Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
mozno by stacilo tetam upratovackam vysvetlit, ze tie metly su tam na to, aby s nimi zametali, a nie na to, aby na nich lietali 🙂
KLF: ozaj - hmm s colorom pracujeme na takej hovadine - takom spestreni imhd. Ze zbierame interview s vodicmi MHD a s D3K0 je to dohodnute (snad), ze ked to bdue stat za to, tak to tu vyjde postupne v clankoch. Nechcel by si sa zucastnit? 🙂. Bol by si druhy v poradi. Prvy bol vodic Citara.
Vlado, martiner: jo, sak s farbami s auz experimentovat da - ale ponechal by som tie dve farby. A suhlasm s martinerom - mala by byt unifikacia farieb.
Vlado: inak ja som asi uchyl - bo ja nevezmem ani raz za sluzbu metlu do ruky ;))) Ale niekedy tam ani nie je metla... vo vacsine pripadov. 😉 Ael aj ked je, zatial som nevzal.. 😉 Nuz co.. nikto nie je dokonaly. 😉
Reakcia na: KLF #14085:
O.K., je pravda, že sú to v podstate bratislavské farby. Mimochodom, dnes ich ešte stále používa Praha (ponechala si starý náter vozidiel).

Otázka je, či musí zostať aj pôvodný vzor. S kombináciou červená-biela sa dajú vymyslieť kadejaké, veď tieto farby majú v mestskom znaku, a teda aj na vozidlách MHD aj Banská Bystrica a Prešov.
Reakcia na: KLF #14075:
sikovny 🙂.

IMHO nater samozrejme nemusi byt heraldicky spravny, ale fakt by sa ho patrilo mat unifikovany. Proste stretnes niekde (hocikde) voz a vies, ze je z BA. (Aj povodny zmysel heraldiky bol rozlisit jednotlive konzervy na turnaji len podla karoserie).

A mas pravdu, niektori ludia to s bonzovanim fakt prehanaju. Je pekne zaujimat sa o MHD, vediet o nej aj nieco viac... ale hrat sa na velkeho pana. Pripomina mi to IT managerov ktori citaju CHIP a hned idu vsetko implementovat do praxe 😞
Reakcia na: Miki #14080:
No neboloby to zle. Napr. v Ostrave maju skoro vsetky T3 a ine eliny modernizovane v roznych stupnoch. No a tie v "najnizsom" maju hore v predu maly ciselny buse transparent.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14082:
No, povedal by som, že úchylné je skôr za celú službu ani raz nevzať do ruky metlu a handru a poriadne nevyčistiť vozidlo.

Vozidlo predsa údržbu nezávisle na vodičovi zabezpečenú má! Ale sú veci, ktoré môže opraviť len vodič.

BUSE je dobrý systém, len strašne náročný na údržbu, ľudí, mozgové kapacity....
Reakcia na: Vladimír #14084:
No keby som si to neoveril u karosy, tak to sem nenapisem - minimalne nie takymto sposobom - to mi ver. Vzdy ked nieco pisem, sa snazim odlisit, co je moj osobny, subjektivny nazor, ci si iba myslim, ze to tak je.
Andy008, Vlado: 😉 No ja viem, ze to mali vsetky mesta, ale reagoval som na martinera ohladom farieb mesta a pre BA sa to vazne hodi ! 😉
K2S Kotas farby.. bleeeeh 😢
Reakcia na: KLF #14075:
Obávam sa, že náter, na ktorý spomínaš nie je ani tak bratislavský ako unifikovaný česko-slovenský - v každom meste boli také farby. Ale, že sa hodia pre BA, to sa s Tebou nehádam.

Re #14078 Andrej: I vzal som do ruky prospekty z Karosy k zmieňovaným vozidlám, aby som si overil Tvoje údaje. Tie sedia, čiže Ti dávam zapravdu. Sama Karosa informuje, že B961 je kapacitnejšia.
Hmm, bratislavske farby. KLF - neviem - tie farby co popisujes mali donedavna vsetky mesta, kde chodila MHD vybavena busmi z vychodneho bloku.

Osobne si stale myslim, ze best farebny nater, ktory by som rad videl aplikovany aj na busoch a tbusoch maju K2s - nic lepsie som v BA, ani inych mestach v CR s SR nevidel. Je to velmi napadite - vkusne, moderne a elegantne zaroven. A najma ta strieborna v kombinacii s tmavomodrou a cerveno-oranzovou.

Neopl@n: Si myslim, ze jeden z mala dobrych a logickych krokov (sice nedotiahnutych,a ko obvykle) v DPB je pouzivanie BUSE transparentov. Konecne sa nevymysla nieco a nekupuje sa podla "srdca, co je slovenske a podobne zvasty", ale podla toho, ze inde to funguje a dobre. Tou nedotiahnutou vecou je, ze sa za celu dobu nenasiel niekto, kto by tomu poriadne rozumel a snazil sa sa to rozchodit perfektne a tak vyuzil vsetky moznosti, co system buse poskytuje.
Reakcia na: Vladimír #14046:
Hmm,to je pekne, co pises o tom vodicovi, ale ma to par chyb.
1. nie je to systemove riesenie - neexistuje tolko vodicov, aby si vytvorili takyto (az pomaly uchylny) vztah k vozidlu.

2. system by mal fungovat tak, ze kazdemu vozidlu je zabezpecovana rovnaka, co najlepsia udrzba - nezavisla na vodicovi (ale to asi vies :D)
Jednoznacne BUSE ! A podla mojich info to CHVALABOHU aj BUSE ostane ! Mame ich v zasobe nakupenych dost ! 😉
Ked tu diskutujete o paneloch a nateroch tak sa pripojim aj ja 🙂 Mne sa pacia tie farby ktore maju zmodernizovane K2 , modernizovane 14Tr ,15Tr a samozrejme T6:) Myslim ze dnes nema zmysel menit BUSE na iny druh ked je tak zavedeny ako je. Mimochodom neviem ci som minule dobre videl ale zbadal som T3 a jej linkove cislo (1) v tom nacvakonom priestore hore na cele bolo ako keby nejaky klon BUSE.Ale potom by bola odsudena len na linku 1 nakolko to nevyzeralo na klasicky alfanumericky BUSE. Inac mohli by sa zadne transparenty BUSE instalovat do predu na celo T3 tam kde su tie umele tabulky z cislom ,bolo by to sice len znacenie linky ale vecer by to bolo lepsie vidiet ako klasicke podsvietene cislo 🙂
Reakcia na: Andy #14044:
Ja si myslim, ze i435 a 415, co u nas jazdia boli aj v prvej a druhej serii ovela krajsie, ako stare karosy. Ved tie dodnes (aj m@rtinom tolko ospevovane B961) nemaju lepene skla v porovnani s ikacom 4x vyzeraju (designovo) ako 20rokof stare busy.
Reakcia na: m@rtin #14040:
A prosim ta nezavadzaj ludi. Tvoj vyrok, ze citybus klbovy ma viac miesta na statie ako "klasicka" karosa je nepravdivy - aspon opodla udajov vyrobcu. Tak isto sa do nej nezmesti celkovo viacej ludi (jedine, ze by ste v prahe mali specialne verzie - to sa potom ospravedlnujem dopredu).
Podla udajov vyrobcu:
Karosa B961: 45 + 122 = 167 pasazierov (sedenie+statie)
CityBus 18m: 40 + 116 = 156 pasazierov

Nie je to zavratny rozdiel, ale ide o princip.
Ked nieco nevies presne, napis len, ze si to myslis alebo si to over, alebo vynechaj.
Reakcia na: m@rtin #14040:
No je pravda, ze som siel tym klbovym citybusom len do bohnic a spat na linke 200. Ale osobne mi to stacilo. Nepoterbujem sa v tom vozit 100x aby som vedel povedat, ci sa mi to paci, alebo nie. Som hovoril o subjektivynch dojmoch a to na to staci. A ten bus bol riadne napchaty a sklamal ma riadne. NP bol iba po druhe dvere a tam to koncilo (samo, nie je vzdy ucelom mat 100%NP). Mas pravdu, ze v NP sa vzdy clovek citi stiesnenenjsi, ale v tom klbaku som sa citil najhorsie so vsetkych - ako v kobke. Tiez by som tomu vycital, ze v klbe sa zmesti malo ludi - aspon opticky. Proste sa mi nepaci a to kaslat na design. V kratkej verzii som sa viezol viac krat a tiez sa mi nepacila - napr. konkretne v porovnani s i412. Neviem ich ohodnotit po stranke spolahlivosti - ale subjektivny pocit mi hovori, ze v tom ikaci je mi prijemnejsie.
Jedine busy, ktore boli NP a kde som sa necitil stiesnene a "ritou na zemi" boli solaris a citaro. Este stale rozmyslam, cim to je, ale neprisiel som na to. A ked to zoberiem, tak to mozem uplne v klude porovnavat, lebo som v nich stravil porovnatelne mnozstvo casu, ako v citybuse.

Mozno prave preto, ze citybusmi jazdis 2x denne, si si uz zvykol a nepride ti to take o nicom. To je normalne 🙂.

Podla mna dnesne ikace4x v BA su to najlepsie, co kedy BA mala a nemyslim, ze to bola zla kupa. Designovo su velmi pekne (co nie je sice podstatne), ale su prijemne aj z hladiska cestujich. Sa staci spytat obycajnych cestujucich na ich najoblubenejsi bus -t ak je to s prehladom ikac 4x. A ani nevedia, ze je to ikarus - pod tym pojmom maju zafixovane hnusne, cervene, studene opachy i28x. A kupovat stare k9xx je podla uz zbytocnost pre Ba, sorry.

A este mi prosim vysvetli, co mas stale s tymi karosami a hlavne proti nazvu vrakosa? Je to oznacnie BA karos, podla ich stavu. Zvacsa to nie je utok na vyrobcu - tak sa to snaz pochopit. Niekedy mam pocit, ze vlastnis karosu a je ti luto, ze sa tu nekupuje.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14074:
Asi nie som sam co tak uvazuje teda myslim tym to Brno:) Turbo ked tu budes tak povedz viac 🙂 🙂 🙂
BM: si tu ?
Martiner: ja som pochopil hned ze si pisal o heraldike... Inak - klasicky BA nater MHD je cerveno-kremovy az cerveno kremovo-biely. Vid K2, T3, T2, 14Tr (povodny nater), 9Tr, 8Tr, Karosa SM, RTO... plus dalej do minulosti. TAKETO natery by podla mna mali mat vozy BA MHD.

Nehoda supravy 7921/22: No vinnika nasli - heh - vodic - klasika. No ano, porusil predpisy, ale tak ako ich porusil sme ich porusovali skoro vsetci ! Ak nie VOBEC vsetci ! bezne sa stalo, ze sme nechali nastartovany voz a reverz v jazde dopredu a zaparkovane a sli sme pozret cojaviem... brzdy. Ale nech mi NIK nevravi, ze nedoslo k technickej poruche !!! Ako sa za NORMALNYCH okolnosti moze ZABRZDENA elina pohnut ak nie technickou poruchou ?! Keby som vedel, ze tu nie su bonzaci z kruhov KPMHaRD, ktory NATRELI jedneho kolegu na vyssich miestach DP, tak by som sa aj vyjadril... Toto som sa dozvedel vcera, takze uz aj ja budem opatrnesji a budem sa 17-21 rocnych zasranov radsej bat... Sokovalo ma to hosi. Neviem co vam ten chlapik spravil...
Reakcia na: Miki #14070:
Hmm - s tymi elinami je to tak. Kazda ma svoju vyzbroj preto, ze proste oba vozne jednej supravy (alebo aj viac, keby jazdili) maju pohanane vsetky napravy. Teda aj druhy vozen (aj ked ovladany z prveho) ma pohon vlastnou silou. Pretoze prvy vozen nie je stavany na vlecenie dalsieho "nakladu". Existuju aj varianty, ze druhy vozen je iba vlecny - napr. v byvalej juhoske jazdili T3 - tusim mali oznacenie T3B (ten vlecny vozen), takisto v brne robia podobny experiment teraz - defacto novy voz s velmi vykonnymi motormi (tusim 80KW na podvozok s kysnou ala T3) a za nim zapojeny vlecny vozen (ak sa nemylim dokonca NP - ale nechcem kecat). No ale co z toho bude, ci sa to nejako osvedci - to neviem.
Ale myslim, ze Turbo by ti vedel povedat viacej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.