ktoré sa tomu bránia. Nezabúdaj, že štát má príjem aj z PHM. Za diaľnice sa platí mýto (príp. diaľničná známka). Okrem Bratislavy a Košíc sa o cesty v iných mestách starájú príslušné samosprávne kraje. Bratislava a Košice + Martin majú svoje vlastné zákony o mestách a z nich vyplyvajúce zmeny. Myslím, že myslíme nato isté ale nevieme sa pochopiť
formálna stránka je zmluvná, ale zdroje samosprávneho kraja, ktoré slúžia na financovanie, sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia aj podnikatelia, čo jazdia prevažne po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest, o ktoré sa samosprávny kraj nestará, ani nechce prispievať na ich údržbu,
podľa mňa v skutočnosti ide o nepriznavané dotovanie,
verim, že z administratívneho hľadiska je jednoduchšie, ak to je priamy vzťah medzi samosprávnym krajom a poskytovateľom verejnej služby, ale z ekonomického hľadiska je to zároveň dotácia aj menej majetných, aj dostatočne majetných užívateľov verejnej služby v rovnakej miere,
možno je to tak dobré, možno nie, zatiaľ nikto neprezentoval model diferenciácie prípevku na dopravu podľa majetkového cenzu,
citát poznám veľmi dobre,
prechod na princípy decentalizácie sa plne nevydaril,
aj keď formálne to vyzerá na financovanie medzimestskej autobusovej dopravy z daňových príjmov samosprávnych krajov, s ohľadom na spôsob prispôsobovania prerozdeľovania daňových príjmov a na správu komunikácii podľa tried a prieťahov, je to vlastne obdoba dotačného princípu,
ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?
Citujem: "Fiškálnu decentralizáciu možno stručne charakterizovať ako nahradenie transferov – dotácií zo
štátneho rozpočtu do rozpočtov obcí a VÚC na výkon ich originálnych kompetencií daňovými príjmami, o ktorých použití budú rozhodovať samosprávy celkom samostatne. Podstatou tohto procesu je prechod od poskytovania dotácií územnej samospráve zo štátneho rozpočtu na financovanie kompetencií prostredníctvom daňových príjmov." Ktorú medzimestskú dopravu dotuje štát okrem železníc, čo je kapitola sama o sebe? Aj tu sa už lady pohli.
MHD si dotácie zo ŠR údajne nezaslúži, jediná verejná doprava, ktorá údajne je zmysluplne dotovať je medzimestská, lebo to podporuje pracovnú mobilitu, ako nástroj aktívnej politiky práce,
aspoň tak o tom rozhodla vláda v r. 2004,
možno už vtedy niekto chcel, aby sme v BA prešli na železničný rozchod a rafinovanú virtuálnu dualitu prevádzky, len to pred primátorom šikovne zatajil ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho